و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+7 امتیاز
بر اساس کدام آیه از قرآن هجرت پیامبر از مکه به مدینه مبداء تقویم و گاهشماری شده است؟
در تقویم و زمان بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+3 امتیاز

مطابق آیه 36 سوره توبه مبداء و مبنای شمارش ماه های هر سال از روز خلقت آسمان ها و زمین بنا شده نه از روزی به نام هجرت پیامبر!

إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِندَ اللَّهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا فِي كِتَابِ اللَّهِ يَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ذَٰلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ فَلَا تَظْلِمُوا فِيهِنَّ أَنفُسَكُمْ وَقَاتِلُوا الْمُشْرِكِينَ كَافَّةً كَمَا يُقَاتِلُونَكُمْ كَافَّةً وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ ﴿التوبة: ٣٦﴾

همانا شماره ماه‌ها نزد الله دوازده ماه است در کتاب خدا روزی که آفرید آسمانها و زمین را از آنها است چهار ماه حرام، این است آئین استوار پس ستم نکنید در آنها خویش را و پیکار کنید مشرکان را همگی چنانکه پیکارتان کنند همگی و بدانید که الله است با پرهیزکاران‌

باتوجه به آیه فوق این ادعا که مبداء تاریخ مسلمانان هجرت پیامبر از مکه به مدینه است یا مبداء تقویم و گاهشماری بر اساس هجرت می باشد صد در صد باطل و خلاف قرآن است. باید توجه کرد که تغییر دادن مبداء تقویم یا دیگر عناصر آن مخالفت آشکار با دستورات پروردگار در قرآن است. 

در ضمن قرآن در هیچ آیه یا آیاتی به داستانی تحت عنوان "هجرت پیامبر از مکه به مدینه" اشاره نکرده و این قصه دروغین قرنها بعد توسط حدیث سازان و روایت نویسان تولید شده است. 

بوسیله ی
پس با این دید میتوان زمان تقویم را عبری در نظر گرفت؟
زمان خلقت را فقظ 6 روز یا دوره داریم + از زمان آدم تا الان
* بر اساس کتاب مقدس و سن و سال محاسبه شده تا کنون
تقویم عبری = میلادی+3760
2022+3760=5782
...