و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾

منظور از شیلو در تورات چه کسی است؟

+1 امتیاز
پیدایش 49:10

عصا از یهودا دور نخواهد شد،

و نه چوگان فرمانروایی از میان پا‌های وی،

تا شیلو(ه) بیاید،

و قومها فرمانبردار او خواهند بود.
سوال شده فروردین 25, 1395 در تورات و عهدعتیق بوسیله ی lucky (290 امتیاز)

1 پاسخ

+1 امتیاز

به متن آیه توجه کنید:

לא יסור שבט מיהודה ומחקק מבין רגליו עד כי יבא שילה שילו ולו יקהת עמים (تورات صحیفه پیدایش فصل 49 آیه 10)

1) با توجه به ضمایر موجود در آیه مشخص می شود که منظور از "شیلو" یا "شیله" یک انسان است.

2) ترجمه صحیح تر آن است که: " و نه چوگان فرمانروایی از میان پا‌های وی، که شیلو(ه) بیاید" . بعبارت دیگر آمدن شایلو پایان سبط یهودا نیست بلکه آمدن شایلو نقطه عطفی در بین قوم یهودا قلمداد شده است.

3) کلمه עמים به امت ها و اطاعت غیر بنی اسرائیلی ها از شایلو دلالت دارد. 

بنابراین او کسی است که از سبط یهوداست، حامل حکم است و با آمدنش عصای حکم را از یهودا برمی اندازد و حکم جدیدی را بر آن مقرر می کند و امت ها نیز از وی اطاعت خواهند کرد و اسمش نیز "شایلو" است (از ریشه شل و به معنای بیرون آورده شده که اشاره به رستاخیز او از عالم مردگان دارد):

وَمُصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَلِأُحِلَّ لَكُم بَعْضَ الَّذِي حُرِّمَ عَلَيْكُمْ وَجِئْتُكُم بِآيَةٍ مِّن رَّبِّكُمْ فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ ﴿آل‌عمران: ٥٠﴾

و [مى‌گويد: «آمده‌ام تا] تورات را كه پيش از من [نازل شده‌] است تصديق كننده باشم، و تا پاره‌اى از آنچه را كه بر شما حرام گرديده، براى شما حلال كنم، و از جانب پروردگارتان براى شما نشانه‌اى آورده‌ام. پس، از الله پروا داريد و مرا اطاعت كنيد.»

شایلو به عملکرد "مسیح عیسی بن مریم" دلالت دارد. 

پاسخ داده شده فروردین 25, 1395 بوسیله ی admin (85,500 امتیاز)
خب پس طبق توضیح شما، این آیه اشاره به این موضوع نداره که نبوت تنها در سبط یهودا ادامه پیدا می کنه؟ اگر آره، پس چطور حضرت محمد رو میشه پیامبر دونست؟ آیا او هم از سبط یهوداست؟؟
مطابق قرآن محمد پیامبری است که بین امییون مبعوث شده و امییون کسانی هستند که تورات و انجیل بر ایشان نازل نشده است و از دستورات تورات و انجیل هیچ اطلاعی نداشته اند. حال چطور ممکن است که شایلو به محمدی که امی است دلالت داشته باشد؟؟!! .... سوال تان پیش فرض هایش اشتباه است.
نه سوال دوم من در مورد اینکه شیلو کیه نبود. در مورد اینکه طبق تفسیر شما، پیامبری غیر از سبط یهودا نخواهد آمد. پس حضرت محمد رو نمی تونیم پیامبر حساب کنیم.
مسیح آخرین پیامبر قوم بنی اسرائیل بود. پس از مسیح دیگر هیچ پیامبری از بنی اسرائیل مبعوث نشد.

مبعوث شدن محمد در بین امییون هیچ ارتباطی با بشارت های کتب من قبل ندارد. اینطور نیست که شرط مبعوث شدن پیامبران، بشارت های کتب قبلی باشد. دانیال، حزقیال، اشعیاء انبیاء بنی اسرائیل بودند که کتب من قبل آنها بشارتی پیرامون مبعوث شدن ایشان نداده بود لیکن کماکان پیامبر هستند.

آنچکه پیامبر بودن کسی را اثبات می کند در تورات تشریح شده است. چنانچه مایل هستید سوال دیگری را در این موضوع خاص باز کنید.
پس این آیه از قرآن چرا اشاره شده که نشونه های پیامبر امی در تورات هم ذکر شده؟
 اعراف آیه 157 (الَّذِینَ یَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبىِ‏َّ الْأُمِّىَّ الَّذِى یجَِدُونَهُ مَکْتُوبًا عِندَهُمْ فىِ التَّوْرَئةِ وَ الْانجِیلِ یَأْمُرُهُم بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنهَْئهُمْ عَنِ الْمُنکَرِ وَ یحُِلُّ لَهُمُ الطَّیِّبَاتِ وَ یحَُرِّمُ عَلَیْهِمُ الْخَبَئثَ وَ یَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلَالَ الَّتىِ کاَنَتْ عَلَیْهِمْ فَالَّذِینَ ءَامَنُواْ بِهِ وَ عَزَّرُوهُ وَ نَصَرُوهُ وَ اتَّبَعُواْ النُّورَ الَّذِى أُنزِلَ مَعَهُ أُوْلَئکَ هُمُ الْمُفْلِحُو)
...