و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾

به پرسش و پاسخ از قرآن، انجیل و تورات خوش آمدید!

برای شرکت در پرسش و پاسخ ها از طریق گزینۀ عضویت در بالای سایت ثبت نام فرمایید. مطالعۀ قوانین سایت را فراموش ننمایید. با تشکر!

+2 امتیاز
آیا حُب در دین مبین اسلام برای غیر از الله جایگاهی دارد؟
در عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

2 پاسخ

+1 امتیاز

مطابق نص صریح قرآن مبین موحد راستین محبتش مُختص به الله است :

وَمِنَ النَّاسِ مَن يَتَّخِذُ مِن دُونِ اللَّهِ أَندَادًا يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللَّهِ وَالَّذِينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِّلَّهِ وَلَوْ يَرَى الَّذِينَ ظَلَمُوا إِذْ يَرَوْنَ الْعَذَابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا وَأَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعَذَابِ ﴿البقرة: ١٦٥﴾:و برخى از مردم، در برابر الله، همانندهايى [براى او] برمى‌گزينند، و آنها را چون دوستى الله، دوست مى‌دارند؛ ولى كسانى كه ايمان آورده‌اند، حُبشان مختص به الله است. كسانى كه ستم نموده‌اند اگر مى‌دانستند هنگامى كه عذاب را مشاهده كنند تمام نيرو[ها] از آنِ الله است، و الله سخت‌ كيفر است

بوسیله ی
+2 امتیاز

پس یهوه خدای خود را به تمامی جان و تمامی قوت خود محبت نما (آیۀ 5 باب 6 تثنیه تورات مقدس)

امابدقت متوجه شده، امر و شریعتی را که موسی بنده خداوند به شما امر فرموده است به‌جاآورید، تا یهوه، خدای خود، را محبت نموده، به تمامی طریقهای او سلوک نمایید، و اوامر او رانگاه داشته، به او بچسبید و او را به تمامی دل وتمامی جان خود عبادت نمایید. (آیۀ 5 باب 22 صحیفۀ یهوشوع)

و یهوه خدای خود را به تمامی دل و تمامی جان وتمامی خاطر و تمامی قوت خود محبت نما، که اول از احکام این است. (آیۀ 30 باب 12 صحیفه مرقس انجیل مقدس)

 

بوسیله ی
...