و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾

به پرسش و پاسخ از قرآن، انجیل و تورات خوش آمدید!

برای شرکت در پرسش و پاسخ ها از طریق گزینۀ عضویت در بالای سایت ثبت نام فرمایید. مطالعۀ قوانین سایت را فراموش ننمایید. با تشکر!

+3 امتیاز
کدام حجاب در عصر پیامبر معتبر می باشد؟ دست و پا باید کامل پوشیده باشد؟ در هنگام نماز حجاب چگونه تعریف می شود؟
در پوشش زن بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+4 امتیاز

هیچ آیه ای از تورات یا قرآن کریم دستوری مبنی بر پوشش موهای خانم ها صادر نفرموده اما قرآن نسبت به پوشاندن برجستگی های بدن بانوان دستورات داده است:

وَ قل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَىٰ عَوْرَاتِ النِّسَاءِ وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ﴿النور: ٣١﴾

و به زنان مومن بگو که دیده های خود را نگاهبانی کرده و فروج خود را حفظ نمایند و آرایش خود را علنی نسازند مگر از آنچکه هستند و پوششهای خود را بر برجستگی های تن شان بزنند و زینت خود را آشکار نسازند مگر بر شوهرانشان يا پدرانشان يا پدران شوهرانشان يا پسرانشان يا پسران شوهرانشان يا برادرانشان يا پسران برادرانشان يا پسران خواهرانشان يا زنان [همكيش‌] خود يا خدمتکاران شان يا خدمتكاران مرد كه بى‌نيازند يا كودكانى كه بر عورتهاى زنان وقوف حاصل نكرده‌اند، و طوری پا بر زمین نکوبند که برجستگی هایی که مخفی ساخته اند را آشکار نمایند و به سوی الله همگی باز گردید ای مومنان باشد که رستگار شوید

توجه داشته باشید که کلمه خمر به عملکرد عمومی چیزی که اشیاء را از هم جدا کند دلالت دارد. (برای اطلاع بیشتر از معنی کلمه خمر به این پرسش و پاسخ رجوع کنید). اما مترجمین شیعه و سنی آنرا به روسری ترجمه کرده اند. این ترجمه از دو جهت اشتباه است:

1) آیه فرموده روسری های خود را بر جیبوب یعنی برجستگی های بدن نصب کنند نه بر موهای خود یا سرهای خود (رئوسهن)!! پس حتی اگر هم خمر به معنی روسری باشد (که نیست) باز محل نصب آن بر روی سینه ها و اندام زنانه بدن است نه بر موی سر! 

2) در ادامه قرآن مجددا به مساله زینت زنانه می پردازد و کاملا مشخص می کند که منظور از پوشاندن و مخفی کردن زینت، کدام زینت است: ...... طوری پا بر زمین نکوبند که زینت هایی که مخفی کرده اند آشکار گردد.... پس بدیهی است که منظور از پا بر زمین کوبیدن یا با ناز و ادا راه رفتن اشاره به زینت های زنانه بدن دارد که در اثر قدم برداشتن های خودنمایانه به حرکت در می آیند، نه موی سر! 

در آیات تورات و قرآن هیچ دستوری مبنی بر پوشش زنان هنگام اقامه صلات داده نشده است. 

بوسیله ی
در این صورت در هنگام نماز چه تعریفی از حجاب وجود دارد؟ مو ها باید پوشانده شود؟  
استفاده از لوازم ارایشی مثل لاک و ناخن های بلند داشتن و آرایش چهره جز زینت محسوب می شود؟ مشکل شرعی دارد؟
برای من سوال است در این صورت باید چیزی همچون چادر بر بدن کشیده شود که قسمت های  برجسته مثل سینه و... نمایان نباشد؟
 پوشاندن دست و پا چه حکمی دارد؟
وقتی آیات قرآن چیزی در ارتباط با پوشش موی سر زنان هنگام صلات ارائه نکرده ، پس شما هم دنبال حکم و استفتاء از کسی نباشید. کسی که احکم الحاکمین است (یعنی الله) حکمی پیرامون استفاده از لاک و ناخن بلند برای صلات نداده است، پس هیچ اشکالی ندارد. سعی کنید تمرکزتان را روی آیاتی که الله دستور داده است قرار دهید، نه روی چیزهایی که الله در مورد آن حکمی را ارائه نفرموده.  ملاک تان آیات قرآن باشد نه چیزی غیر.
خوب ان زمان که لاکی وجود نداشته. شاید خیلی چیزها در ان زمان وجود نداشته و الان بوجود امده. در مورد این مسائل چه باید کرد؟
از دوران باستان زنان برای تزئین و آرایش خود از انواع گیاهان و ادویه ها و رنگ های طبیعی استفاده میکردند. آیا شما تصور میکنید که در زمان نزول تورات و انجیل و قرآن، مردم تمدن های مختلف با این مسائل مواجه نبودند؟؟ این تصور نادرست است. پس باید فکر کرد که چرا دایره احکام الهی به حد مشخصی محدود شده است و قرار نیست هر کس به سلیقه شخصی خود چیزی را حلال و حرام گرداند.
...