و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+4 امتیاز
آیا دین اسلام از ادیان قبل کاملتر است؟
در میان متنی (چند کتاب) بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

2 پاسخ

+5 امتیاز

در متن قرآن مبین واژۀ "ادیان" (جمع) وجود ندارد. 

از نظر قرآن کریم دین واحد، دین اسلام است و بنیانگذار دین اسلام امام ابراهیم می باشد، نه محمد نبی!

محمدنبی صرفا آخرین پیامبر اسلام است، نه آورنده دین اسلام.

متاسفانه شاهد هستیم که شیعه و سنی این حقیقت را از روی لج بازی انکار می کنند و بارها محمدنبی را آورنده دین اسلام معرفی کرده اند، در حالیکه قرآن دقیقا خلاف آنرا فرموده: 

وَجَاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ هُوَ اجْتَبَاكُمْ وَمَا جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَجٍ مِّلَّةَ أَبِيكُمْ إِبْرَاهِيمَ هُوَ سَمَّاكُمُ الْمُسْلِمِينَ مِن قَبْلُ وَفِي هَٰذَا لِيَكُونَ الرَّسُولُ شَهِيدًا عَلَيْكُمْ وَتَكُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى النَّاسِ فَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ وَاعْتَصِمُوا بِاللَّهِ هُوَ مَوْلَاكُمْ فَنِعْمَ الْمَوْلَىٰ وَنِعْمَ النَّصِيرُ ﴿الحج: ٧٨﴾

و بکوشید در راه الله سزای کوشش او، او برگزید شما را و ننهاد بر شما در دین رنجی را، آیین پدر شما ابراهیم ، او نامیدتان مسلمان پیش از این و در این قرآن نیز اینطور نامیده شدید، تا پیمبر  گواهی بر شما باشد و شما باشید گواهان بر مردم پس بپا دارید نماز را و به پاکی بگرایید و نگهداری از الله جوئید او است ولی شما چه خوب ولی و چه خوب یاوری است الله. 

بعنوان نمونه قرآن پیامبران و پیروان راستین تورات مقدس را مسلمان لقب داده است:

إِنَّا أَنزَلْنَا التَّوْرَاةَ فِيهَا هُدًى وَنُورٌ يَحْكُمُ بِهَا النَّبِيُّونَ الَّذِينَ أَسْلَمُوا لِلَّذِينَ هَادُوا وَالرَّبَّانِيُّونَ وَالْأَحْبَارُ بِمَا اسْتُحْفِظُوا مِن كِتَابِ اللَّهِ وَكَانُوا عَلَيْهِ شُهَدَاءَ فَلَا تَخْشَوُا النَّاسَ وَاخْشَوْنِ وَلَا تَشْتَرُوا بِآيَاتِي ثَمَنًا قَلِيلًا وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ ﴿المائدة: ٤٤﴾

همانا فرستادیم تورات را که در آن هدایت و روشنائیی است، حکم می‌کنند بوسیله تورات پیمبرانی که اسلام آوردند برای آنان که هدایت یافته اند و علماء و خبرگان بدانچه از احکام و فرایض رعایت می کنند از کتاب الله، در حالیکه بر تورات شاهد بودند پس نترسید از مردم و از من بترسید و نفروشید آیتهای مرا به بهائی اندک و کسی که حکم نکند بدانچه الله فرستاده است آنانند کافران‌

پس دین از همان روز اول کامل بود و از همان روز اول اسلام یعنی "تسلیم مطلق پروردگار بودن" نام داشت و این ادعا که دین قبلا ناقص بوده یا با آمدن قرآن کامل شده با خود آیات قرآنی در تناقض است:

وَمَن يَرْغَبُ عَن مِّلَّةِ إِبْرَاهِيمَ إِلَّا مَن سَفِهَ نَفْسَهُ وَلَقَدِ اصْطَفَيْنَاهُ فِي الدُّنْيَا وَإِنَّهُ فِي الْآخِرَةِ لَمِنَ الصَّالِحِينَ ﴿البقرة: ١٣٠﴾

و کیست که روی بگرداند از آئین ابراهیم جز آن کس که تباه کرده است خویشتن را و همانا ابراهیم را برگزیدیمش در دنیا و او است در آخرت از شایستگان‌

پس مبنا و ملاک قرآن، آیین ابراهیم است و حتی محمد نیز امر به تبعیت کردن از آیین ابراهیم شده است نه اینکه آیین جدیدی را پایه گذاری نماید:

ثُمَّ أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ أَنِ اتَّبِعْ مِلَّةَ إِبْرَاهِيمَ حَنِيفًا وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ ﴿النحل: ١٢٣﴾

سپس ما به سوی تو وحی کردیم که تبعیت کن از آیین ابراهیم حنیف و او از مشرکین نبود

برای همین است که قرآن یهود و نصارا را مسلمان نمی نامد. چرا که ایشان از دستورات تورات و انجیل تخطی می کردند (مثل شیعه و سنی امروز) و صرفا اسم مسلمان را یدک می کشیدند در حالیکه در عمل تسلیم تورات و انجیل نبودند:

مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهَا كَمَثَلِ الْحِمَارِ يَحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ ﴿الجمعة: ٥﴾

مثَل آنان که تورات را بر خود بار کردند و سپس متحمل دستورات آن نشدند مانند خری است که کتابهایی را بر خود حمل میکند چه زشت است مثَل گروهی که تکذیب کردند آیه های الله را و الله رهبری نکند گروه ستمگران را

پس دین واحد، از همان اول دین اسلام بوده است و محمد نبی صرفا آخرین پیامبر اسلام است و قرآن نیز صرفا آخرین کتاب اسلام می باشد. این تصور که محمدنبی آورنده دین اسلام است یا فقط قرآن کتاب اسلام می باشد، با آیات متعدد قرآن در تناقض است. 

بوسیله ی
اگر این طور است پس چرا واژه دین آمده است مگر دین واحد نبوده است در حالی که خداوند می فرمایند امروز دین شما را برایتان کامل کردم ؟ نگفته شریعت ؟ زیرا شریعتها با هم مختلف بوده نه دین!
اینکه شما فرمودید "منظور از کامل شدن دین پس از ذکر تعلیمات پیرامون احکام خوردنیها، 1) اهمیت طعام در زندگی انسان و 2) ابلاغ دستورات به یک قوم امی و بی اطلاع از تعلیمات الهی است! " پس چرا گفته دین ؟ مگر دین به تعبیر شما نگفتید همون اول کامل بوده است پس چه نیازی به کامل شدن داشته است ؟
1) قوم محمد نه از شریعت تورات اطلاعی داشتند، نه از شریعت انجیل. به شهادت قرآن، قوم محمد کلا بی خبر از دین الله بودند.

2) این تقسیم بندی هایی که ما از خودمان درست کرده ایم (که زاییده فقه منحرف شیعه و سنی است) از منظر قرآن نادرست است.... چرا که در خود قرآن کلمه شرع دارای یک عملکرد است: .... شَرَعَ لَكُم مِّنَ الدِّينِ مَا وَصَّىٰ بِهِ نُوحًا ..... ﴿الشورى: ١٣﴾.... اما ما در زبان فارسی این کلمه را مجددا به "شرع" ترجمه می کنیم تا از ترجمه آن طفره برویم.

پس اینکه ما سرخود بخش هایی از قرآن را شریعت نام داده ایم یا مجموع آنرا دین نام داده ایم با عملکرد و معنای این کلمات متفاوت است. اما متاسفانه به این دلیل که اکثرا از این اصطلاح رایج در جامعه استفاده می کنند، مجبور به استفاده از آن شده ایم.

وقتی اینطور به یک کلمه برمی خورید، سعی کنید از صدها آیه دیگر موجود در قرآن و کتب من قبل استعانت بجویید تا موضوع برای تان روشن شود. اینطور بازی با یک کلمه و زندانی شدن در یک کلمه، هیچ پاسخی را برای تان فراهم نمی کند.

شما اگر تورات و عهدعتیق و انجیل را کامل مطالعه کرده بودید، اصلا چنین سوالی برای تان پیش نمی آمد. پس بیشتر آن کتب را مطالعه کنید.
+3 امتیاز

بسم الله الرحمن الرحیم.

سلام.

دین از ابتدا اسلام بوده چنانکه دوستان آیاتی آوردند بنده هم در این مورد آیه ای می آورم:

فَلَمَّا أَحَسَّ عِيسَىٰ مِنْهُمُ الْكُفْرَ قَالَ مَنْ أَنْصَارِي إِلَى اللَّهِ ۖ قَالَ الْحَوَارِيُّونَ نَحْنُ أَنْصَارُ اللَّهِ آمَنَّا بِاللَّهِ وَاشْهَدْ بِأَنَّا مُسْلِمُونَ (3 | آل عمران - 52)
هنگامی که عیسی از آنان احساس کفر (و مخالفت) کرد، گفت: «کیست که یاور من به سوی خدا (برای تبلیغ آیین او) گردد؟» حواریان [= شاگردانِ مخصوصِ او] گفتند: «ما یاوران خداییم؛ به خدا ایمان آوردیم؛ و تو (نیز) گواه باش که ما اسلام آورده‌ایم.

 

بنابر آیات پست قبلی و آیه ی بالا این دید کاملاً غلط است که کسی ادعا کند که اسلام را محمد بنا کرده است که مذهبیون شیعه و سنی هنوزم که هنوزه گمان میکنند که محمد برپا کننده و اقامه کننده ی دین اسلام است در حالی که محمد آخرین پیامبر اسلام است نه اولین آن.

بوسیله ی
تشکر از آیه صریحی که ارائه کردید.
إِبْرَاهِيمَ حَنِيفًا وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ ﴿النحل: ١٢٣﴾
حنیف :به معنای یکتا پرست
مشرک : ادیان غیر ابراهیمی
واژه یهود از کلمه یودا پسر یعقوب نبی گرفته شده به معنای : کسی که خدا (یهو ه) را عبادت میکند.

*تفسیر به رای در این پست انجام دادید.
...