و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾

به پرسش و پاسخ از قرآن، انجیل و تورات خوش آمدید!

برای شرکت در پرسش و پاسخ ها از طریق گزینۀ عضویت در بالای سایت ثبت نام فرمایید. مطالعۀ قوانین سایت را فراموش ننمایید. با تشکر!

پادکست: تنها الله صدای ما را می شنود

+2 امتیاز

پادکست، گفتگویی صوتی

عنوان : تنها الله صدای ما را می شنود

زمان: 5 دقیقه و 35  ثانیه

حجم: 2.8 مگابایت

لینک دانلود: http://www.noorpods.com/audio/ep03_record100.mp3

سوال شده مهر 8, 1396 در پادکست بوسیله ی admin (82,150 امتیاز)

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

عنوان: تنها الله صدای ما را می شنود (سمیع)

متن پادکست

 

آیه اول سوره مجادله خطاب به محمدنبی اینطور می فرماید:

" الله سخن [زنى‌] را كه در باره شوهرش با تو صحبت می کرد و به خدا شكايت مى‌كرد را شنيد؛ و الله گفتگوهای شما را می شنود هر آینه الله شنونده بینا است".

قَدْ سَمِعَ اللَّهُ قَوْلَ الَّتِي تُجَادِلُكَ فِي زَوْجِهَا وَتَشْتَكِي إِلَى اللَّهِ وَاللَّهُ يَسْمَعُ تَحَاوُرَكُمَا إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ بَصِيرٌ ﴿المجادلة: ١﴾

این آیه داره مشخص میکنه که معنای سمیع بودن یعنی شنونده بودن الله اینه که الله حتی صحبت های ما؛ محاوره هامون رو هم می شنوه. یعنی اگه دعایی داریم، مسئلتی داریم، حاجتی داریم، اگه با قلبی خالص الله رو صدا بزنیم و دعا و درخواستمون رو با الله در میون بزاریم، الله صدای ما رو می شنوه..... چرا؟ چون آیات قرآن فرموده که الله سمیعه یعنی صدای ما رو می شنوه... در آیه 7 همین سوره مجادله، مجددا اینطور می فرماید:

.... هيچ گفتگوى محرمانه‌اى بین سه تن نيست مگر اينكه الله چهارمين آنهاست، و نه نجوایی ميان پنج تن مگر اينكه الله ششمين آنهاست، و نه كمتر از اين و نه بيشتر مگر اينكه هر كجا باشند الله با آنهاست.....

.... مَا يَكُونُ مِن نَّجْوَىٰ ثَلَاثَةٍ إِلَّا هُوَ رَابِعُهُمْ وَلَا خَمْسَةٍ إِلَّا هُوَ سَادِسُهُمْ وَلَا أَدْنَىٰ مِن ذَٰلِكَ وَلَا أَكْثَرَ إِلَّا هُوَ مَعَهُمْ أَيْنَ مَا كَانُوا .... ﴿المجادلة: ٧﴾

خب آیه هفت سوره مجادله می فرماید که الله حتی درگوشی حرف زدن های ما و نجوا کردن های ما رو می شنوه و تاکید کرده که هر کجا باشیم الله می شنود... تایید آیه 4 سوره حدید ه... که در اونجا فرموده وَهُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ مَا كُنتُمْ .... یعنی هر کجا باشید الله کنار شما حاضره... پس حواسمون باشه...برای عبادت و راز و نیاز دنبال واسطه نگردیم.... چون هر جا که باشیم، چه در اعماق دریا چه در اعلای آسمان، الله داره صدای من و شما رو می شنوه، درگوشی صحبت کردن های من و شما رو می شنوه. چون او سمیعه ... داره صدامون رو می شنوه.

مضاف بر این، قرآن در آیات 13 و 14 سوره فاطر فرموده: کسانیکه بجز الله صدا می زنیم، اصلن صدای ما رو نمی شنوند:

و کسانیکه بجز الله صدا می زنید مالک پوست هسته خرمایی نیستند. اگر آنها را صدا بزنید ایشان صدای شما را نمی شنوند و اگر هم فرضا صدای شما را می شنیدند اجابتتان نمی کردند، و روز قیامت شرک شما را انکار خواهند کرد و هیچکس چون خدای آگاه تو را خبردار نمیکند

وَٱلَّذِينَ تَدْعُونَ مِن دُونِهِۦ مَا يَمْلِكُونَ مِن قِطْمِيرٍ إِن تَدْعُوهُمْ لَا يَسْمَعُوا۟ دُعَآءَكُمْ وَلَوْ سَمِعُوا۟ مَا ٱسْتَجَابُوا۟ لَكُمْ ۖ وَيَوْمَ ٱلْقِيَـٰمَةِ يَكْفُرُونَ بِشِرْكِكُمْ ۚ وَلَا يُنَبِّئُكَ مِثْلُ خَبِيرٍۢ

ببینید آیات 13 و 14 سوره فاطر چقدر روشنه:........ فرموده: ای مردم! غیراز الله کسی در آسمان و زمین صدای راز و نیاز و دعا و طلب حاجات شما رو نمی شنوه!... اگر هم فرضا صداتون رو می شنیدند، که یک فرض محاله، نمی توانستند اجابت تون کنند.... پس غیرالله رو اصلن صدا نزن... چون احدی در آسمانها و زمین صدای تو رو نمی شنونه الا الله... در ادامه آیه هم فرموده: کسانیکه شما دارید صدا می زنید روز قیامت از این کار شرک آمیز شما خودشون رو مبرا خواهند کرد و هیچ کس مثل الله ما رو از حقیقت باخبر نمیکنه.... خب، از این واضح تر؟ که داره میگه صدا زدن غیرالله شرک ه!

