و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز

با توجه به آیه زیر که در انجیل یوحنا آمده است، منظور از واسطه بودن کلمه که همان عیسی می باشد چیست و اینکه می خواهد بگوید دنیا به واسطه او بوجود آمده است ، گویی شبیه اعتقادات شیعه است که می گویند همه‌چیز به واسطه پیامبر و امامان شیعه بوجود آمده است!

همه‌چیز به‌واسطۀ او پدید آمد، و از هرآنچه پدید آمد، هیچ‌چیز بدون او پدیدار نگشت - انجیل یوحنا آیه 1:3

در انجیل بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز

واسطه بودن "کلمه" در صحیفه امثال نیز به وضوح تشریح شده که در آن مراد از کلمه الله همان "حکمت" است:

یهوه مرا مبداء طریق خود داشت، قبل از اعمال خویش از ازل. 23 من از ازل برقرار بودم، از ابتدا پیش از بودن جهان. 24 هنگامی که لجه هانبود من مولود شدم، وقتی که چشمه های پر ازآب وجود نداشت. 25 قبل از آنگاه کوهها برپاشود، پیش از تلها مولود گردیدم. 26 چون زمین وصحراها را هنوز نساخته بود، و نه اول غبار ربع مسکون را. 27 وقتی که او آسمان را مستحکم ساخت من آنجا بودم، و هنگامی که دایره را برسطح لجه قرار داد. 28 وقتی که افلاک را بالااستوار کرد، و چشمه های لجه را استوار گردانید. 29 چون به دریا حد قرار داد، تا آبها از فرمان اوتجاوز نکنند، و زمانی که بنیاد زمین را نهاد. 30 آنگاه نزد او معمار بودم، و روزبروز شادی می‌نمودم، و همیشه به حضور او اهتزاز می‌کردم. 31 و اهتزاز من در آبادی زمین وی، و شادی من بابنی آدم می‌بود (صحیفه امثال فصل 8 آیات 22 الی 31)

با تطبیق آیات فوق و آیات ابتدایی صحیفه یوحنا مشخص می گردد که قبل از خلقت آسمانها و زمین، یهوه الله طریقتش را بنیان نهاد که همان "روح قدوس" اوست. این روح قدوس همان "امری" از جانب الله است که تسمیه دیگر آن همان حکمت یا کلمه الله است. در همین مورد فرموده:

یهوه به حکمت خود زمین را بنیاد نهاد، و به عقل خویش آسمان را استوار نمود (امثال 3:19)

برای همین است که در انجیل می فرماید که همه چیز به واسطه او پدید آمد که مراد از او همان "حکمت" یا "کلمه الله" یا همان روح قدوس یا همان طریقت ویژۀ الهی است، نه شخص عیسی! 

بدیهی است که ادعاهای تشیع و تسنن برخواسته از اکاذیبی بنام "حدیث و روایت و تاریخ" است و با آیات فوق از تورات و انجیل در تنافض صد در صد می باشد. 

 

بوسیله ی
با تشکر، اما با توجه به آیه 1:14 یوحنا، گفته می شود: (و کلمه جسم گردید و میان ما ساکن شد،پر از فیض و راستی،  و جلال او را دیدیم،  جلالی شایسته پسر یگانه پدر)  انگار، کلمه به عیسی اطلاق دارد.نظر شما چیست؟
و همچنین با توجه به  آیه 45 سوره آل عمران که در زیر آمده،  نام کلمه عیسی می باشد،
[ياد كن] هنگامى [را] كه فرشتگان گفتند اى مريم خداوند تو را به كلمه‏اى از جانب خود كه نامش مسيح عيسى‏بن‏مريم است مژده مى‏دهد در حالى كه [او] در دنيا و آخرت آبرومند و از مقربان [درگاه خدا] است (۴۵)
قرآن نیز عیسی را "کلمه الله" نامیده است که در بطن مریم قرار گرفته است. این دقیقا با آیه 1:14 صحیفه یوحنا تطابق دارد.
.... وَكَلِمَتُهُ أَلْقَاهَا إِلَىٰ مَرْيَمَ وَرُوحٌ مِّنْهُ..... ﴿النساء: ١٧١﴾
همانطور که در یوحنا اشاره شده است ، "کلمه" و "روح" خدا به مریم القا میشود و باعث تولد عیسی شد که این موضوع در انجیل نیز تصدیق شده است.
مریم به فرشته گفت: «این چگونه می‌شود وحال آنکه مردی را نشناخته‌ام؟» فرشته درجواب وی گفت: «روح‌القدس بر تو خواهد آمد وقوت حضرت اعلی بر تو سایه خواهد افکند.
پس توجه میکنیم که عملکرد روح القدس یا همان حکمت یا همان کلمه است که بر روی عیسی قرار میگیرد و این کلمه باعث خلقت آسمان ها و زمین میشود نه خود عیسی. همانطور که این عملکرد باعث زنده شدن مردگان یا شفای کوران و بیماران شده است.
...