و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+4 امتیاز
آیا در قرآن پیامبران معصوم هستند؟

با توجه به اینکه عده ای کلمه استغفار رو از ریشه "غفر" به پوشش و "ذنب" رو به معنی کاری که تبعیات وخیم دارد ترجمه کرده اند و فاستغفر ذنبک را پوشاندن و دفاع کردن از پیامبر در مقابل رسالتش که در ان زمان تبعیات وخیمی برای پیامبر داشته است ، ترجمه کرده اند .
و "ضالا" رو گم شده در راه ترجمه کرده اند و با استناد به آیه 2 سوره نجم که گفته شده مَا ضَلَّ صَاحِبُكُمْ وَمَا غَوَىٰ معتقدند پیامبر هیچگاه گمراه نشده است .
در معصومیت بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

6 پاسخ

+4 امتیاز

 توجه داشته باشید که معصومیت یک دکترین ساخته و پرداخته شده توسط یونانیان و رومیان و سپس مسیحیت است که فرقه های متعدد مانند تسنن و تشیع و بهائیت و سلفی گری آن را ترجمه کرده و از آن گرته برداری کرده اند و لذا معصومیت بهیچ عنوان در تورات، انجیل یا قرآن وجود ندارد. بلکه عده ای صرفا با بازی با کلمات و تحریف کلمه ها قصد دارند جسمی خارجی بنام معصومیت را به قرآن حقنه نمایند. در حالیکه تورات، انجیل و قرآن مملو هستند از قصه هایی که همگی دکترین معصومیت را رد و ابطال می نمایند:

1) مطابق تورات و قرآن، آدم و زوجۀ او در باغ عدن که به شهادت قرآن باغی اختصاصی برای انسان و زوجۀ او بوده است مرتکب معصیت شده اند! چطور ممکن است که پس از اخراج از آن شرایط ایده آل و مختارشدن شیطان برای وسوسه تا روز قیامت انسانهایی ادعای معصومیت نمایند؟ در حالیکه قرآن فرموده: فَلَا تُزَكُّوا أَنفُسَكُمْ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اتَّقَىٰ ﴿النجم: ٣٢﴾.. پس از خود به پاکی یاد نکنید، او (یعنی الله) به با تقواترین شما آگاه است. حالا چگونه ممکن است فرد یا افرادی خود را معصوم به دیگران معرفی نمایند؟؟

بوسیله ی
در قرآن میبینیم که پیامبر می فرماید من فقط از وحی پیروی می کنم . آیا این سندی بر معصومیت پیامبر نیست؟
خیر. چرا که تبعیت از وحی به معنی بی گناه بودن و مبرا از گناه بودن نمی باشد. کافیست آیۀ اول سوره تحریم را مطالعه فرمایید.
+4 امتیاز

2) در تورات و قرآن کریم، موسی انسانی را به قتل می رساند. هر دو کتاب دقیقا ذکر می کنند که موسی روز بعد نیز اقدام به درگیری مجدد می کند و قصد کشتن فرد دیگری را نیز داشته است (سوره قصص آیۀ 19). چطور ممکن است که موسی که پیامبر بنی اسرائیل شد، معصوم بوده باشد؟ 

این در حالیست که تورات حتی تخطی و تمرد موسی و هارون در سالهای پس از به نبوت رسیدن را نیز ثبت نموده است (تورات صحیفه اعداد باب 20 آیۀ 12) تا بر همگان اثبات شود که پیامبران الهی همگی ابنای بشر بوده اند نه فوق ستاره های افسانه ای قصه های یونان و روم باستان: قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ يُوحَىٰ إِلَيَّ .... ﴿فصلت: ٦﴾

پس مطابق تورات و قرآن پیامبران "بشر" بوده اند نه فوق ستاره های افسانه ها و اساطیر باستانی!! 

بوسیله ی
+4 امتیاز
3) در آیۀ اول سوره تحریم، قرآن صریحا محمد نبی را بدلیل سرخود حرام نمودن حلال الله مورد مواخذه قرار می دهد که این خطا و اشتباه پیامبر با اخطاری بسیار واضح و روشن از جانب الله ذکر شده است و صریحا رد دکترین خودساختۀ معصومیت است.
بوسیله ی
+3 امتیاز

در قرآن کسانی که معتقد به معصومیت هستند به راحتی  می توانند با عوض کردن تعریف ها همچنان معتقد به معصومیت باشند . مثلا کلمه استغفار را به حفاظت برمی گردانند یا ذنب را به کاری که عواقب دارد و یا ضالا را به گم شده ترجمه می کنند .
یا عمل قتل موسی را مطابق با فرمان خدا میدانند در حالیکه خود موسی میگوید من در این قتل گمراه بودم  و اشاره به عمل شیطانی این کار می کند اما باز ضمایر را به عقب و جلو برمیگردانند .

اما در کتاب تورات به وضوح بیان شده که پیامبران معصوم نیستند( مانند داستان داوود ) و دیگر با عوض کردن تعریف ها این حقیقت را نمی توانند کتمان کنند .

پس برای فهم بیشتر قرآن، باید به قرآن عمل کنند و به کتب من قبل ایمان بیاورند تا با متشابهات قرآنی ،دچار برداشت غلط نشوند .
 

بوسیله ی
+3 امتیاز
در قرآن کریم به وضوح به ارتکاب گناه توسط آدم و زنش در جنت عدن (یعنی باغی اختصاصی و غرس شده بر روی زمین که محل قرار با الله بود) اشاره شده است.

این به خوبی نشانگر آن است که آدم و ذریه او بهیچ عنوان معصوم نمی باشند.
بوسیله ی
+3 امتیاز

خداوند در سوره نحل آیه 61 می فرماید :

وَلَوْ يُؤَاخِذُ اللَّهُ النَّاسَ بِظُلْمِهِمْ مَا تَرَكَ عَلَيْهَا مِنْ دَابَّةٍ وَلَكِنْ يُؤَخِّرُهُمْ إِلَىٰ أَجَلٍ مُسَمًّى ۖ فَإِذَا جَاءَ أَجَلُهُمْ لَا يَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً ۖ وَلَا يَسْتَقْدِمُونَ [١٦:٦١]

و اگر خداوند مردم را به [سزاى‌] ستمشان مؤاخذه مى‌كرد، جنبنده‌اى بر روى زمين باقى نمى‌گذاشت، ليكن [كيفر] آنان را تا وقتى معين بازپس مى‌اندازد، و چون اجلشان فرا رسد، ساعتى آن را پس و پيش نمى‌توانند افكنند.

همانطور که میبینیم خداوند صریحا می فرماید که اگر قرار بود مردم بر اساس ستمشان مواخذه شوند ،هیچ جنبنده ای باقی نمی ماند و در این قضیه هیچ استثنایی وجود ندارد . این آیه به تنهایی می تواند تمامی دکترین معصومیت را زیر سوال ببرد .

بوسیله ی
...