و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+1 امتیاز

آیا این فراز از کتاب اشعیا نبی ربطی به  پیشگویی از محمد نبی و بیسوادی او دارد:

و آن طومار را به کسی‌که خواندن نداند داده، می‌گوینداین را بخوان و او می‌گوید خواندن نمی دانم (صحیغه اشعیا،فصل 29،آیه ی 12)

 

در تورات و عهدعتیق بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی
متن سوال محلی برای طرح سوال است. لطفا از طرح سوال در تیتر خودداری کنید. لطفا آیه مد نظرتان را نیز در متن قرار دهید. تصحیح  شد. با تشکر

1 پاسخ

+1 امتیاز

کفار محمد نبی را به "کتابت" و "املاء" افسانه ها متهم می کردند:

وَقَالُوا أَسَاطِيرُ الْأَوَّلِينَ اكْتَتَبَهَا فَهِيَ تُمْلَىٰ عَلَيْهِ بُكْرَةً وَأَصِيلًا ﴿الفرقان: ٥﴾

و گفتند: «افسانه‌هاى پيشينيان است كه آنها را براى خود نوشته، و صبح و شام بر او املا مى‌شود.»

پس مطابق قرآن محمد نبی سواد خواندن و نوشتن داشته است! و ادعاهای اهل تسنن و تشیع پیرامون بی سواد بودن محمد کذب مطلق است. 

در کتاب اشعیاء:

لطفا آیات قبل و بعد آیه مورد سوال تان را مطالعه کنید:

درنگ کنید و متحیر باشید و تمتع برید و کور باشید. ایشان مست می‌شوند لیکن نه ازشراب و نوان می‌گردند اما نه از مسکرات. 10 زیرا خداوند بر شما روح خواب سنگین را عارض گردانیده، چشمان شما را بسته است. و انبیا وروسای شما یعنی رائیان را محجوب کرده است. 11 و تمامی رویا برای شما مثل کلام تومارمختوم گردیده است که آن را به کسی‌ که خواندن می داند داده، می‌گویند: این را بخوان و اومی گوید: نمی توانم چونکه مختوم است. 12 و آن طومار را به کسی‌که خواندن نداند داده، می‌گویند این را بخوان و او می‌گوید خواندن نمی دانم. 13 و خداوند می‌گوید: «چونکه این قوم ازدهان خود به من تقرب می‌جویند و به لبهای خویش مرا تمجید می‌نمایند اما دل خود را از من دور کرده‌اند و ترس ایشان از من وصیتی است که از انسان آموخته‌اند، 14 بنابراین اینک من بار دیگربا این قوم عمل عجیب و غریب بجا خواهم آوردو حکمت حکیمان ایشان باطل و فهم فهیمان ایشان مستور خواهد شد (صحیفه اشعیاء فصل 29 آیه 9 الی 14)

مطابق آیات فوق، پروردگار با سنگین نمودن و مست نمودن قوم و بستن چشم ایشان، امکان فهم کلام الله را چه از باسوادان و چه از بیسوادان می گیرد و منظور همان مهر نمودن فهم قوم بنی اسرائیل است و آیه فوق هیچ ارتباطی به محمد نبی ندارد. 

بوسیله ی
...