و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾

پادکست: تنها الله صدای ما را می شنود

+2 امتیاز

پادکست، گفتگویی صوتی

عنوان : تنها الله صدای ما را می شنود

زمان: 5 دقیقه و 35  ثانیه

حجم: 2.8 مگابایت

لینک دانلود: http://www.noorpods.com/audio/ep03_record100.mp3

سوال شده مهر 8, 1396 در پادکست بوسیله ی admin (93,300 امتیاز)

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

عنوان: تنها الله صدای ما را می شنود (سمیع)

متن پادکست

 

آیه اول سوره مجادله خطاب به محمدنبی اینطور می فرماید:

" الله سخن [زنى‌] را كه در باره شوهرش با تو صحبت می کرد و به خدا شكايت مى‌كرد را شنيد؛ و الله گفتگوهای شما را می شنود هر آینه الله شنونده بینا است".

قَدْ سَمِعَ اللَّهُ قَوْلَ الَّتِي تُجَادِلُكَ فِي زَوْجِهَا وَتَشْتَكِي إِلَى اللَّهِ وَاللَّهُ يَسْمَعُ تَحَاوُرَكُمَا إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ بَصِيرٌ ﴿المجادلة: ١﴾

این آیه داره مشخص میکنه که معنای سمیع بودن یعنی شنونده بودن الله اینه که الله حتی صحبت های ما؛ محاوره هامون رو هم می شنوه. یعنی اگه دعایی داریم، مسئلتی داریم، حاجتی داریم، اگه با قلبی خالص الله رو صدا بزنیم و دعا و درخواستمون رو با الله در میون بزاریم، الله صدای ما رو می شنوه..... چرا؟ چون آیات قرآن فرموده که الله سمیعه یعنی صدای ما رو می شنوه... در آیه 7 همین سوره مجادله، مجددا اینطور می فرماید:

.... هيچ گفتگوى محرمانه‌اى بین سه تن نيست مگر اينكه الله چهارمين آنهاست، و نه نجوایی ميان پنج تن مگر اينكه الله ششمين آنهاست، و نه كمتر از اين و نه بيشتر مگر اينكه هر كجا باشند الله با آنهاست.....

.... مَا يَكُونُ مِن نَّجْوَىٰ ثَلَاثَةٍ إِلَّا هُوَ رَابِعُهُمْ وَلَا خَمْسَةٍ إِلَّا هُوَ سَادِسُهُمْ وَلَا أَدْنَىٰ مِن ذَٰلِكَ وَلَا أَكْثَرَ إِلَّا هُوَ مَعَهُمْ أَيْنَ مَا كَانُوا .... ﴿المجادلة: ٧﴾

خب آیه هفت سوره مجادله می فرماید که الله حتی درگوشی حرف زدن های ما و نجوا کردن های ما رو می شنوه و تاکید کرده که هر کجا باشیم الله می شنود... تایید آیه 4 سوره حدید ه... که در اونجا فرموده وَهُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ مَا كُنتُمْ .... یعنی هر کجا باشید الله کنار شما حاضره... پس حواسمون باشه...برای عبادت و راز و نیاز دنبال واسطه نگردیم.... چون هر جا که باشیم، چه در اعماق دریا چه در اعلای آسمان، الله داره صدای من و شما رو می شنوه، درگوشی صحبت کردن های من و شما رو می شنوه. چون او سمیعه ... داره صدامون رو می شنوه.

مضاف بر این، قرآن در آیات 13 و 14 سوره فاطر فرموده: کسانیکه بجز الله صدا می زنیم، اصلن صدای ما رو نمی شنوند:

و کسانیکه بجز الله صدا می زنید مالک پوست هسته خرمایی نیستند. اگر آنها را صدا بزنید ایشان صدای شما را نمی شنوند و اگر هم فرضا صدای شما را می شنیدند اجابتتان نمی کردند، و روز قیامت شرک شما را انکار خواهند کرد و هیچکس چون خدای آگاه تو را خبردار نمیکند

وَٱلَّذِينَ تَدْعُونَ مِن دُونِهِۦ مَا يَمْلِكُونَ مِن قِطْمِيرٍ إِن تَدْعُوهُمْ لَا يَسْمَعُوا۟ دُعَآءَكُمْ وَلَوْ سَمِعُوا۟ مَا ٱسْتَجَابُوا۟ لَكُمْ ۖ وَيَوْمَ ٱلْقِيَـٰمَةِ يَكْفُرُونَ بِشِرْكِكُمْ ۚ وَلَا يُنَبِّئُكَ مِثْلُ خَبِيرٍۢ

