و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+6 امتیاز
آیا مسیح برای کفاره گناهان مصلوب شد؟
در میان متنی (چند کتاب) بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+4 امتیاز
 
بهترین پاسخ

خیر.

هیچ آیه ای از چهار صحیفه انجیل به مفهومی تحت عنوان مصلوب شدن مسیح بعنوان کفاره گناهان اشاره ننموده است. اما به آیات ذیل توجه کنید که پنجره جدیدی را به بحث می گشاید:

و بعد از چندی، باز وارد کفرناحوم شده، چون شهرت یافت که در خانه است، 2 بی درنگ جمعی ازدحام نمودند بقسمی که بیرون در نیز گنجایش نداشت و برای ایشان کلام را بیان می‌کرد. 3 که ناگاه بعضی نزد وی آمده مفلوجی را به‌دست چهار نفر برداشته، آوردند. 4 و چون به‌سبب جمعیت نتوانستند نزد او برسند، طاق جایی را که او بود باز کرده و شکافته، تختی را که مفلوج بر آن خوابیده بود، به زیر هشتند. 5 عیسی چون ایمان ایشان را دید، مفلوج را گفت: «ای فرزند، گناهان تو آمرزیده شد.»   6 لیکن بعضی از کاتبان که در آنجا نشسته بودند، در دل خود تفکر نمودند 7 که «چرا این شخص چنین کفر می‌گوید؟ غیر از خدای واحد، کیست که بتواند گناهان را بیامرزد؟» 8 در ساعت عیسی در روح خود ادراک نموده که با خود چنین فکر می‌کنند، بدیشان گفت: «از بهر‌چه این خیالات را به‌خاطر خود راه می‌دهید؟ 9 کدام سهل تر است؟ مفلوج را گفتن گناهان تو آمرزیده شد؟ یا گفتن برخیز و بستر خود را برداشته بخرام؟ 10 لیکن تا بدانید که پسر انسان را استطاعت آمرزیدن گناهان بر روی زمین هست...» مفلوج را گفت: 11 «تو را می‌گویم برخیز و بستر خود را برداشته، به خانه خود برو!» 12 او برخاست و بی‌تامل بستر خود را برداشته، پیش روی همه روانه شد بطوری که همه حیران شده، خدا را تمجید نموده، گفتند: «مثل این امرهرگز ندیده بودیم!» (انجیل صحیفه مرقس فصل 10 آیه 1 الی 12)

بدین ترتیب عیسی مسیح حتی در طول دوران نبوت خود به اذن الله گناهان افراد را می بخشید تا مشخص شود که این کلام الله است که از دهان یگانه مسیح پروردگار خارج می شود و همه این اوامر و سخنان الله است نه خود او:

زآنرو که من از خود نگفتم، لکن پدری که مرا فرستاد، به من فرمان داد که چه بگویم و به چه چیز تکلم کنم  (انجیل صحیفه یوحنا فصل 12 آیه 49)

همان یگانه مسیحی که حتی از نوزادی و از گهواره نیز از خود تکلم نکرد. و تا مشخص شود که این الله است که از دهان نوزاد با مردم تکلم میکند نه نوزاد! (آیات 29 الی 33 سوره مریم)

نتیجه:

ایمان به مسیح به منزله ایمان داشتن به پیکره ای مصلوب شده روی صلیب نیست! ایمان به مسیح بدان معنی است که:

  • به تورات و صحف انبیاء که مسیح به عمل به آن سفارش کرده ایمان بیاوریم
  • به کلام انجیلی که داستان مسیح و اوامر الله را در بردارد ایمان بیاوریم (چهار صحیفه انجیل)

بدیهی است که اگر کسی اینطور به مسیح ایمان بیاورد، روز قیامت الله گناهان او را می زداید و حتی قرآن نیز به چنین کفاره ای (کفاره به معنای پوشاندن است) اشاره کرده است:

وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْكِتَابِ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَكَفَّرنَا عَنْهُمْ سَيِّئَاتِهِمْ وَلَأَدْخَلْنَاهُمْ جَنَّاتِ النَّعِيمِ ﴿المائدة: ٦٥﴾

اگر آنان که اهل کتاب اند ایمان می‌آوردند و پرهیزکاری می‌کردند هرآینه می‌ستردیم از ایشان گناهان ایشان را و درمی‌آوردیمشان به باغستان نعمت‌

بوسیله ی
انتخاب شده بوسیله ی
...