و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز
ایا ایه ای در کتب من قبل وجودد دارد مبنی بر اینکه فرموده باشد زبان این کتب عربی مبین است؟ با تشکر
در تورات و عهدعتیق بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز

عربی به معنای "آشکار" و "عریان" است و عربی مبین دلالت به زبانی دارد که هم آشکار است و هم در بین گذارنده (یعنی همه چیز را برای مخاطبش بازگو می کند). این تصور که عربی زبان قومی خاص است، اشتباه و ناشی از عقاید نژادپراستانه برخی اقوام است. بلکه واژۀ عربی وجه تسمیه کلام الله است. دقت کنید که در قرآن عملکرد زبان "آشکار و در میان گذارنده" تشریح شده است:

وَمِن قَبْلِهِ كِتَابُ مُوسَىٰ إِمَامًا وَرَحْمَةً وَهَٰذَا كِتَابٌ مُّصَدِّقٌ لِّسَانًا عَرَبِيًّا لِّيُنذِرَ الَّذِينَ ظَلَمُوا وَبُشْرَىٰ لِلْمُحْسِنِينَ ﴿الأحقاف: ١٢﴾

و پیش از آن، کتاب موسی که پیشوا و رحمت بود (نشانه‌های آن را بیان کرده)، و این کتاب هماهنگ با نشانه‌های تورات است در حالی که به زبانی گویاست، تا ظالمان را بیم دهد و برای نیکوکاران بشارتی باشد!

پس عملکرد زبان آشکار (عربی) و در میان گذارنده (مبین)، آن است که ظالمان را بیم دهد و بشارت باشد و باعث فطانت و حکمت است. 

در آیات متعدد تورات و انجیل به آشکار بودن و صریح بودن و در میان گذار بودن کلام اشاره شده، اما به مانند قرآن، هیچ آیه ای زبان تورات یا انجیل را به زبان قوم خاصی نسبت نداده است. 

بوسیله ی
میشه چند ایه از تورات و انجیل بیارید که به عربی بودن تورات و انجیل اشاره کرده باشد؟
به فراز ذیل از زبور بعنوان مثال دقت کنید که شریعت، شهادات، فرایض واوامر الهی را روشن و مایع رستگاری انسان برشمرده است:

شریعت خداوند کامل است و جان رابرمی گرداند؛ شهادات خداوند امین است و جاهل را حکیم می‌گرداند. 8 فرایض خداوند راست است و دل را شاد می‌سازد. امر خداوند پاک است و چشم را روشن می‌کند. 9 ترس خداوند طاهراست و ثابت تا ابدالاباد. احکام خداوند حق وتمام عدل است. 10 از طلا مرغوب تر و از زرخالص بسیار. از شهد شیرینتر و از قطرات شانه عسل. 11 بنده تو نیز از آنها متنبه می‌شود، و درحفظ آنها ثواب عظیمی است. (زبور فصل 19 آیات 7 الی 11)
...