ببینید آیات 13 و 14 سوره فاطر چقدر روشنه:........ فرموده: ای مردم! غیراز الله کسی در آسمان و زمین صدای راز و نیاز و دعا و طلب حاجات شما رو نمی شنوه!... اگر هم فرضا صداتون رو می شنیدند، که یک فرض محاله، نمی توانستند اجابت تون کنند.... پس غیرالله رو اصلن صدا نزن... چون احدی در آسمانها و زمین صدای تو رو نمی شنونه الا الله... در ادامه آیه هم فرموده: کسانیکه شما دارید صدا می زنید روز قیامت از این کار شرک آمیز شما خودشون رو مبرا خواهند کرد و هیچ کس مثل الله ما رو از حقیقت باخبر نمیکنه.... خب، از این واضح تر؟ که داره میگه صدا زدن غیرالله شرک ه!

بنابراین اگر کسی تصور میکنه که با صدا زدن غیرالله، با صدا زدن چه مردگان چه زندگان، اونها صدای راز و نیاز ما رو می شنوند، در گمراهی دور و درازی نسبت به آیات قرآن بسر می بره. چرا که مطابق آیات قرآن تنها کسی که صحبت هامون رو و حتی درگوشی صحبت کردن های ما رو می شنوه، الله ه! .... یعنی الله ه که تنها سمیع ه...الله ه که تنها شنونده است....و اینکه قرآن فرموده هر جا باشیم الله ه که در بین ما حضور داره و شنونده سخنان ماست.... نه کس دیگه ای.

پایان پادکست.

پاسخ داده شده مهر 8, 1396 بوسیله ی admin (93,300 امتیاز)
نمایش از نو 23 دی 1396 بوسیله ی admin
عالم خلقت به اذن الله توسط روح خدا صورت گرفته
روح خدا در قران به محمد نبی میگوید
و ما آسمانها و زمین و هر انچه میان آن است را به حق خلق کردیم
بالاتر از عالم خلق عالم امر یا عالم روح است و ما نمیتوانیم به آن عالم خلق بگویم.به همین جهت در سوره حمد گفته میشود حمد الله را که رب همه عالمیان است .الله رب عوالم بالاتر نیز میباشد.در هیچ کجای قران گفته نشده روح مخلوق است.اما گفته شده فرشتگان و جنیان و ادمیان و انسانها و بشر مخلوق هستند.ما چیز زیاد درباره عالم امر نمیدانیم.
در سوره مجادله روح از جانب الله به محمد میگوید آیا ندانسته ای که الله آنچه در آسمانها و زمین است را میداند
و بعد میگوید
هیچ گفته گوی محرمانه ای میان سه کس نیست مگر انکه الله چهارمین انهاست.
یعنی در گفته گوی محرمانه میان دو انسان روح خدا شخصیت سوم و خدا شاهد چهارم محسوب میشود
به همین علت خدا ابتدای آیه نگفته هیچ گفته گوی محرمانه میان دو کس نیست مگر انکه الله سومین انهاست.زیرا اگر یک فرد با خودش صحبت کند روح شاهد دوم و الله شاهد سوم محسوب خواهد شد
این آیه به وضوح نقش روح خدا را نشان میدهد
در انجیل نیر آیه ای هست که مسیح میگوید هر کجا به اسم من جمع شوید من انجا حضور دارم
پس الله در قران میگوید دعای خود را فقط به الله بگوید.او هر کجا که باشید صدا و دعای شما را میشنود.و حتی اگر کسان دیگر نیز  دعای شما را بشنود پاسخ نمیدهند.بلکه این الله است که اذن به استجابت دعا از طریق روح خود میدهد.

