و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز
بسم الله الرحمن الرحیم.

سلام.

شریعت سنگسار در تورات بیان شده در حالی که خداوند در قرآن قبل از موسی سخن از سنگسار کردن کفار نسبت به ابراهیم سخن میگوید.

آیا در شریعت ابراهیم یا قبل از وی حکم سنگسار از الله صادر شده بود؟

قَالَ أَرَاغِبٌ أَنْتَ عَنْ آلِهَتِي يَا إِبْرَاهِيمُ ۖ لَئِنْ لَمْ تَنْتَهِ لَأَرْجُمَنَّكَ ۖ وَاهْجُرْنِي مَلِيًّا (19 | مريم - 46)
گفت: «ای ابراهیم! آیا تو از معبودهای من روی گردانی؟! اگر (از این کار) دست برنداری، تو را سنگسار می‌کنم! و برای مدّتی طولانی از من دور شو!»
در میان متنی (چند کتاب) بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز
 
بهترین پاسخ

با سلام

بله سنگسار حکم الله است. اما مطابق آیه ذیل اولین شریعت جهانشمول پس از ماجرای عظیم طوفان نوح، "تورات مقدس" بوده است:

وَمِن قَبْلِهِ كِتَابُ مُوسَىٰ إِمَامًا وَرَحْمَةً وَ هذَا كِتَابٌ مُّصَدِّقٌ لِّسَانًا عَرَبِيًّا لِّيُنذِرَ الَّذِينَ ظَلَمُوا وَبُشْرَىٰ لِلْمُحْسِنِينَ ﴿الأحقاف: ١٢﴾

و در پس این احکام و فرایض موسی امام و رحمت است و این کتابی است تصدیق کننده که زبانی آشکار دارد تا کسانی را که ظلم کرده اند هشدار داده و نیکوکاران را بشارت دهد

و برای همین است که در صحف اولی (که همان صحیفه پیدایش امروز است) حکمی که شامل مجازات سنگسار از جانب الله باشد موجود نیست. البته حکم سنگسار مانند انواع و اقسام اعدام های دیگر توسط امت های متعددی  بصورت خودسرانه اجرا می شده (همان آیه ای که شما آورده اید)، اما تا زمان نزول تورات هیچ کتاب آسمانی شامل حکم مکتوب سنگسار نمی باشد. 

بوسیله ی
انتخاب شده بوسیله ی
چرا در تورات حکم سنگسار برای حیوانات (گاو شاخ زن) وجود دارد ؟
...