و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز
در قران کریم بارها در ایات متعدد و سوره های متعدد به صدازدن غیر از الله نهی شده ایم. با توجه به این ایات کریمه ایا ابراز ارادت و تکریم و تعظیم امامان شیعه و سنی با قران مطابقت دارد ؟
در عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+1 امتیاز

مطابق آیات قرآن، این الله است که انسان را تکریم نموده:

وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُم مِّنَ الطَّيِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَىٰ كَثِيرٍ مِّمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِيلًا ﴿الإسراء: ٧٠﴾

و به راستى ما فرزندان آدم را گرامى داشتيم، و آنان را در خشكى و دريا [بر مركبها] برنشانديم، و از چيزهاى پاكيزه به ايشان روزى داديم، و آنها را بر بسيارى از آفريده‌هاى خود برترى آشكار داديم.

بنابراین انسان نیز تنها باید خالق خود یعنی الله را تکریم نماید.

مطابق آیات قرآن، کسی بجز الله نمی تواند انسان را به مقام کرامت برساند:

.... وَمَن يُهِنِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِن مُّكْرِمٍ إِنَّ اللَّهَ يَفْعَلُ مَا يَشَاءُ ﴿الحج: ١٨﴾

.... و هر كه را الله خوار كند او را گرامى‌دارنده‌اى نيست چرا كه الله هر چه بخواهد انجام مى‌دهد.

بنابراین، در دین اسلام تنها الله لایق تکریم و تعظیم و ابراز ارادت است چرا که تنها اوست که خالق آسمان و زمین و انسان است:

وَمِنَ النَّاسِ مَن يَتَّخِذُ مِن دُونِ اللَّهِ أَندَادًا يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللَّهِ وَالَّذِينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِّلَّهِ وَلَوْ يَرَى الَّذِينَ ظَلَمُوا إِذْ يَرَوْنَ الْعَذَابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا وَأَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعَذَابِ ﴿البقرة: ١٦٥﴾

و برخى از مردم، در برابر الله، همانندهايى برمى‌گزينند، و آنها را چون دوستى الله، دوست مى‌دارند؛ ولى كسانى كه ايمان آورده‌اند، همه محبت (شان) برای الله است. كسانى كه ستم نموده‌اند اگر مى‌دانستند هنگامى كه عذاب را مشاهده كنند تمام نيرو از آنِ خداست، و خدا سخت‌كيفر است.

در تورات می فرماید:

‌ای اسرائیل بشنو، یهوه، خدای ما، یهوه واحد است. 5 پس یهوه خدای خود را به تمامی جان و تمامی قوت خود محبت نما. (تورات صحیفه تثنیه فصل 6 آیات 4 و 5)

نتیجه:

ابراز ارادت، تعظیم و تکریم هر وجودی غیراز الله در دایره دین اسلام، ضد آموزه های تورات و انجیل و قرآن است. کسانیکه به بهانه های مختلف در دایره دین انسان ها را تکریم و تعظیم میکنند از آموزه های تورات و انجیل و قرآن به دور هستند و باید با آیات کلام وحی امر به معروف و نهی از منکر شوند.

بوسیله ی
...