و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز

الحمد الله

با سلام

با توجه به آیه زیر که الله (جل جلاله) در قرآن مبین می فرمايند:

وَإِذْ قَالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُم مُّصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَمُبَشِّرًا بِرَسُولٍ يَأْتِي مِن بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ ۖ فَلَمَّا جَاءَهُم بِالْبَيِّنَاتِ قَالُوا هَذَا سِحْرٌ مُّبِينٌ [٦١:٦]

ترجمه: خاطرنشان ساز زمانی را که عیسی پسر مریم گفت: ای بنی‌اسرائیل! من فرستاده‌ی خدا به سوی شما بوده و توراتی را که پیش از من آمده است تصدیق می‌کنم، و به پیغمبری که بعد از من می‌آید و نام او احمد است، مژده می‌دهم. اما هنگامی که آن پیغمبر (احمدنام) همراه با معجزات روشن و دلائل متقن، به پیش ایشان آمد، گفتند: این جادوی آشکاری است.

چند سوال زیر داشتم لطفا آن ها را با دقت بررسی کنید و به هر کدام پاسخ واضح و روشنی بدهید:

  1. در ابتدای آیه چرا عیسی نبی (علیه السلام) از زبان الله (جل جلاله) می فرمایند: يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ و نمی فرمايند يَا قَوْمِ مثل موسی نبی (علیه السلام) که در آیه قبلی آمده است؟ اگر عیسی نبی (علیه السلام) می فرمودند يَا قَوْمِ چه اشکالی داشت؟
  2. در وسط آیه عیسی نبی (علیه السلام) از زبان الله (جل جلاله) می فرمایند: وَمُبَشِّرًا بِرَسُولٍ يَأْتِي مِن بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَد چرا عیسی نبی (علیه السلام) نگفته روح القدوس ولی گفته احمد؟ در ضمن اگر هم احمد گفته باشد بایستی این نام در انجیل باشد اما نیست؟!
  3. چرا در قرآن واژه احمد آمده است ؟! در کجای کتاب های آسمانی احمد به عنوان روح القدوس معرفی شده است؟!
  4. آیا خود اسم احمد یا محمد در انجیل آمده است یا خیر ؟!

با تشکر فراوان

در معنی کلمات بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+3 امتیاز
در لسان وحی برای رجوع به یک شی/پدیده چندین کلمه بکار برده می شوند....

الله در جایی می فرماید جبرئیل، در جایی می فرماید الروح، در  جایی می فرماید روح القدس، در جایی می فرماید روح الامین، در جایی می فرماید احمد، در جایی می فرماید رسول کریم... تمامی این کلمات و عبارات برای رجوع به یک چیز کاربرد دارند.

پس طرح سوالهایی مانند چرا در این آیه بجای فلان کلمه نفرموده فلان، پا در کفش تاویل و پشت صحنه سازی کردن برای آیات است.

شما باید توجه کنید که در لسان وحی کلمات دارای عملکرد هستند و هر شی یا پدیده (مانند یک عصا) دارای صرفا یک عملکرد نیست. بلکه کلمات متعددی می توانند برای تشریح عملکردهای مختلف یک شی بکار آیند که در بالا مثالش آمد.
بوسیله ی
...