بنابراین اگر کسی تصور میکنه که با صدا زدن غیرالله، با صدا زدن چه مردگان چه زندگان، اونها صدای راز و نیاز ما رو می شنوند، در گمراهی دور و درازی نسبت به آیات قرآن بسر می بره. چرا که مطابق آیات قرآن تنها کسی که صحبت هامون رو و حتی درگوشی صحبت کردن های ما رو می شنوه، الله ه! .... یعنی الله ه که تنها سمیع ه...الله ه که تنها شنونده است....و اینکه قرآن فرموده هر جا باشیم الله ه که در بین ما حضور داره و شنونده سخنان ماست.... نه کس دیگه ای.

پایان پادکست.

پاسخ داده شده مهر 8, 1396 بوسیله ی admin (82,150 امتیاز)
نمایش از نو 3 روز قبل بوسیله ی admin
نمی دانم متوجه متن عربی آیه شدید یا خیر؟ ... فرموده گیرم بخوانیدشان ایشان "لا یسمعوا دعائکم"... یعنی درخواست تان را نمی شنوند.... اینجا بحث "گیرم" نیست... از هر زاویه نگاه کنید فرموده "لا یسمعوا" یعنی نمی شنوند (نه اینکه گیرم نمی شنوند). اظهر من الشمس است.
در ضمن، اگر قرار است که شما و من "زاویه" آیات را بچرخانیم که دیگر سنگ روی سنگ باقی نخواهد ماند!!
ببینید ابتدای آیه میگوید
دعای شما را نمیشنوند و بعد میگوید گیرم بشنوند(نگفته گیرم بخوانیدشان)
الله آیات را طوری فرستاده تا بیماردلان توان سو استفاده از آن را داشته باشند.

آیا در این گفته گو ما به شما گفته ایم غیر الله را بخوانید؟
ما نه شیعه هستیم نه وهابی ما از ایمان داران هستیم و به همه کتاب های آسمانی ایمان داریم
آیه فرموده "لَا يَسْمَعُوا" و "مَا اسْتَجَابُوا لَكُمْ"... مشکل اینجاست شما نص قرآن را قبول ندارید. قرآن فرموده که ایشان نه صدای شما را می شنوند نه اجابت تان می کنند... اما شما میگویید مشخص نیست که صدای ما را می شنوند یا خیر!... مشکل من اینه که شما نص صریح را قبول ندارید.
إِن تَدْعُوهُمْ لَا يَسْمَعُوا۟ دُعَآءَكُمْ وَلَوْ سَمِعُوا۟ مَا ٱسْتَجَابُوا۟ لَكُمْ ۖ وَيَوْمَ ٱلْقِيَـٰمَةِ يَكْفُرُونَ بِشِرْكِكُمْ ۚ وَلَا يُنَبِّئُكَ مِثْلُ خَبِيرٍۢ

وَلَوْ سَمِعُوا۟ مَا ٱسْتَجَابُوا۟ لَكُمْ
(گیرم)(بشنوند)استجابت نمیکنند.
منظور این نیست که مطقا نمیشنوند
منظور این است که چه بشنوند چه نشنود به شما اجازه خواندن غیر الله داده نشده.و اگر هم انها را بخوانید چه دعای شما را بنا به حکمت های شنیده باشند نه تنها پاسختان را نمیدهند بلکه روز قیامت علیه شما خواهند بود و ملامتتان خواهند کرد.(نمونه عرض میکنیم فرشتگانی که بر اشخاص گماره شده تا اعمال انها را مکتوب کنند)

اختلاف بین ما در این نیست که مجاز به خواندنشان هستیم
اختلاف بین ما این است که شما میگوئید مطلقا نمیشنوند
و ما میگویم منظور الله این است که گیریم اگر به ندرت یا به حکمت بشنود پاسخ نمیدهند.مثل این میماند که شخصی فقط ابتدای ۱۱نساء را قبول کند و شما بگوید خیر مبنا محاسبه تعداد دختران است نه پسران.
شما فقط استناد به ابتدای آیه میکنید و ما میگوئیم گیرم بشنوند بیخود نیامده
وگرنه الله خیلی راحت میگفت مطلقا نمیشنوند.
فقط این آیه نیست بسیاری از آیات این گونه طراحی شده تا بعد از ادعای ایمان انها بلافاصله تسلیمشان محک زده شود .و یا روز قیامت به انها بگویند چرا به دروغ گفتید ایمان آورده ایم.
چه بسا حق تعالی اراده کرده باشد به فتنه داخل شوند و خودشان خودشان را هلاک کنند تا مجازاتی برای انها و درس عبرتی برای خردمندان باشد
...