و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾

به پرسش و پاسخ از قرآن، انجیل و تورات خوش آمدید!

برای شرکت در پرسش و پاسخ ها از طریق گزینۀ عضویت در بالای سایت ثبت نام فرمایید. مطالعۀ قوانین سایت را فراموش ننمایید. با تشکر!

+2 امتیاز
مزامیر سخنان داود است یا یهوه؟

آیاتی از فصل صدوهشتم:
اي خد.ا دل من مستحكم است، من ميخواهم سراييد و ترنم خواهم نمود و جلال من نيز .3 اي عودو بربط بيدار شويد، من نيز صبحگاهان (را) بيدار خواهم نمود .4 اي خداوند تو را در ميان قومها حمد خواهم گفت، و در ميان طايفهها تو را خواهم سراييد .5 زيرا كه رحمت تو فراوان است فوق آسمانها، و راستي تو تا افلاك ميرسد ٨۵ .6 اي خد.ا بر فوق آسمانها متعال باش، و جلال تو برتمامي زمين (باشد) .7 تا محبوبان تو خلاصي يابند، به قدرت يمين خود نجات ده و من را اجابت فرما .8 خد.ا در قدوسيت خود سخن گفته است پس وجد خواهم نمود، شخم را تقسيم ميكنم و وادي «سوكُت» را خواهم پيمود .9 جلعاد از آن من است و منَسي از آن من،و افرائيم خود سر من و يهودا عصاي سلطنت من 10 .موآب ظرف شُستوشوي من است، و بر ادوم نعلين خود را خواهم انداخت، و بر پِلشت فخر خواهم نمود 11 .كيست كه من را به شهر حصين درآورد، كيست كه من را به ادوم رهبري نمايد 12 .آيا نه تو اي خد.ا كه ما را ترك كردهاي، و تو اي خد.ا كه با لشگرهاي ما بيرون نميآيي
در شبهات بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز
 
بهترین پاسخ

آیات انجیل در این زمینه را توجه فرماید:

و هنگامی که عیسی در هیکل تعلیم می‌داد، متوجه شده، گفت: «چگونه کاتبان می‌گویند که مسیح پسر داود است؟ 36 و حال آنکه خود داود در روح‌القدس می‌گوید که خداوند به خداوند من گفت برطرف راست من بنشین تا دشمنان تو را پای انداز تو سازم؟ 37 خود داود او را خداوند می‌خواند؛ پس چگونه او راپسر می‌باشد؟» و عوام الناس کلام او را به خشنودی می‌شنیدند. (انجیل صحیفه مرقس فصل 12 آیات 35 تا 37)

بنابراین مزامیر یا زبور کلام داود نیست بلکه کلام داود در روح القدس است. این بدان معناست که همه آیات به القاء روح القدس که رسول یهوه الله است بر زبان داود جاری شده است.

وَرَبُّكَ أَعْلَمُ بِمَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَلَقَدْ فَضَّلْنَا بَعْضَ النَّبِيِّينَ عَلَىٰ بَعْضٍ وَآتَيْنَا دَاوُودَ زَبُورًا ﴿الإسراء: ٥٥﴾

و پروردگار تو به هر كه [و هر چه‌] در آسمانها و زمين است داناتر است. و در حقيقت، بعضى از انبيا را بر بعضى برترى بخشيديم و به داوود زبور داديم.

بوسیله ی
انتخاب شده بوسیله ی
دقیقاً؛
صحیفه دوم سموئیل باب 23:
1  و این است سخنان آخر داود: «وحی داود بن یسا. و وحی مردی که بر مقام بلند ممتاز گردید، مسیح خدای یعقوب، و مغنی شیرین اسرائیل. 2 روح خداوند به وسیله من متکلم شد و کلام او بر زبانم جاری گردید.
...