إِنْ تَدْعُوهُمْ لَا يَسْمَعُوا دُعَاءَكُمْ وَلَوْ سَمِعُوا مَا اسْتَجَابُوا لَكُمْ وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ يَكْفُرُونَ بِشِرْكِكُمْ وَلَا يُنَبِّئُكَ مِثْلُ خَبِيرٍ ﴿۱۴﴾ اگر آنها را بخوانيد دعاى شما را نمى ‏شنوند و اگر بشنوند اجابتتان نمى كنند و روز قيامت‏ شرك شما را انكار مى كنند و [هيچ كس] چون [خداى] آگاه تو را خبردار نمى ‏كند (۱۴)


در این آیه نگفته مطلقا نمیشنوند گفته شده  اگر هم بشنوند
این درخواست شما از غیر الله شرک محسوب خواهد شد
پس اگر گوش شنوا و چشم بینائی دارید غیر الله را نخوانید تا دچار گناه شرک نشوید
بخش زیادی از این دیدگاه به این پست مربوط نیست. لطفا برای اینگونه بحث ها از تالار گفتگو استفاده کنید. در ضمن ادعا کرده اید که "در هیچ کجای قران گفته نشده روح مخلوق است". برای رد این ادعا کافیست به آیه ذیل دقت کنید: يَوْمَ يَقُومُ الرُّوحُ وَالْمَلَائِكَةُ صَفًّا لَّا يَتَكَلَّمُونَ إِلَّا مَنْ أَذِنَ لَهُ الرَّحْمَٰنُ وَقَالَ صَوَابًا ﴿النبإ: ٣٨﴾ . روزى كه «روح» و فرشتگان به صف مى‌ايستند، و سخن نگويند، مگر كسى كه رحمان به او رخصت دهد، و سخن راست گويد.. بنابر این آیه کاملا واضح است که ذات الله از ذات روح جداست و روح در قیامت حق تکلم هم ندارد! مگر آنکه الله به او اجازه دهد. بنابراین، روح مخلوق الله است.
در آیه نگفته روح مخلوق است
اما آیات زیادی هست که میگوید فرشتگان ووووو مخلوق هستند
در حقیقت الله فاطر و رب عالمیان است
اما خلقت آسمانها و زمین و هر انچه میان انهاست توسط امر خدا و به اذن الله خلق شده.بهتر است بگویم الله رب روح و فاطر اوست
دوست گرامی، یا مخلوق است یا خالق! چرا با کلمات بازی میکنید. شما می خواهید یک برند جدیدی بین خالق و مخلوق بسازید؟؟ اگر بگویید خالق است که دچار دو خدایی می شوید و اگر بگویید مخلوق است، ادعای قبلی خودتان را رد کرده اید. حالا با کلید زدن "فاطر" دارید از تعیین تکلیف کردن خالق و مخلوق شانه خالی میکنید!
آدمین گرامی میتوانیم بگوئیم روح خالق است .مگر همین روح در قران به محمد نبی نمیگوید و ما آسمانها و زمین و هر آنچه میان انهاست را به حق خلق کردم.پس نتیجه این میشود که خالق است در انجیل هم گفته شده در ابتدا کلمه بود کلمه نزد خدا بود و کلمه روح خدا بود و همه چیز به واسطه او خلق شده


پس روح پدیده ای از جانب خداست .و ما چیز زیاد از عالم بالاتر از خود نمیدانیم اما به ما این توانایی داده شده تا نقش او را در این جهان درک کنیم
نخیر نمی توانیم بگوییم! چون ضد آیه ...قُلِ اللَّهُ خَالِقُ كُلِّ شَيْءٍ وَهُوَ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ ﴿الرعد: ١٦﴾ است. این را بدانید که فقط الله خالق هر چیزی است و بس. مابقی (چون روح و فرشتگان) مخلوق هستند و مجریان اوامر او. درخواست دارم که با مقدمات دین اسلام به راحتی "میتوانیم" بازی نکنید.
شما گمان میکنید روح خدا شیء هستش
خیر روح چیز نیست او از عالم امر است و هر چیزی به واسطه او
خلق شده
انسان اگر یک ماشین یا هواپیما نیز خلق کند الله میگوید آن را ما خلق کرده ایم.باید به درک این کلام رسید که چرا الله این گونه بیان میکند
دوست گرامی، "الله خلق کل شی" یعنی الله خالق آنچه "دیده می شود و دیده نمی شود" است. شما آیه به این صریحی را قبول نمی کنید بعد مثال میزنید. مثالی که با قرآن هم در تضاد است. چرا که قرآن مخلوقات انسان را مخلوقات انسان (نه خدا) نام می دهد:  إِنَّمَا تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ أَوْثَانًا وَ تَخْلُقُونَ إِفْكًا ... پس الله هیچ جایی مسئولیت خلقت تولیدات انسانی اعم از هواپیما یا دروغ را برعهده نگرفته است.... مشکل شما این است که آیات را جامع بررسی نمی کنید. خوشه چینی می کنید. و الان سر مساله مخلوق بودن روح دچار مشکل شده اید.
وَالْخَيْلَ وَالْبِغَالَ وَالْحَمِيرَ لِتَرْكَبُوهَا وَزِينَةً وَيَخْلُقُ مَا لَا تَعْلَمُونَ ﴿۸﴾ و اسبان و استران و خران را [خلق کرد] تا بر آنها سوار شويد و [براى شما] تجملى [باشد] و آنچه را نمیدانید خلق میکند (۸
اشاره به خلقت هواپیما و ماشین است که امروزه بر آن سوار میشویم
و الله میگوید ما خلق کرده ایم
نقش روح یا همان کلمه الله در انجیل

