و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+6 امتیاز

آیا " پرده بکارت " زنان  ریشه اسلامی دارد یا خیر؟

و اینکه در جوامع مذهبی و سنتی به مسئله باکره بودن دختر قبل از ازدواج اهمیت داده میشود به چه واسطه است؟

در تورات و عهدعتیق بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+3 امتیاز

در تورات مقدس حکمی مقرر شده که قرآن این حکم را مقرر نفرموده است. بدین ترتیب حکم ذیل تنها برای پیروان تورات لازم الاجرا می باشد:

لیکن اگر این سخن راست باشد (سخن داماد)، و علامت بکارت آن دختر پیدا نشود، آنگاه دختر را نزد در خانه پدرش بیرون آورند، و اهل شهرش او رابا سنگ سنگسار نمایند تا بمیرد، چونکه در خانه پدر خود زنا کرده، در اسرائیل قباحتی نموده است. پس بدی را از میان خود دور کرده‌ای (نثنیه فصل 22 آیات 20 الی 22)

همانطور که مشخص شده سنگسار دختر زناکار بنی اسرائیلی باید نزد در خانه پدرش انجام پذیرد که این نکته قابل تاملی است.

متذکر می شود که مطابق آیات قرآن کریم حکم زن و مرد زناکار با اقامۀ 4 شاهد، صد تازیانه یا جلد می باشد و الله در قرآن حکم سنگسار زناکار را به تازیانه تغییر داده است. 

بوسیله ی
زایل شدن پرده بکارت میتواند به سبب فیزیکی و یا حتی به دست خود دختر انجام گرفته باشد لذا عدم سلامت پرده بکارت دلیل قطعی بر زنا نیست و یکی از تبعات حکم نهایی خداوند در قرآن برای وجود چهار شاهد میتواند رعایت همین موارد ناخواسته باشد.
بله دقیقا.
همچنین باید متذکر شوم که اگر کل آیات مربوطه به مساله بکارت را در فصل 22 تورات مطالعه فرمایید، تمام این مجازات نه بواسطۀ زایل شدن پرده بکارت، بلکه بواسطۀ دروغگویی دختر به پدر و در اصطلاح "غالب کردن خود بعنوان یک باکره به مرد دیگر" مقرر شده است. و گرنه زنایی که دارای شاهد نباشد، در تورات نیز دارای حکم نیست! و شما می بینید که داوود پادشاه اسرائیل پس از ارتکاب زنا در خفاء مستوجب حکم سنگسار نمی شود! چرا که این کار را در خفا انجام داده است.
...