و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز
چگونه بر اساس آیات وحی ، نظریه تکامل رد میشود؟
در تورات و عهدعتیق بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی
لطفا نظریه مربوطه را با استناد به کتابی کمی توضیح دهید تا بتوان پاسخ درخوری را از آیات برای آن آورد.

2 پاسخ

+3 امتیاز

مطابق آیات فصل اول و دوم صحیفه پیدایش تورات مقدس آفرینش آسمانها و زمین طی 6 ایام انجام شده است. 

ممکن است این 6 ایام معادل شش ثانیه ما یا شاید شش تریلیارد سال ما به اتمام رسیده باشد که فی الواقع این دخلی به بحث دین اسلام ندارد.

آنچکه در دین اسلام مهم است آن مصور و مبدع و خالق این آفرینش یعنی یهوه الله قدوس است. آنچکه در دین اسلام مهم است آن است که نشان داده شود: همان او که بر آدم و نوح و ابراهیم و موسی و عیسی و محمد کلام را نازل نمود و در کتاب احکام و فرایض را مقرر کرده، همان اوست که آفرینش آسمان ها و زمین را رقم زده است. 

بنابراین در دین اسلام خلقت دفعتا و یکباره یا خلقت تدریحی آسمان ها و زمین محل سوال و اهمیت یا تدبر نیست! بلکه در تورات و قرآن شناخت اسماء (یعنی خصوصیات) آن خالقی که آفرینش آسمان ها و زمین را رقم زده محل تدبر و اهمیت است و در واقع غرض از بیان قصص آفرینش شناخت مرامنامه و سنت خالق است نه اینکه مخاطب را به بحث های کیهان شناسی بکشاند! 

این در حالیست که در نظریات تکامل یا فرگشت یا غیرو اصلا چنین وجهی اهمیت و اعتنایی ندارد و صرفا دعوا سر مرغ و تخم مرغ است!

بوسیله ی
0 امتیاز

مطابق آیات ذیل خلقت تمام جانداران به طور مجزا بوده است.

خَلَقَ السَّمَاوَاتِ بِغَيْرِ عَمَدٍ تَرَوْنَهَا ۖ وَأَلْقَىٰ فِي الْأَرْضِ رَوَاسِيَ أَن تَمِيدَ بِكُمْ وَبَثَّ فِيهَا مِن كُلِّ دَابَّةٍ ۚ وَأَنزَلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَنبَتْنَا فِيهَا مِن كُلِّ زَوْجٍ كَرِيمٍ (لقمان 10)

آسمان ها را بدون ستون هایی که آنها را ببینند، آفریده و در زمین کوه هایی استوار افکنده است تا شما را نلرزاند و به اضطراب نیندازد، و در آن از هر جنبنده ای پراکنده کرده است، و از آسمان آبی نازل کردیم پس از هر نوع گیاه نیکو و با ارزش در آن رویاندیم.

إِنَّ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَافِ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ وَالْفُلْكِ الَّتِي تَجْرِي فِي الْبَحْرِ بِمَا يَنفَعُ النَّاسَ وَمَا أَنزَلَ اللَّهُ مِنَ السَّمَاءِ مِن مَّاءٍ فَأَحْيَا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا وَبَثَّ فِيهَا مِن كُلِّ دَابَّةٍ وَتَصْرِيفِ الرِّيَاحِ وَالسَّحَابِ الْمُسَخَّرِ بَيْنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَعْقِلُونَ (بقره 164)

بی تردید در آفرینش آسمان ها و زمین و رفت و آمد شب و روز و کشتی هایی که در دریاها به سود مردم روانند و بارانی که خدا از آسمان نازل کرده و به وسیله آن زمین را پس از مردگی اش زنده ساخته و در آن از هر نوع جنبنده ای پراکنده کرده و گرداندن بادها و ابرِ مسخّر میان آسمان و زمین، نشانه هایی است برای گروهی که می اندیشند.

اگر هزاران راس روباه منطقه استوایی را در قطب شمال رها کنید ، در عرض چند روز تلف خواهند شد و توانایی سازگاری با محیط را نخواهند یافت ولی روباه قطبی که مخصوصا برای چنین شرایطی خلق شده است ، براحتی در آن محیط زندگی میکند.

