و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز
در ایه 103 نساء آمده است که صلات بر مومنین در اوقات میعنی فرض شده است. آیا این اوقات مقرر توسط الله تعیین می شوند که لازم هست ابتدا و انتهای ان مشخص شده باشد یا هر شخص برای خودش اوقاتی برای خواندن صلاة انتخاب می کند؟
در معنی کلمات بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+3 امتیاز

اوقات صلات دقیقا در قرآن معین شده لیکن اگر کسی ادعا دارد که باید شروع و پایان هر وقت دقیقا مشخص شود، باید گفت که اصل این ادعا ضد فرمانفرمایی الله است و در حقیقت بهانه جویی و نوعی وسواس بنی اسرائیلی است (آیات 67 تا 71 سوره بقره). چرا که مطابق کلام وحی این الله است که می داند و ما انسان ها نمی دانیم :

... وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ ﴿البقرة: ٢١٦﴾

... و الله میداند و شما نمی دانید

بعنوان مثال، صلات قبل غروب را می توان نیم ساعت قبل از غروب یا یک ساعت قبل از آن اقامه کرد و الله (که خالق آسمانها و زمین و گاهشماری است) برای آغاز اقامه صلات قبل غروب محدودیتی را مشخص ننموده است. پس اگر الله از چیزی گذشت کرده است چرا انسان بدان بهانه جویی کند؟

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَسْأَلُوا عَنْ أَشْيَاءَ إِن تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ وَإِن تَسْأَلُوا عَنْهَا حِينَ يُنَزَّلُ الْقُرْآنُ تُبْدَ لَكُمْ عَفَا اللَّهُ عَنْهَا وَاللَّهُ غَفُورٌ حَلِيمٌ ﴿المائدة: ١٠١﴾

ای آنان که ایمان آوردید از چیزهائی که اگر برای شما فاش شود شما را بد می آید سوال نکنید و اگر جویای آن (سوالات) شوید هنگامی که قرآن فرود می آید برای شما بیان می گردد، الله از آنها درگذشته است و الله آمرزنده بردبار است.

بوسیله ی
متشکرم.
سوالی که کماکان مطرح می شود این هست که مثلا در قرآن اشاره شده که قبل از غروب صلاة اقامه کنید. خوب اگر محدودیتی در کار نباشد آنگاه همه موارد زیر را میشه انجام داد زیرا که همه قبل از غروب هستند:
1. نیم ساعت قبل
2. 1 ساعت قبل
3. 2 ساعت قبل
4. 3 یا 4 و ... ساعت قبل
5. از بعد از صلاة ظهر تا اول غروب

خوب آیا اگر من بلافاصله صلاة "قبل از غروب" را یک دقیقه بعد از صلاة ظهر اقامه نمایم عمل بنده درست خواهد بود؟
کاربر گرامی، شما میخواهید من در زمینه ای اظهار نظر کنم که الله اظهار نظر نکرده !! پس صلات را اقامه کنید، همانطور که هر چوپانی با استفاده از ساعت آفتابی می تواند روز را به چند قسمت تقسیم کند و فرق بین ظهر و غروب را او نیز می داند.
اشاره به چوپان با استناد به آیه ﴿النحل: ٦﴾ بود.
...