و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز
اسفار مشکوک آیا کتبی نیمه شرعی است؟
در شبهات بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز
 
بهترین پاسخ

خیر. 

اسفار مشکوک (آپوکریفا) هیچ ماهیت شرعی و وحیانی ندارند و حتی به اعتراف خود این کتاب ها، همه بافته دست نویسندگان آنهاست.

دقت شود که آموزه های اسفار مشکوک (آپوکریفا) با آموزه های آیات 39 کتاب موجود در عهدعتیق، انجیل و قرآن کاملا در تضاد است:

  • در بخش ششم کتاب توبیت از مجموعه اسفار مشکوک از "جادوگری" بعنوان ابزار دور کردن شیطان نام برده شده است در حالیکه در آیات متعددی از تورات، انجیل و قرآن عمل جادوگری حرام شده است.
     
  • در بخش دوازدهم کتابی موسوم به کتاب دوم مکبیث گفته شده که "با پول دادن و خیرات کردن" می توان گناهان مردگان را آمرزیده و کفاره کرد! این ادعا نیز با نص صریح آیات مختلف تورات، انجیل و قرآن در تضاد است.
     
  • در بخش ششم کتابی موسوم به کتاب باروخ گفته شده که یهودیان 7 نسل در اسارت بسر بردند در حالیکه مطابق آیات صحیفه ارمیا، بنی اسرائیل به مدت 70 سال در اسارت بابل بودند نه هفت نسل !
     
    • و تمامی این زمین خراب و ویران خواهد شد و این قوم‌ها هفتاد سال پادشاه بابل رابندگی خواهند نمود (صحیفه ارمیای نبی فصل 25 آیه 11)
       
  • در کتاب موسوم به کتاب اول مکبث در بخش 14 و جمله 41 آشکارا گفته می شود که هیچ پیامبری در بین بنی اسرائیل به هنگام نگارش این کتاب وجود نداشته و رسما اعتراف می شود که این ها همه دست نوشته انسان هاست و ماهیت وحیانی ندارد!

در نهایت اینکه هیچ یک از کتاب های تورات، انجیل و قرآن از هیچ یک از کتاب های اسفار مشکوک نقل قول نکرده است (در حالیکه قرآن ده ها فراز نقل قول از تورات و انجیل دارد) و در ضمن در هیچ یک از این کتاب ها رخدادی نبوت و پیشگویی نشده است در حالیکه در تورات و انجیل و قرآن ده ها پیشگویی وجود دارد که محقق شده یا در آینده محقق می شود (قیامت).

در نتیجه اسفار مشکوک یا آپوکریفا هیچ ماهیت وحیانی نداشته و به همین دلیل است که در مجموعه 39 صحیفه انبیاء بنی اسرائیل و 4 صحیفه انجیل جای ندارند.

بوسیله ی
انتخاب شده بوسیله ی
...