و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾

به پرسش و پاسخ از قرآن، انجیل و تورات خوش آمدید!

برای شرکت در پرسش و پاسخ ها از طریق گزینۀ عضویت در بالای سایت ثبت نام فرمایید. مطالعۀ قوانین سایت را فراموش ننمایید. با تشکر!

+3 امتیاز
تعداد ماه ها یا شهور هر سال مطابق کلام وحی چقدر است؟

بر اساس تورات و انجیل و قرآن هر سال چند ماه یا برج یا شهر دارد؟
در عمومی بوسیله ی
دوباره دسته بندی کردن بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز
 
بهترین پاسخ

بر اساس آیات صحف انبیاء بنی اسرائیل تعداد ماه های هر سال 12 عدد است اما متاسفانه یهودیت و بخش از مسیحیان بوسیله ایجاد نسی یا ایجاد ماه سیزدهم در سال، حقیقت آیات را انکار کرده اند. چرا که در همه جای آیات کتب من قبل تعداد ماه های هر سال دوازده عدد عنوان شده است:

 و سلیمان دوازده وکیل بر تمامی اسرائیل داشت که به جهت خوراک پادشاه و خاندانش تدارک می‌دیدند، که هریک از ایشان یک ماه درسال تدارک می‌دیدند (صحیفه اول پادشاهان فصل 4 آیه 7)

مطابق آیه فوق تعداد ماه های سال بر اساس تعداد وکلاء سلیمان برشمرده شده (هر یک برای یک ماه از سال) که برابر عدد دوازده است. بنابر آیه فوق تعداد ماه های سال دوازده عدد است.

همچنین تعداد روسای لشگرهای سلیمان که ماه به ماه در همه ماههای سال او را خدمت می کردند هم دوازده عدد عنوان شده. این نیز به نوبه خود اثبات می کند که تعداد ماه های هر سال دوازده عدد است:

و از بني اسرائيل بر حسب شماره ايشان از رؤساي آبا و رؤساي هزاره و صده و صاحبان منصب که پادشاه را در همه امور فرقه هاي داخله و خارجه ماه به ماه در همه ماههاي سال خدمت مي کردند، هر فرقه بيست و چهار هزار نفر بودند. 2 و بر فرقه اول براي ماه اول يشُبعام بن زَبدِيئيل بود و در فرقه او بيست و چهار هزار نفر بودند. 3 او از پسران فارَص رئيس جميع رؤساي لشکر، به جهت ماه اول بود. 4 و بر فرقه ماه دوم دُوداي اَخُوخِي و از فرقه او مَقلُوت رئيس بود و در فرقه او بيست و چهار هزار نفر بودند. 5 و رئيس لشکر سوم براي ماه سوم بنايا ابن يهُوياداع کاهن بزرگ بود و در فرقه او بيست چهار هزار نفر بودند. 6 اين همان بنايا است که در ميان آن سي نفر بزرگ بود و بر آن سي نفر برتري داشت و از فرقه او پسرش عَمّيزاباد بود. 7 و رئيس چهارم براي ماه چهارم عَسائيل برادر يوآب و بعد از او برادرش زَبَديا بود و در فرقه او بيست و چهار هزار نفر بودند. 8 و رئيس پنجم براي ماه پنجم شَمهُوتِ يزراحي بود و در فرقه او بيست و چهار هزار نفر بودند. 9 و رئيس ششم براي ماه ششم عيرا ابن عِقّيش تَقِّوعِي بود و در فرقه او بيست و چهار هزار نفر بودند. 10 و رئيس هفتم براي ماه هفتم حالَصِ فَلُونِي از بني افرايم بود و در فرقه او بيست و چهار هزار نفر بودند. 11 و رئيس هشتم براي ماه هشتم سِبکاي حُوشاتِي از زارَحيان بود و در فرقه او بيست و چهار هزار نفر بودند. 12 و رئيس نهم براي ماه نهم اَبيعَزَرِ عَناتوتِي از بني بنيامين بود و در فرقه او بيست و چهار هزار نفر بودند. 13 و رئيس دهم براي ماه دهم مَهراي نَطُوفاتي از زارَحيان بود و در فرقه او بيست و چهار هزار نفر بودند. 14 و رئيس يازدهم براي ماه يازدهم بناياي فِرعاتوني از بني افرايم بود و در فرقه او بيست و چهار هزار نفر بودند. 15 و رئيس دوازدهم براي ماه دوازدهم خَلداي نَطُوفاتي از بني عُتنِيئيل و در فرقه او بيست و چهار هزار نفر بودند. 

اشاره به 12 ماه و تاکید فراز فوق بر عبارت "همه ماه های سال" کاملا مشخص می کند که تعداد ماه های هر سال فقط دوازده عدد است.

لذا در هیچ آیه ای از تورات و صحف انبیاء و انجیل از ماه سیزدهم اثر و نشانه ای وجود ندارد و یهودیت و مسیحیت ماه سیزدهم یا ماه نسی را از خود و بجهت منطبق کردن تقویم قمری ابداعی شان با سال استوایی ساخته اند که با نص صریح آیات تورات و صحف انبیاء در تناقض است.

قرآن صریحا فرموده که تعداد ماه ها نزد پروردگار دوازده عدد است و این مبنا از زمان خلقت آسمان ها و زمین پایه گذاری شده است:

إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِندَ اللَّهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا فِي كِتَابِ اللَّهِ يَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ذَٰلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ فَلَا تَظْلِمُوا فِيهِنَّ أَنفُسَكُمْ وَقَاتِلُوا الْمُشْرِكِينَ كَافَّةً كَمَا يُقَاتِلُونَكُمْ كَافَّةً وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ ﴿التوبة: ٣٦﴾

در حقيقت، شماره ماه‌ها نزد خدا، از روزى كه آسمانها و زمين را آفريده، در كتاب [علم‌] خدا، دوازده ماه است؛ از اين [دوازده ماه‌]، چهار ماه، [ماهِ‌] حرام است. اين است آيين استوار، پس در اين [چهار ماه ]بر خود ستم مكنيد، و همگى با مشركان بجنگيد، چنانكه آنان همگى با شما مى‌جنگند، و بدانيد كه خدا با پرهيزگاران است.

بنابراین مطابق تورات و انجیل و قرآن تعداد ماه های هر سال دوازده عدد است.

بوسیله ی
ویرایش شده بوسیله ی
...