در ابتدا كلمه بود و كلمه‌ نزد خدا بود و كلمه‌ خدا بود. همان‌ در ابتدا نزد خدا بود. همه‌ چيز به‌ واسطه‌ او آفريده‌ شد و به‌ غير از او چيزي‌ از موجودات‌ وجود نيافت‌.  در او حيات‌ بود و حيات‌ نور انسان‌ بود.  و نور در تاريكي‌ مي‌درخشد و تاريكي‌ آن‌ را درنيافت‌. … و كلمه‌ جسم‌ گرديد و ميان‌ ما ساكن‌ شد، پُر از فيض‌ و راستي‌؛ و جلال‌ او را ديديم‌، جلالي‌ شايسته‌ پسر يگانه‌ پدر.  و يحيي‌ بر او شهادت‌ داد و ندا كرده‌، مي‌گفت‌: «اين‌ است‌ آنكه‌ درباره‌ او گفتم‌ آنكه‌ بعد از من‌ مي‌آيد، پيش‌ از من‌ شده‌ است‌ زيرا كه‌ بر من‌ مقدّم‌ بود.» (یوحنا 1: 1-4 و 14-15)

کلمه روح خداست
کلمه نزد خداست
کلمه خدا امر خداست
کلمه از ابتدا با خدابود
همه چیز را کلمه به اذن خدا خلق کرده
هیچ چیزی نیست که او خلق نکرده باشد
کلمه مخلوق خلقت نیست او از عالم امر است
در کلمه حیات است و حیات انسان همانا نور اوست
نور در تاریکی درخشید اما تاریکی او را نشناخت
روح خدا جسم پوشید او فیض خداوند بود
جلال او در پسر نمایان بود
اما پدر و پسر یکی بودنند
یحیی بر او شهادت داد و ندا داد و میگفت این کلمه همان است از او میگفتم
انکه بعد من امد ولی قبل من بوده
او بر یحیی مقدم است
کلمه گفت هر کس به من ایمان اورد هرگز نخواهد مرد
و هر کس تسلیم کلام من شود تا ابد الااباد زنده خواهد ماند
خوشابه حال کسانی که به روح خدا ایمان اورند و خوشا به حال کسانی که تسلیم کلام او شوند
روح را دریابید که حیات شما در اوست
بدون دریافت او مردار خواهید شد و کار تان به قیامت خواهد کشید
از نظر شما آیات فوق نشان میدهد که روح مخلوق الله نیست؟!! پاسخ تان در آیات ذیل است:

خداوند مرا مبداء طریق خود داشت، قبل از اعمال خویش از ازل. 23 من از ازل برقرار بودم، از ابتدا پیش از بودن جهان. 24 هنگامی که لجه هانبود من مولود شدم، وقتی که چشمه های پر ازآب وجود نداشت. 25 قبل از آنگاه کوهها برپاشود، پیش از تلها مولود گردیدم. 26 چون زمین وصحراها را هنوز نساخته بود، و نه اول غبار ربع مسکون را (صحیفه امثال فصل 8)

