و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+4 امتیاز
آیا از سوره ی واقعه آیه 79 که میفرماید : لا یمسه الا المطهرون می توان اینگونه برداشت کرد که فقط کسانی که طهارت و پاکی دارند به مفاهیم قرآن میرسند؟
در عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+3 امتیاز

لطفا قبل و بعد آیه مد نظر را مطالعه کنید تا پیام آیه مشخص شود:

إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ فِي كِتَابٍ مَّكْنُونٍ لَّا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ تَنزِيلٌ مِّن رَّبِّ الْعَالَمِينَ (آیات 77 تا 80 سوره واقعه)

كه اين [پيام‌] قطعاً قرآنى است ارجمند، در كتابى نهفته که جز مطهران بر آن دسترسی ندارند، نازل شده است از جانب پروردگار جهانيان.

آیات فوق اشاره فرموده که این کلام ارجمند تنها در دسترس مطهران است و از جانب الله نازل شده. توجه داشته باشید که خود قرآن در جایی دیگر این مطهران را شرح داده است:

كَلَّا إِنَّهَا تَذْكِرَةٌ فَمَن شَاءَ ذَكَرَهُ فِي صُحُفٍ مُّكَرَّمَةٍ مَّرْفُوعَةٍ مُّطَهَّرَةٍ بِأَيْدِي سَفَرَةٍ كِرَامٍ بَرَرَةٍ (آیات 11 تا 16 سوره عبس)

زنهار که اين کلام تذکری است تا هر كه خواهد، از آن پند گيرد در صحافی ای ارجمند، والا و مطهر که به دست سفیرانی ارجمند و نيكوكار است

بنابراین مطهرون که به کلام وحی دسترسی دارند، همان سفیران ارجمندی هستند که صحافی کلام وحی بدست ایشان است و تحت نظارت و اذن الله اوامر را اجرا می کنند.

پس مطهرون یا سفیران مکرمی که به کلام وحی دسترسی دارند همان ملائکه می باشند که تحت نظارت الله کلام وحی را نازل می کنند.

در انجیل نیز صریحا به این نازل کنندگان و ضبط کنندگان و صحافان کلام اشاره شده است:

از آنجهت که بسیاری دست خود را درازکردند به سوی تالیف حکایت آن اموری که نزد ما به اتمام رسید، چنانچه آنانی که از ابتدانظارگان و خادمان کلام بودند به ما رسانیدند، من نیز مصلحت چنان دیدم که همه را من البدایه به تدقیق در‌پی رفته، به ترتیب به تو بنویسم‌ای تیوفلس عزیز،  تا صحت آن کلامی که در آن تعلیم یافته‌ای دریابی (انجیل صحیفه لوقا فصل 1 آیات 1 الی 4)

در آیه فوق آنانی که از ابتدا نظارگان و خادمان کلام بودند همان کسانی هستند که وقایع را از اول ضبط کرده اند:

 ذَٰلِكَ مِنْ أَنبَاءِ الْغَيْبِ نُوحِيهِ إِلَيْكَ وَمَا كُنتَ لَدَيْهِمْ إِذْ يُلْقُونَ أَقْلَامَهُمْ أَيُّهُمْ يَكْفُلُ مَرْيَمَ وَمَا كُنتَ لَدَيْهِمْ إِذْ يَخْتَصِمُونَ ﴿آل‌عمران: ٤٤﴾

اين از اخبار غيب است كه به تو وحى مى‌كنيم، و [گرنه‌] وقتى كه آنان تیرهای قرعه کشی خود را مى‌افكندند تا كدام يك سرپرستى مريم را به عهده گيرد، تو نزد آنان نبودى؛ و [نيز] وقتى با يكديگر كشمكش مى‌كردند تو نزدشان نبودى

بلکه الله و ملائکه او حاضر بودند و همه چیز را مکتوب کردند.

متاسفانه برخی افراد در اثر کج فهمی این آیات در قرآن تصور می کنند که باید با وضو جلد قران را بگیرند!! تا جزو مطهران باشند! در حالیکه جلد یا کاغذ یا فونت قرآن مقدس نیست، بلکه احکام و فرایض آن مقدس است که ما آنرا نادیده می گیریم! 

بوسیله ی
...