و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز

خداوند در آیه 30 سوره توبه می فرماید :

وَقَالَتِ ٱلْيَهُودُ عُزَيْرٌ ٱبْنُ ٱللَّهِ وَقَالَتِ ٱلنَّصَـٰرَى ٱلْمَسِيحُ ٱبْنُ ٱللَّهِ ۖ ذَ‌ٰلِكَ قَوْلُهُم بِأَفْوَ‌ٰهِهِمْ ۖ يُضَـٰهِـُٔونَ قَوْلَ ٱلَّذِينَ كَفَرُوا۟ مِن قَبْلُ ۚ قَـٰتَلَهُمُ ٱللَّهُ ۚ أَنَّىٰ يُؤْفَكُونَ [٩:٣٠]
يهود گفتند كه عزير پسر خداست، و نصارى گفتند كه عيسى پسر خداست. اين سخن كه مى‌گويند همانند گفتار كسانى است كه پيش از اين كافر بودند. خدا بكشدشان. چگونه از حق منحرفشان مى‌كنند؟ 

با توجه به اینکه قرآن صریحا اعلام کرده که نباید عیسی را ابن الله نامید ،چرا در انجیل در صحیفه متی باب 8 آیه 29 ،عیسی را ابن الله میداند؟

یا عیسی ابن الله، ما را با تو چه کار است ؟ مگر در اینجا آمده ای تا ما را قبل از وقت عذاب کنی؟

در میان متنی (چند کتاب) بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز

این متن اصلی آیه 29 از فصل هشت صحیفه متی از انجیل مقدس است:

וקעו ואמרין מא לן ולך ישׁוע ברה דאלהא אתית לכא קדם זבנא דתשׁנקן 

خوب دقت کنید که در متن اصلی نوشته شده "برا د اله ا " . ننوشته "ابن اله" !! 

پس متوجه می شویم که قضاوت بر اساس ترجمه فارسی امکانپذیر نیست و در موارد خاص حتما باید به اصل متن لسان انجیل رجوع کرد تا شبهات برطرف شوند. 

بوسیله ی
میشه توضیح بدید که چرا با وجود اینکه خداوند گفته با زبانهایتان به عیسی، پسر خدا نگویید اما در انجیل عیسی برای پسر خوانده شدنش دلیل اورده و اون رو پسر خدا میدونه
اولا در انجیل برای "بر" بودن عیسی دلیل آورده است نه برای "ابن" بودن او. پس آنچکه در قرآن بیان شده به هیچ عنوان به متن انجیل ارتباط ندارد بلکه ادعاهای کلیسا را ابطال کرده است.

ثانیا حتی اگر به تفاوت "بر" و "ابن" هم واقف نباشید این را باید بدانید که معنا و کاربرد کلمات را خود متن مقدس مشخص می فرماید. مثلا اگر متن مقدس بفرماید که منظور از کلمه "پسر" کسی است که در خیابان بیسکویت می فروشد، از آن به بعد تعریف کلمه پسر در آن کتاب خاص بر آن مبنا سنجیده می شود، نه آن تعریفی که ما در نظر داریم. در انجیل اشاره کرده که منظور از پسر کسی است که بواسطه روح القدس متولد شده است.... پس اطلاق پسر در متن انجیل به معنای تولد از مادری باکره است نه چیزی غیر... و این اطلاق حجت برای معنا و عملکرد واژۀ پسر می باشد نه چیزی غیر.
اما باز شبهه برطرف نشد .

چطور ممکن است همان خدا بیاید در یک کتاب بگوید : هیچ کس از الله زاده نیمشود
و در دیگری بیاورد : ای عیسی زاده الله

یا یکی از این نوشته ها از او نیست.
یا الله دچار تناقض گویی شده است (پناه بر خدا)
یا ترجمه ای که شما خوانده اید اشتباه است! :)
...