حتما به عبارت "من مولود شدم" که 2 بار تکرار شده دقت کنید. حالا قانع شدید که روح نیز مخلوق خداست؟
مولود مورد قبول ما هست.مولود معنی مخلوق نمیدهد.معنی پدید آمدن یا فاطر میدهد.
اختلاف بین ما و شما این است که گمان میکنید همه چیز از ازل خلق شده و هیچ تفاوتی میان عالم امر و خلق نمیبینید.در حالی که قبل از خلقت روح پدیده الله بوده.
او از عالم بالاتر است و جهان خلقت از عالم پائین تر و الله رب همه عالمیان است.عوالم بالاتر نیز الله را رب خود میدانند.بی جهت نیست که الله از این روح به آدم داده.یعنی بخشی از ما قبل از خلقت وجود داشته و باید بدانیم چرا و به چه علت اکنون اینجا هستیم
در سوره فاطر آیه ۱۴ الله نمیگوید
فرضا اگر بشنوند.فرضی گفته نشده
الله میگوید و اگر هم بشنود پاسخ نمیدهند.یعنی میشنوند ولی پاسخ نمیدهند.چرا که میدانند شما مرتکب شرک میشوید و دوچار گمراهی و ظلالت هستید.و الله میخواهد با این آیه ما را آگاه کند
مشکل شد 2 تا !! ... حالا باید با شما بحث کنیم که رحلت شدگان از دنیا صدای زندگان را نمی شنوند!! :)
ببینید الله میگوید گیرم بشنوند
یعنی شما چه کار دارید میشنوند یا نمیشنوند
اگر تسلیم جریان حق هستید غیر الله را نخوانید و غیر کلام الله را انکار نکنید.
برای مثال الله میگوید برای شما فرشتگانی گماشته ایم که اعمال شما را ثبت و ضبط میکنند.
آیا الله به ما مجوز داده آنها را بخوانیم.قطعا همچین مجوزی نداده.
پس گمراهی و هدایت مسیرش مشخص شده.ولی با هدایت مستقیم او تشخیص ها دقیق تر میشود.بعضی ها کلا آیه انکار میکنند و بعضی ها یاد گرفته اند به استناد بعضی از آیات بعضی آیات دیگر را انکار کنند .در حالی که فرمان یافته ایم هیچ آیه ای را انکار نکنیم.شاید در بعضی آیات بهترین پاسخ نمیدانم باشد و باید صبر کرد تا  هدایت او نازل شود.و یقین داشته باشیم که الله مسئولیت هدایت را خود تضمین کرده.
دوست گرامی، اگر شما تفاوتی بین "اموات" و "احیاء" قائل بودید این سوال را طرح نمی کردید. چرا که اموات اصلن صدای ما را نمی شنوند که حالا بخواهند یا نخواهند جواب بدهند! اصلن ابهامی وجود نداره در این زمینه اما شما طوری صحبت میکنید که مساله "نامشخص" است و نباید اظهار نظر کرد. اتفاقا مساله روشن است به شرطی که همه قرآن را بخوانید و عملکرد "موت نفس" را درک کنید.
در ضمن تمامی بحث های دیدگاه ها چون در تالار گفتگو طرح نشده اند بزودی پاک خواهند شد!
ببیند میان مردار شدن و مردن فرقی است
لطفا در این آیات تفکر کنید
لَا يَذُوقُونَ فِيهَا الْمَوْتَ إِلَّا الْمَوْتَةَ الْأُولَىٰ ۖ وَوَقَاهُمْ عَذَابَ الْجَحِيمِ*   هرگز مرگی جز همان مرگ اوّل (که در دنیا چشیده‌اند) نخواهند چشید، و خداوند آنها را از عذاب دوزخ حفظ می‌کند؛
دُخان ۵۶

وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَٰكِنْ لَا تَشْعُرُونَ*   و به آنها که در راه خدا کشته می‌شوند، مرده نگویید! بلکه آنان زنده‌اند، ولی شما شعورش را ندارید.(پس الله نمیگوید کسانی که در راه خدا شهید شده اند بلکه انها قبل از کشته شدن در راه خدا به مقام شاهد بودن رسیده بودند)
بقره ۱۵۴

كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ ۖ ثُمَّ إِلَيْنَا تُرْجَعُونَ*   هر انسانی مرگ را می‌چشد، سپس شما را بسوی ما بازمی‌گردانند.
عنکبوت۵۷

وَيَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ يُقْسِمُ الْمُجْرِمُونَ مَا لَبِثُوا غَيْرَ سَاعَةٍ كَذَلِكَ كَانُوا يُؤْفَكُونَ ﴿۵۵﴾

