و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾

به پرسش و پاسخ از قرآن، انجیل و تورات خوش آمدید!

برای شرکت در پرسش و پاسخ ها از طریق گزینۀ عضویت در بالای سایت ثبت نام فرمایید. مطالعۀ قوانین سایت را فراموش ننمایید. با تشکر!

+1 امتیاز

وَيُعَلِّمُهُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَالتَّوْرَاةَ وَالْإِنجِيلَ ﴿آل‌عمران: ٤٨﴾ image image

و به او(عیسی) كتاب و حكمت و تورات و انجيل مى‌آموزد. (۳: ۴۸)

در عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

0 امتیاز
یک کلامی هست که هنگامیکه مسیح در بین شهرهای بنی اسرائیل می گشت و موعظه و ابلاغ می کرد که آن انجیل است.

یک کلام دیگری هم هست که پس از رستاخیز و صعود مسیح به آسمان موعظه و ابلاغ شد که آن نیز انجیل است.

این دومی شامل اولی است یعنی آنچکه امروز در قالب چهار صحیفه پیش روی شماست نه تنها حاوی مواعظ و ابلاغات مسیح در بین بنی اسرائیل است بلکه حاوی قصۀ مسیح با شرح و اتصال به کتب قبل از انجیل (تورات و صحف انبیاء) و بیان وقایع مختلفی است که بر مسیح حادث شده است.

آن اولی یعنی مواعظ مسیح، بشارت داده که آن دومی یعنی شرح کامل ماوقع خواهد آمد بطوریکه حواریون آنرا به تدقیق از جانب "احمد" دریافت خواهند کرد و آن روح از جانب الله به دقت همه اموری که بر مسیح حادث شده را بازگو خواهد کرد.

در هر دو حالت هر دو انجیل است، بالاخص آنکه واژۀ انجیل به معنای "خبر خوش" یا בשורת" (بشارت) می باشد.

آیه 48 سوره آل عمران که شما آورده اید به مواعظ و خبرخوشی که مسیح در بین مردم از جانب الله ابلاغ کرد دلالت دارد و آیه 6 سوره صف به بشارت آن رسولی که همه وقایع اتفاق افتاده را به یاد حواریون می آورد دلالت دارد.

پس هر دو انجیل است یکی توسط مسیح در بین مردم موعظه شد و دیگری توسط روحی از جانب الله بنام فارقلیط یا احمد موعظه ها و شرح کل ماوقع را نازل فرمود.
بوسیله ی
یعنی منظور از انجیل در قرآن یک کتاب نیست؟
و منظور از توراه هم در قرآن یک کتاب نیست؟
پس قرآن یک کتاب به نام انجیل یا توراه را تایید نکرده،بلکه آموزه های مسیح موسی و دیگر انبیا را تایید کرده و اسمشان را انجیل و توراه گذاشته؟
منظور هر دو است یعنی چه آموزه هایی که به مسیح داده شد تا بوسیله آن موعظه کند و چه کتابی که روح القدس پس از صعود مسیح نازل فرمود، هر دو انجیل هستند. آیا شما احکام قرآن را از قصص قرآن جدا می کنید؟ و فقط به احکام آن قرآن می گویید و مثلا سوره یوسف را چون شامل حکمی نیست، کتاب قصه می دانید؟ یا برخورد شما به همه سوره ها و آیات یکسان است و آنها را از جانب الله می دانید؟
...