و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+1 امتیاز
همان طور که خودتون مطلع هستید ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﯾﮏ ﺍﻧﺠﯿﻞ ﺭﺍ نازل کرده اما ﺍﻻﻥ 4 ﺗﺎ ﺍﻧﺠﯿﻞ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﻣﺴﯿﺤﯿﺎﻥ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ . ﯾﮏ ﺗﻮﺭﺍﺕ ﺭﺍ ﻧﺎﺯﻝ ﮐﺮﺩﻩ ﻭﻟﯽ ﺍﻻﻥ ﭼﻨﺪﯾﻦ ﺗﻮﺭﺍﺕ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ لذا می توان استدلال کرد که انجیل و توراتی که الان موجود است با آیات قرآن تطابق ندارند ؟!!!
در شبهات بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+3 امتیاز

خیر. 

در حال حاضر یک تورات و یک انجیل موجود است.

در مورد کتاب موسوم به تورات سامری:

آنچکه بعنوان تورات سامری در اینترنت شناخته شده، دست نوشتۀ فرقه ای بنام فرقه کوتیم است. در شرح باورهای این فرقه همین کافی که ایشان تنها موسی را پیامبر می دانند و به هیچکدام از انبیاء بنی اسرائیل پس از موسی مانند یهوشوع، داوران اثنی عشری، ساموئل، داوود، سلیمان، عزرا و غیرو و کتابهای ایشان هیچ اعتقادی ندارند! پس این فرقه، باورهای این فرقه و کتاب این فرقه حتی از نظر قرآن نیز باطل می باشد.

در مورد کتاب موسوم به تورات سبعینه:

سبعینه یا سبعینیه، دست نوشته ای به زبان یونانی است که مورخین ادعا می کنند ترجمه ایست که به دستور بطلمیوس از عهدعتیق انجام شده است. پس سبعینیه یک "ترجمه" است نه یک صحیفه و اساسا در مقام مقایسه با تورات یا عهدعتیق بعنوان یک متن بحساب نمی آید!

قدیمی ترین صحیفه تورات و عهدعتیق:

کتب عهدعتیق امروز، در سراسر دنیا، از صحیفه موسوم به صحیفه لنینگراد چاپ شده اند و شما در هر کجای دنیا که تورات را خریداری کنید (مانند همه قرآنها) یکسان و یکجور چاپ و حتی اعراب گذاری شده اند. این صحیفه کامل که شامل 39 کتاب عهدعتیق است قدمتی حدودا 1000 ساله دارد که در نوع خود و در چنین حجمی (39 کتاب) صحیفه ای بی نظیر بحساب می آید. البته نسخ ناقص و قدیمی تر از این صحیفه نیز موجود است، اما تنها این صحیفه هزار ساله همه 39 کتاب را بطور کامل در خود جای داده است.

انجیل:

انجیل یک کتاب است که شامل 4 صحیفه می باشد. دقیقا به مانند قرآن که یک کتاب است که شامل 114 سوره منفک می باشد. قدیمی ترین نسخه انجیل به لسان آرامی و رسم الخط سیریایی به امضاء سال 78 پس از میلاد مسیح می باشد که در کتابخانه واتیکان کاتولوگ بندی شده است. 

بوسیله ی
ﺁﻧﭽﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺍﯼ ﮐﻪ ﯾﮏ ﺍﻧﺠﯿﻞ ﻭ ﺗﻮﺭﺍﺕ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﺧﻼﻑ ﻭﺍﻗﻌﯿﺖ ﺍﺳﺖ ﻣﮕﻪ ﺍﻧﺠﯿﻞ ﯾﻮﺣﻨﺎ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ ﺍﻧﺠﯿﻞ ﻣﺮﻗﺲ. ﺍﻧﺠﯿﻞ ﻟﻮﻗﺎ ﻭ ﻏﯿﺮﻩ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ ﺑﻠﻪ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺗﻮﺭﺍﺕ . ﻭﺍﮔﺮ ﭼﻨﯿﻦ ﻧﺴﺨﻪ ﺍﯼ ﺑﺎﺷﺪ ﻫﻢ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺍﻫﻞ ﮐﺘﺎﺏ ﻧﯿﺴﺖ ﻫﻢ ﺑﮑﺮ ﻭ ﺩﺳﺖ ﻧﺨﻮﺭﺩﻥ ﺍﻥ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﭘﺬیر ﻧﯿﺴﺖ ؟
در هیچ آیه ای از انجیل، از هیچ صحیفه ای ادعا نشده که این کتاب توسط یوحنا یا لوقا یا متی یا فرد دیگری نوشته شده است. بلکه اینها نامگذاری های قراردادی کلیسا بر روی این صحف است. همانطور که نامگذاری های سوره های قرآنی نیز صرفا از روی قرارداد سنتی است. وگرنه الله نام سوره ای را "عنکبوت" یا "غافر" قرار نداده است. بلکه این نامگذاری های ما انسانها بر روی این سور است.

در مورد تورات، ادعای تان مبهم است. دقیقا منظورتان چیست؟
...