و روزى كه رستاخيز بر پا شود مجرمان سوگند ياد مى كنند كه جز ساعتى [بيش] درنگ نكرده‏ اند [در دنيا هم] اين گونه به دروغ كشانيده مى ‏شدند (۵۵)

روم

وَقَالَ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ وَالْإِيمَانَ لَقَدْ لَبِثْتُمْ فِي كِتَابِ اللَّهِ إِلَى يَوْمِ الْبَعْثِ فَهَذَا يَوْمُ الْبَعْثِ وَلَكِنَّكُمْ كُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ ﴿۵۶﴾

و[لى] كسانى كه دانش و ايمان يافته‏ اند مى‏ گويند قطعا شما [به موجب آنچه] در كتاب خدا[ست] تا روز رستاخيز مانده‏ ايد و اين روز رستاخيز است ولى شما خودتان نمى‏ دانستيد (۵۶)(یعنی ما تا روز رستاخیز نمرده بودیم)پس کسانی که گوش شنوا و چشم بینا دارند نباید بگذارند کارشان به روز رستاخیز بکشد

روم

فَيَوْمَئِذٍ لَا يَنْفَعُ الَّذِينَ ظَلَمُوا مَعْذِرَتُهُمْ وَلَا هُمْ يُسْتَعْتَبُونَ ﴿۵۷﴾

و در چنين روزى [ديگر] پوزش آنان كه ستم كرده‏ اند سود نمى ‏بخشد و بازگشت به سوى حق از آنان خواسته نمى ‏شود (۵۷)

وَلَقَدْ ضَرَبْنَا لِلنَّاسِ فِي هَذَا الْقُرْآنِ مِنْ كُلِّ مَثَلٍ وَلَئِنْ جِئْتَهُمْ بِآيَةٍ لَيَقُولَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا إِنْ أَنْتُمْ إِلَّا مُبْطِلُونَ﴿۵۸﴾

و به راستى در اين قرآن براى مردم از هر گونه مثلى آورديم و چون براى ايشان آيه‏ اى بياورى آنان كه كفر ورزيده‏ اند حتما خواهند گفت‏ شما جز بر باطل نيستيد (۵۸)

