و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز

آیا آیات 121 و 122 از سوره ی هود،بدین معنیست که پیامبر خط نشان کشیده که اگر کفار ایمان نمی آورند،بزودی آنها را خواهد کشت تا ایمان بیاورند؟ آیا این هشدار یا تهدید مربوط به قیامت میشود یا دنیا؟ در جایی نوشته شده بود که این آیات بدین معنی هستند که وقتی پند و موعظه تمام شد و اثر نکرد،باید به زور متوسل شد و کفار را کشت.


وَقُل لِّلَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ اعْمَلُوا عَلَىٰ مَكَانَتِكُمْ إِنَّا عَامِلُونَ [١١:١٢١]

و به كسانى كه ايمان نمى‌آورند بگو: «بر حسب امكانات خود عمل كنيد كه ما [هم‌] عمل خواهيم كرد.»

وَانتَظِرُوا إِنَّا مُنتَظِرُونَ [١١:١٢٢]

«و منتظر باشيد كه ما [نيز] منتظر خواهيم بود.»

در شبهات بوسیله ی
ویرایش شده بوسیله ی

1 پاسخ

+3 امتیاز
 
بهترین پاسخ

خیر،

هیچ کس نمی تواند کافری را بزور مسلمان نماید. قرآن صریحا به محمد نبی هشدار داده که برنامه الله بر آن نیست که مردم با کراهت به دین اسلام بگروند:

وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ لَآمَنَ مَن فِي الْأَرْضِ كُلُّهُمْ جَمِيعًا أَفَأَنتَ تُكْرِهُ النَّاسَ حَتَّىٰ يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ ﴿يونس: ٩٩﴾

و اگر پروردگار تو می خواست هر آینه کل همه کسانیکه در زمین هستند جمیعا ایمان می آوردند، آیا تو می خواهی مردم را علیرغم کراهت شان، مومن گردانی؟

به شهادت قرآن استراتژی اجبار و تحمیل و فشار روش و منش کافران است، نه یک مسلمان مومن به الله:

قَالَ الْمَلَأُ الَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا مِن قَوْمِهِ لَنُخْرِجَنَّكَ يَا شُعَيْبُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَكَ مِن قَرْيَتِنَا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِي مِلَّتِنَا قَالَ أَوَلَوْ كُنَّا كَارِهِينَ ﴿الأعراف: ٨٨﴾

بزرگان مستکبر قوم شعیب گفتند: ای شعیب هر آینه تو و کسانیکه با تو ایمان آوردند را از شهرمان اخراج خواهیم کرد مگر آنکه به آیین ما درآیید! شعیب گفت: حتی اگر ما کراهت داشته باشیم (از آیین شما؟)

لازم به ذکر است که دین اسلام مجوز دست اندازی به جان و مال احدی از کفار را صادر نکرده مگر کسانیکه 1) مرتکب قتل و جنگ شده باشند یا 2) مومنان را از سرزمین شان اخراج کرده باشند. در غیر اینصورت هرگونه دست اندازی به جان و مال مردم در حکم قتل نفس تلقی می گردد و مستوجب عذاب اخروی و دنیوی است. برای بحث پیرامون مساله قتال و حدود آن در دین اسلام به این گفتگوی صوتی مراجعه فرمایید.

در مورد آیات 121 و 122 سوره هود:

آیات مذکور ابلاغیه پروردگار به کافرانی است که دیگر کلام الهی را نمی پذیرند. آن آیات به کافران مهلت می دهد و از ایشان میخواهد که حسب هر آنچکه میل دارند عمل کنند و ببینند که خداوند چطور با ایشان عمل خواهد کرد. این آیات در جای جای قرآن وجود دارند و فقط مخصوص محمد نبی نیست:

وَاتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ نُوحٍ إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ يَا قَوْمِ إِن كَانَ كَبُرَ عَلَيْكُم مَّقَامِي وَتَذْكِيرِي بِآيَاتِ اللَّهِ فَعَلَى اللَّهِ تَوَكَّلْتُ فَأَجْمِعُوا أَمْرَكُمْ وَشُرَكَاءَكُمْ ثُمَّ لَا يَكُنْ أَمْرُكُمْ عَلَيْكُمْ غُمَّةً ثُمَّ اقْضُوا إِلَيَّ وَلَا تُنظِرُونِ ﴿يونس: ٧١﴾

و خبر نوح را بر آنان بخوان، آنگاه كه به قوم خود گفت: «اى قوم من، اگر ماندن من [در ميان شما] و اندرز دادن من به آيات خدا، بر شما گران آمده است، [بدانيد كه من‌] بر خدا توكّل كرده‌ام. پس [در] كارتان با شريكان خود همداستان شويد، تا كارتان بر شما ملتبس ننمايد سپس در باره من تصميم بگيريد و مهلتم ندهيد.»

اگر کفار ایمان بیاورند مورد رحمت قرار می گیرند. اگر کفار اعراض کنند تا مدتی از دنیا بهره مند می شوند و بعد عذاب جهنم منتظر ایشان است و اگر کفار دست به شمشیر ببرند الله نیز با شمشیر به سراغ ایشان می آیند. پس این آیات در مجموع کلی و عمومی است و بهیچ عنوان پیامی تحت عنوان "به زور مسلمان نمودن کفار" از آن قابل برداشت نیست. مخصوصا اینکه دیگر آیات قرآن تئوری "تحمیل و فشار" را رد کرده است:

لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ ..... ﴿البقرة: ٢٥٦﴾

نیست اجباری در دین هر آینه هدایت و گمراهی از هم جدا شده اند.....

بوسیله ی
انتخاب شده بوسیله ی
...