و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾

به پرسش و پاسخ از قرآن، انجیل و تورات خوش آمدید!

برای شرکت در پرسش و پاسخ ها از طریق گزینۀ عضویت در بالای سایت ثبت نام فرمایید. مطالعۀ قوانین سایت را فراموش ننمایید. با تشکر!

+1 امتیاز

آیا دوستی با یهود و نصارا ممنوع است؟

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَىٰ أَوْلِيَاءَ ۘبَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ وَمَن يَتَوَلَّهُم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ ۗ إِنَّ اللَّـهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ (مائده 51)

 

در عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی
پاسخ قبلی بدلیل کپی بودن از سایت دیگر حذف شد.

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

برای پاسخ به این سوال به فرازی از آیات انجیل توجه بفرمایید:

و شاگردانش چون بدان طرف می‌رفتند، فراموش کردند که نان بردارند. 6 عیسی ایشان راگفت: «آگاه باشید که از خمیرمایه فریسیان وصدوقیان احتیاط کنید!» 7 پس ایشان در خودتفکر نموده، گفتند: «از آن است که نان برنداشته‌ایم.» 8 عیسی این را درک نموده، بدیشان گفت: «ای سست‌ایمانان، چرا در خود تفکرمی کنید از آنجهت که نان نیاورده‌اید؟ 9 آیا هنوزنفهمیده و یاد نیاورده‌اید آن پنج نان و پنج هزارنفر و چند سبدی را که برداشتید؟ 10 و نه آن هفت نان و چهار هزار نفر و چند زنبیلی را که برداشتید؟» 11 پس چرا نفهمیدید که درباره نان شما را نگفتم که از خمیرمایه فریسیان وصدوقیان احتیاط کنید؟» 12 آنگاه دریافتند که نه از خمیرمایه نان بلکه از تعلیم فریسیان وصدوقیان حکم به احتیاط فرموده است (انجیل صحیفه متی فصل 16 آیات 5 الی 13)

در ضمن ریشه "ول" به عملکرد وصل شدن دلالت دارد نه به دوستی (حب). بنابراین منظور آیه 51 سوره مائده وصل نشدن به کفار و مشرکین از منظر ایدئولوژیک و چهارچوب های دستورات کلام وحی است.

بنابراین انسان می تواند با یهود و نصارا تا جایی که با دستورات کلام وحی تخالف نداشته باشد دوستی کند اما نباید به ایشان بگونه ای وصل شود که دستورات وحی زیرپا گذاشته شود.

بوسیله ی
انتخاب شده بوسیله ی
...