و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+1 امتیاز
سلام در تاریخ خوانده ایم دو گروه هنگام مباهله جمع شدند اما اهل کتاب ترسیدند و فرار کردند ایا این واقعه صحت دارد یا قران فقط از انان درخواست مباهله کرده و کلا هیچ اتفاقی نیوفتاده ؟ ممنون
مربوط به این پاسخ: آیه مباهله چیست؟
در عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی
دوست گرامی، مطابق قوانین تمامی سوالات باید بر اساس آیات طرح شوند نه تاریخ و روایت و افسانه ها. لطفا قانون را رعایت کنید.

1 پاسخ

+2 امتیاز
 
بهترین پاسخ

آیات وحی مبین هستند ﴿النور: ٤٦﴾ و  به هیچ تاریخ، حدیث، روایت یا شان نزولی نیاز ندارند و همه چیز بطور کامل در قرآن و کتب من قبل بیان شده است. هر آنچه که غیر از کلام وحی قرآن و کتب من قبل باشد در بحث دینی بی اعتبار است اما مورد سوال شما آیه 61 سوره آل عمران است که برای تفهیم باید از چند آیه قبل دقیق مطالعه کنیم: 

آیات 59 و 60 سوره آل عمران:

در این آیات الله به خلقت عیسی اشاره نموده و می فرماید که عیسی به مانند آدم از هیچ و بدستور الله از هیچ خلق شد. توجه کنید که در آیه 60 قرآن اشاره می کند که یقینا فقط الله حق را بیان می کند (نه تاریخ یا روایات یا انسان ها!) و حق انحصارا در اختیار الله است نه انسان ها.

آیه 61 سوره آل عمران:

در این آیه الله به محمد نبی دستور می دهد که اگر کسی بغیر از این قصۀ حق پیرامون خلقت عیسی که از جانب الله است و در آیات قبل آمد، مطلب دیگری را در مورد عیسی بن مریم ارائه کرد قبول نکن و ایشان را دعوت کن تا ابتهال کنند (یعنی همه ادعای شان را پیرامون عیسی در مقابل قرآن بیان کنند) و لعنت الله را بر کسانی قرار دهیم که دروغ می گویند.

ایه 61 سوره آل عمران:

برای چندمین بار الله در این آیه تاکید می کند که "حق" از جانب الله است و لاغیر. 

بنابراین آیه 61 سوره آل عمران بر اهمیت خلقت عیسی بن مریم از مادری باکره دلالت دارد بطوریکه الله مدعیان را به ارائه و بیان اعتقادات شان دعوت کرده تا لعنت و نفرین را بر دروغگو قرار دهند. همچنین لازم به ذکر است که آیات پیرامون عیسی بن مریم در سوره آل عمران دقیقا تصدیق چهار صحیفه انجیل مقدس است و از اینجا مشخص میشود که احتمالا طرف خطاب این آیه یهودیان بوده اند که عیسی را به مسیح بودن قبول نداشتند (و هنوز هم ندارند) یا کفاری که تولد عیسی از مادری باکره را نمی پذیرند. 

پس ابتهال دستوری قرآنی  است که میتوان با مدعیان اجرا کرد و اختصاص به زمانی خاص ندارد.

بوسیله ی
انتخاب شده بوسیله ی
...