کسانی هستند که با نادیده گرفتن آیات الهی و با تکیه بر نظریاتی مثل نظریه تکامل ، سعی در اثبات عدم وجود خدا دارند ولی هرگز موفق نمی شوند.

بوسیله ی
سلام.
من از ایات همچین برداشتی که شما کردید را نتوانستم بیرون بکشم.
همچنین دقت داشته باشید که نظریه ی تکامل امروز به عنوان یک فکت علمی شناخته میشود نه نظریه و دقت داشته باشید که این واقعیت هیچ تضادی با خلقت ندارد... کسانی که از این علم برای رد وجود خدا استفاده میکنند میخواهند هوای نفس خود را قالب علوم و افریننده کنند... که ربطی ندارد انها حتی از خود قران هم استفاده میکنند تا وجود خدا را رد کنند!!! پس هوای نفس انها ارتباطی به واقعیت های موجود ندارد.
خداوند در قران میفرماید بگردید تا ببینید که خداوند چگونه افرینش را اغاز کرده است.قطعاً این تذکر مهم انسان را به فکر وامیدارد و انسان خواهد فهمید که چگونه به وسیله ی خالق خودش خلق شده است.

قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ۚ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (29 | العنكبوت - 20)
بگو: «در زمین بگردید و بنگرید خداوند چگونه آفرینش را آغاز کرده است؟ سپس خداوند (به همین‌گونه) جهان آخرت را ایجاد می‌کند؛ یقیناً خدا بر هر چیز توانا است!
بله من هم از آیات بالا چنین استنباطی نکردم،
قرآن اینهمه به سیر در آفاق و انفس تشویق کرده،اونوقت ما بدون نگاه به طبیعت تکامل را رد کنیم؟
کتاب تکامل انسان اثر پروفسور سحابی،پدر علم زمین شناسی ایران،آیات بسیاری را در تایید این نظریه ی فرگشت شاهد آورده که بسیار هم میتونه منطقی باشه،
آیا مهمترین دلیل ایمان آوردن انسان به قرآن نمیتونه سازگاری طبیعت با قرآن باشه؟
اگر بین طبیعت و شریعت تناقض وجود داشته باشه که دیگر ایمان معنی نداره،
نظریه ی تکامل مثل قرآن عین حقیقته و هیچ انسان تحصیل کرده ای آن را رد نمیکنه،
شما چطور ردیه سازی میکنید؟
فقط کافیست به انتهای ستون فقرات خودتون نگاه کنید،تکه استخوانیست بنام دنبالچه که یادگار اجداد گذشته ی ماست،که دم داشتند،
در مجموع اینکه:تورات و انجیل بانظریه ی تکامل تناقض آشکار دارند ولی قرآن هوشمندانه آیاتی را سازگار با این نظریه قرار داده.
اینکه تکامل مثل قرآن حقیقته مطلقه و هیچ تحصیل کرده ای اون رو رد نمیکنه جای تامل داره
پروفسور مایر(Stephen C. Meyer) از جمله کسانی هستش که به تناقضات موجود در این نظریه اشاره کرده و یک مدل کاملتری بنام طراحی هوشمند ارائه کرد
در کل طبق اون تعریفی قرآن از خدا به ما نشون میده بسیار ساده میشه نتیجه گرفت که فلسفه وجودی الله بقدری واضح هست که هیچ نظریه علمی نمیتونه اونو بچالش بکشه
نکته جالب اینجاست که بسیاری از کسانی که به تکامل معتقدند از جمله دانشمندان زیست شناس و کیهان شناس به طرز مضحکی سعی دارن اونو به عدم وجود خالق نسبت بدن
این نظریه،که بزرگترین نظریه ی علمی تاریخ بشمار میاد،و همچنان در حالی فزونی گرفتن در تعدد شواهد خودشه،و حتی پس از 150 سال،هیچ مثال نقضی،با توجه به پیشرفت حیرت انگیز علم بشر برایش نیومده،
نه تنها خالق را انکار نمیکند،بلکه میلیاردها بار او را به اثبات میرساند،
همین که تنها و تنها یک موجود به هوش و اختیار مطلق و عقل  رسیده برای یک انسان منطقی کافیست،که اقرار کند خالقی در کار است،
بهر حال،تطابق قرآن با این نظریه کاریست دشوار،
تنها الله میداند که چه ارتباطی بین این دو وجود دارد،
شاید آیندگان بفهمند.
...