و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز
بسم الله الرحمن الرحیم.

سلام

با توجه به آیه ی ذیل آیا اسرائیل خودش چیزی را بر خودش حرام کرده بود ( إِلَّا مَا حَرَّمَ إِسْرَائِيلُ عَلَىٰ نَفْسِهِ مِنْ قَبْلِ)؟ یا اینکه خداوند چیزی را بر وی حرام کرده بود؟ و ان چیز چه بوده است؟

كُلُّ الطَّعَامِ كَانَ حِلًّا لِبَنِي إِسْرَائِيلَ إِلَّا مَا حَرَّمَ إِسْرَائِيلُ عَلَىٰ نَفْسِهِ مِنْ قَبْلِ أَنْ تُنَزَّلَ التَّوْرَاةُ ۗ قُلْ فَأْتُوا بِالتَّوْرَاةِ فَاتْلُوهَا إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ (3 | آل عمران - 93)
همه غذاها(ی پاک) بر بنی اسرائیل حلال بود، جز آنچه اسرائیل (یعقوب)، پیش از نزول تورات، بر خود تحریم کرده بود؛بگو: «اگر راست می‌گویید تورات را بیاورید و بخوانید!»

با تشکر..
در عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+3 امتیاز
 
بهترین پاسخ

در تورات فرموده:

از این سبب بنی‌اسرائیل تا امروز عرق النساء را که در کف ران است، نمی خورند، زیرا کف ران یعقوب را در عرق النسا لمس کرد (تورات صحیفه پیدایش فصل 32 آیه 32)

ملاحظه می شود که تورات نیز حرمت آنرا نه مقرر شده از سوی پروردگار، که مقرر شده از سوی اسرائیل و فرزندان او (یعنی اسباط) می دانند و این حکم با توجه به مکتوب شدن در کتاب پیدایش، با نزول تورات بر موسی حسب آیه ذیل اتوماتیک وار ملغی می گردد:

بر کلامی که من به شما امر می‌فرمایم چیزی میفزایید و چیزی از آن کم منمایید، تا اوامر یهوه خدای خود را که به شما امر می‌فرمایم، نگاه دارید (تورات صحیفه تثنیه فصل 4 آیه 2)

 

بوسیله ی
انتخاب شده بوسیله ی
...