و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز

آیا انتهای  این آیه  از قرآن،در جواب و تصحیح نمودن انتهای این آیه از تورات نازل شده؟

وَلَقَدْ خَلَقْنَا السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ وَمَا مَسَّنَا مِن لُّغُوبٍ [٥٠:٣٨]

و در حقيقت، آسمانها و زمين و آنچه را كه ميان آن دو است در ششر روز آفريديم و احساس خستگی نكرديم. 

سفر خروج فصل 31 آیه 17:   این‌ در میان‌ من‌ و بنی‌اسرائیل‌ آیتی‌ ابدی‌ است‌، زیرا که‌ در شش‌ روز، خداوند آسمان‌ و زمین‌ را ساخت‌ و در روز هفتمین‌ آرام‌ فرموده‌، استراحت‌ یافت‌.»

در تورات و عهدعتیق بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی
مطابق قوانین سایت طرح هرگونه حدیث، روایت و شان نزول ممنوع است. اساسا این سایت هیچکدام از این موارد را جزو دایره دین اسلام قلمداد نمی کند. پس لطفا رعایت کنید. خط آخر از سوال به همین دلیل حذف شد.

1 پاسخ

+2 امتیاز
قرآن و تورات هر دو به خلقت آسمانها و زمین در 6 روز صحه گذاشته اند و تورات روز هفتم را روز سبت اعلام فرموده است. این بدان معناست که در روز هفتم هیچ خلقتی صورت نپذیرفته است و تمامی کار خلقت در پایان مرحله ششم به اتمام رسیده است.
بوسیله ی
باسلام
حتی صحیفه اشعیاءنبی نیز فرموده:
اشعیا‏ ۴۰:‏۲۸ - آیا ندانسته و نشنیده‌ای که خدای سرمدی یهوه آفریننده اقصای زمین درمانده و خسته نمی شود و فهم او را تفحص نتوان کرد؟
احسنت... دقیقا همان پیام سوره قاف آیه 38 است.
ممنون،بنده شان نزول رو آوردم،ن بخاطر اینکه بهش استناد کنم،بلکه بخاطر اینکه ثابت کنم در گذشته هم نسبت به این آیه ی تورات چنین درکی میشده که خدا استراحت کرد، البته در آیه ای که بنده آوردم میگه خدا استراحت کرد،حالا جای دیگه چیز دیگری گفته،میتونیم بگیم تناقضه.طبق قرآن،خدا هر لحظه در حال خلقته و استراحتی براش نیست.
سپاس.
تناقضه؟ !! چی با چی تناقضه؟
خیلی واضحه که قرآن جواب تورات روداده٬چون گفته زمین و آسمانها را در شش روز آفریدیم و خسته نشدیم٬و بعد در آیه ی بعد گفته که بر آنچه میگویند صبر کن٬یعنی اهل کتاب معتقد بودند که خدا استراخت کرده و قرآن پاسخشونو داده که ای پیامبر صبر کن بر آنچه میگویند٬
واقعا واضحه.
متاسفانه وقتی تیتر سوال شما با متن سوال شما فرق دارد و وقتی این دو با آنچکه در ذهن خود دارید هم متفاوت است و اینطور سوالات مبهم بیان می کنید، پاسخ تان نیز بیان نمیشود. شما یک سوال "روشن" باز کنید که آیا خداوند از خلقت آسمانها و زمین خسته شد یا خیر؟ تا من پاسخ را برای تان ارسال کنم.
تورات گفته خدا پس از خلقت استراحت کرد٬و بعد آیه ی قرآن گفته که خستگی بما نرسید٬و سپس در آیه ی بعد ذکر کرده که بر آنچه میگویند صبر کن٬
آیا این ثابت کننده ی این نیست که قرآن پاسخ تورات را داده؟
اگر سوال واضح نیست لطف کنید سوال رو هر طور که دوست دارید ویرایش کنید.
جناب
تورات دقیقا اینطوری فرموده:
וישבת ביום השביעי ( و یشبت بیوم هاشبیعی)

شبت از بنیاد شب و به عملکرد از کاری یا چیزی بازگشتن دلالت دارد. برای همین دیگر مترجمین آنرا به صورت ذیل ترجمه کرده اند:

و خداوند کارش را در روز هفتم خاتمه داده بود. روز هفتم از تمام کارهایش که انجام داده بود دست کشید. خداوند روز هفتم را برکت داد و آنرا مقدس نمود زیرا در آن خداوند از تمام کارش که برای ساختن آفریده بود دست برداشت (ترجمه هاراو موسی زرگری، لس آنجلس)

ملاحظه می شود که آیه فرموده که کار آفرینش آسمانها و زمین در شش روز به اتمام رسیده که پس از اتمام الله از آفرینش دست کشید و در مرحله بعد آنرا برکت داد.

پس چیزی بنام استراحت کردن یا آرامی گرفتن عملا در تورات وجود ندارد.
بله٬
ظاهرا یهود هم گاهی از تورات درک غلط میکردند.
...