و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+1 امتیاز
آیا آیه زیر در انجیل یوحنا به مساله فدا و قربانی شدن مسیح به خاطرگناهان انسان ها اختصاص دارد و اگر چنین است که گفته می شود، آیا با آیات قرآن که هر کسی مسئول گناهان خویش است در تضاد نیست؟

و در فردای آن روز يحيی عيسی را ديد كه به جانب او می آيد. پس گفت اينك بره خدا كه گناه جهان را بر ميدارد - انجیل یوحنا فصل اول شماره 29
در شبهات بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+1 امتیاز

اولا توجه داشته باشید که دکترین فدا یک دکترین انسان ساخته است و مانند همه دکترین ها با خوشه چینی (برخورد التقاطی) از صرفا چند آیه و منزوی کردن مابقی آیات بوجود می آید. این در حالیست که برای فهم کلام وحی باید تمام آیات را لحاظ کرد. مدعیان فداء معمولا به فراز ذیل از کتاب اشعیا در صحف انبیاء اشاره می کنند:

لکن او غم های ما را بر خود گرفت و دردهای ما را بر خویش حمل نمود. و ما او را از جانب خدا زحمت کشیده و مضروب و مبتلا گمان بردیم. 5 و حال آنکه به‌سبب تقصیرهای مامجروح و به‌سبب گناهان ما کوفته گردید. وتادیب سلامتی ما بر وی آمد و از زخمهای او ماشفا یافتیم. 6 جمیع ما مثل گوسفندان گمراه شده بودیم و هریکی از ما به راه خود برگشته بود وخداوند گناه جمیع ما را بر وی نهاد. (صحیفه اشعیاء نبی فصل 53 آیات 4 الی 6)

مدعیان فدا با علم کردن فراز فوق و با حذف دیگر پیام های تورات و انجیل بگونه ای وانمود می کنند که مصلوب شدن عیسی (به تعبیر غلط ایشان بره خدا) گناهان قدیم و جدید همه انسانها را آمرزیده است. اما آیا مابقی کلام وحی چنین برداشتی را تایید می کند؟؟

با توجه به نکته ای که پیرامون عملکرد واژۀ بره در این پرسش و پاسخ طرح گردید توجه فرمایید که عبارت "آنکس که گناه جهان را بر میدارد" در فصل اول از صحیفه یوحنا از انجیل، به شرطها و شروطها است و با مطالعه آیات متعدد از صحف انبیاء و انجیل این شرط ها از این قرار است:

1) ایمان به عیسی مسیح به منزله ایمان به رسالت او و عمل به کلامی است که از جانب الله می آورد (انجیل)

2) ایمان به عیسی مسیح به منزله ایمان و عمل به کتابهایی است که عیسی را تایید نموده و مسیح نیز آن کتب را تصدیق کرده است (تورات و صحف انبیاء)

لذا بدیهی است که تنها در صورتی شخص از همه گناهانش فدیه داده میشود که به مسیح و کتاب او (انجیل) و کتابهای مصدق او (تورات و صحف انبیاء و همچنین قرآن) ایمان آورده و به آنها عمل کند. تنها در این صورت است که در روز قیامت همگی بار گناهان وی از دوشش برداشته میشود. این در حالیست که مدعیان فداء از قبول این دو شرط شانه خالی می کنند و بهانه شان هم مشخص است!

قرآن نیز چنین ایمان و عملی را به فداء بشارت داده است:

كَذَ‌ٰلِكَ نَقُصُّ عَلَيْكَ مِنْ أَنۢبَآءِ مَا قَدْ سَبَقَ ۚ وَقَدْ ءَاتَيْنَـٰكَ مِن لَّدُنَّا ذِكْرًا مَّنْ أَعْرَضَ عَنْهُ فَإِنَّهُۥ يَحْمِلُ يَوْمَ ٱلْقِيَـٰمَةِ وِزْرًا ﴿طه: 99 و ١٠٠﴾

اين گونه از اخبار پيشين بر تو حكايت مى‌رانيم، و مسلماً به تو از جانب خود قرآنى داده‌ايم هر كس از آن روى برتابد، روز قيامت بار گناهى بر دوش مى‌گيرد. 

پس ملاحظه می شود که حتی قرآن نیز ایمان آورندگان و عمل کنندگان به کلام وحی را به فداء و رهایی از بار گناهان در قیامت بشارت داده است و این مهم در مورد ایمان واقعی به مسیح (یعنی ایمان و عمل به تورات و انجیل) نیز صدق می کند. 

بوسیله ی
با تشکر از وقتی که برای جواب به سوال اینجانب گذاشتید، عالی
...