و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾

به پرسش و پاسخ از قرآن، انجیل و تورات خوش آمدید!

برای شرکت در پرسش و پاسخ ها از طریق گزینۀ عضویت در بالای سایت ثبت نام فرمایید. مطالعۀ قوانین سایت را فراموش ننمایید. با تشکر!

+3 امتیاز
آیا خواندن کسی که اذن الله را دارد ، جایز است؟
آیا میتوان نتیجه گرفت که خواندن ائمه و پیامبران  جایز است و می توان خواندن آن ها را خواندن من دون الله ندانست؟
در خواندن من دون الله بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز

الله در هیچ یک از کتب الهی (تورات، انجیل و قرآن) برای خواندن احدی غیر خودش، اذن نداده است.

همچنین قرآن کریم صراحتا خواندن غیرالله را باطل اعلام فرموده فلذا فعل باطل فاقد هرگونه اذن است:

ذَٰلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ وَأَنَّ مَا يَدْعُونَ مِن دُونِهِ الْبَاطِلُ وَأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْعَلِيُّ الْكَبِيرُ ﴿لقمان: ٣٠﴾

به این ترتیب هرگز نمی توان بجز الله، احد دیگری از جمله فرشتگان یا پیامبران را صدا کرده و یا خواند یا بجهت زیارت و درخواست یا حاجت صدا زد. این اصل (باطل بودن خواندن غیرالله) از الفبای ابتدایی و بدیهیات تورات، انجیل و قرآن است. 

بوسیله ی
ما معتقدیم که حضرت عیسی به اذن الله بیماران را شفا میداد.
آیا اگر ما از حضرت عیسی میخواستیم به اذن الله بیماری را شفا دهد دچار شرک می شدیم؟
عیسی بن مریم بیماران را شفا نمی داد. بلکه الله بیماران را از طریق معجزاتی که به عیسی بن مریم داده بود شفا می داد. فرق است بین این دو مساله. در واقع عیسی بن مریم بدون معجزاتی که الله تفویض کرده بود بهیچ عنوان نمی توانست فردی را شفا دهد. پس اگر فردی به نیت اینکه عیسی بن مریم شخصا کاره ایست به سوی او می رفت، یک فرد بی ایمان بحساب می آمد و مطابق انجیل افراد بی ایمان شفا نمی یافتند.

بیاد بیارید که انجیل بارها فرموده: "ایمانت تو را نجات داده است" .
پس آیا با توجه به جواب شما اگر کسی را بخوانیم با علم به اینکه خداوند همه کاره است و آن شخص یک وسیله است و این اذن را دارد ، باز هم خواندن او جایز است؟
1) الله در هیچ آیه ای هیچ شخصی را بعنوان وسیله قرار نداده است. فراموش نکنید که حتی محمد رسول الله هم صاحب هیچ معجزه ای نبود و در آیات متعدد به ناتوانی خود در اجرای معجزه اشارات صریح نموده است!
2) الله در آیات کتب هیچ اذنی برای خواندن هیچ پیامبر یا حتی فرشته ای قرار نداده است: ﴿آل‌عمران: ٨٠﴾
3) و آخر اینکه در متن کتاب مقدس نمی توان از استنثناها قانون عمومی تهیه کرد.

پس قانون عمومی قرآن و کتب دیگر، همان باطل بودن خواندن غیرالله و باطل بودن طلب حاجت و استغفار از غیرالله است. اما در زمان حیات مسیح عیسی بن مریم بدلیل اینکه او اجرا کننده معجزات بسیار به امر الله بود، یک استثناء وجود داشت که خود این استثناء هم خط و مرزش بارها توسط انجیل مشخص شده است. قرآن هم تاکیدا می فرماید:

اتَّخَذُوا أَحْبَارَهُمْ وَرُهْبَانَهُمْ أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللَّهِ وَالْمَسِيحَ ابْنَ مَرْيَمَ وَمَا أُمِرُوا إِلَّا لِيَعْبُدُوا إِلَٰهًا وَاحِدًا لَّا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ سُبْحَانَهُ عَمَّا يُشْرِكُونَ ﴿التوبة: ٣١﴾
پس آیا میشود نتیجه گرفت که خداوند اگر اذن داده باشد و در زمانی که خودش مشخص کرده باشد میتوان افراد را خواند .اما ما حق تعمیم دادن زمان این اذن را نداریم و نمیتوانیم آنرا برای همه زمانها بدانیم ؟
در این مورد که ما انسانها حق تعمیم دادن هیچ آیه را نداریم که شما درست می فرمایید. اما باز تاکید می کنم که الله در هیچ یک از کتب تورات انجیل و قرآن بهیچ وجه اذن خواندن کسی را نداده است.
...