روم
قطعا میان تجربه مرگ یک ایمان دار متقی با  دیگران فرقی وجود دارد وگرنه الله آیات را اینگونه نمیفرستاد
مشکل شما اینجاست که با کلمات بازی میکنید و از نتیجه این بازی دکترین جدیدی را تولید میکنید! مردار واژه ای فارسی است و در هیچ جای قرآن بکار نرفته است. کلمه الْمَيْتَةَ در قرآن به مردار دلالت دارد که صرفا مردار حیوانات و حرمت خوردن آن است. هیچ ربطی به مرگ ندارد.... در قرآن صریحا فرموده اللَّهُ يَتَوَفَّى الْأَنفُسَ حِينَ مَوْتِهَا وَالَّتِي لَمْ تَمُتْ فِي مَنَامِهَا فَيُمْسِكُ الَّتِي قَضَىٰ عَلَيْهَا الْمَوْتَ وَيُرْسِلُ الْأُخْرَىٰ إِلَىٰ أَجَلٍ مُّسَمًّى إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ﴿الزمر: ٤٢﴾ . بنابراین، اگر شما در خواب که همان وفات کامل است میتوانید صدای اطرافیان را بشنوید یا به ایشان پاسخ دهید، آنگاه اموات هم می توانند! اما خودتان می دانید که غیرممکن است و از اینرو فرقی اموات هرگز صدای زندگان را نمی شنوند.
طبق آیاتی که الله میفرماید.و فرستاده ایم
جواب میتواند هم بله و هم خیر باشد
مهم این است.ما آنها را نخوانیم
باید مانند یک بند باز باشیم و با آگاهی در لبه حرکت کنیم
زیرا سقوط در هر دو طرف حتمی است
چراکه اگر بگوئیم مطلقا نمیشنود یک جور وارد کفر میشویم
و اگر بگوئیم میشنوند پس مجاز به خواندنشان هستم جور دیگر وار شرک میشویم
لطفا این بحث را سر فرصت پاک کنید.زیرا براداشت ها دیگران میتواند متفاوت باشد
یک نکته ظریف دیگر این است که الله نفس همه را باز میستاند
اما الله هرگز نگفته روح روح یافتگان را باز می ستاند
دوست گرامی قرآن فرموده بندگان من را که میخوانید مگر گوش دارند که بشنوند؟ أَمْ لَهُمْ آذَانٌ يَسْمَعُونَ بِهَا .... حالا شما میگویید بند باز باشیم؟ جلوتر فرموده وَإِن تَدْعُوهُمْ إِلَى الْهُدَىٰ لَا يَسْمَعُوا... آیا عبارت "لا یسمعوا" (نمی شنوند) برای پایان بندبازی کافی نیست؟
این هم پایان کامل بندبازی: إِن تَدْعُوهُمْ لَا يَسْمَعُوا دُعَاءَكُمْ وَلَوْ سَمِعُوا مَا اسْتَجَابُوا لَكُمْ وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ يَكْفُرُونَ بِشِرْكِكُمْ وَلَا يُنَبِّئُكَ مِثْلُ خَبِيرٍ ﴿فاطر: ١٤﴾
ببینید باید درک کرد چه کسانی کارشان به رستاخیز میرسدو چه کسانی قبل رستاخیز برخواسته اند.یعنی میان جدا شدن نفس این گروه و آن گروه در کیفیت مردن فرقی است.به آیه ۱۴ فاطر از زوایه دیگر نگاه کنید الله در آن آیه میگوید گیرم بشنوند پاسختان نمیدهند و روز قیامت شرک شما را انکار میکند.آیا بهتر از این آگاه شوید
تا ایمان که همان تائید شدن توسط روح خداست تجربه نشود کیفیت بینائی افراد با هم متفاوت میشود.برای همین الله میگوید انها چشم هایشان کور نیست بلکه قلبهایشان نمیبیند.در حالی که عقل میگوید چشم میبیند و قلب که چشم ندارد
نمی دانم متوجه متن عربی آیه شدید یا خیر؟ ... فرموده گیرم بخوانیدشان ایشان "لا یسمعوا دعائکم"... یعنی درخواست تان را نمی شنوند.... اینجا بحث "گیرم" نیست... از هر زاویه نگاه کنید فرموده "لا یسمعوا" یعنی نمی شنوند (نه اینکه گیرم نمی شنوند). اظهر من الشمس است.
در ضمن، اگر قرار است که شما و من "زاویه" آیات را بچرخانیم که دیگر سنگ روی سنگ باقی نخواهد ماند!!
ببینید ابتدای آیه میگوید
دعای شما را نمیشنوند و بعد میگوید گیرم بشنوند(نگفته گیرم بخوانیدشان)
الله آیات را طوری فرستاده تا بیماردلان توان سو استفاده از آن را داشته باشند.

آیا در این گفته گو ما به شما گفته ایم غیر الله را بخوانید؟
ما نه شیعه هستیم نه وهابی ما از ایمان داران هستیم و به همه کتاب های آسمانی ایمان داریم
آیه فرموده "لَا يَسْمَعُوا" و "مَا اسْتَجَابُوا لَكُمْ"... مشکل اینجاست شما نص قرآن را قبول ندارید. قرآن فرموده که ایشان نه صدای شما را می شنوند نه اجابت تان می کنند... اما شما میگویید مشخص نیست که صدای ما را می شنوند یا خیر!... مشکل من اینه که شما نص صریح را قبول ندارید.
إِن تَدْعُوهُمْ لَا يَسْمَعُوا۟ دُعَآءَكُمْ وَلَوْ سَمِعُوا۟ مَا ٱسْتَجَابُوا۟ لَكُمْ ۖ وَيَوْمَ ٱلْقِيَـٰمَةِ يَكْفُرُونَ بِشِرْكِكُمْ ۚ وَلَا يُنَبِّئُكَ مِثْلُ خَبِيرٍۢ

وَلَوْ سَمِعُوا۟ مَا ٱسْتَجَابُوا۟ لَكُمْ
(گیرم)(بشنوند)استجابت نمیکنند.
منظور این نیست که مطقا نمیشنوند
منظور این است که چه بشنوند چه نشنود به شما اجازه خواندن غیر الله داده نشده.و اگر هم انها را بخوانید چه دعا یا صدای شما را بنا به حکمت های شنیده باشند نه تنها پاسختان را نمیدهند بلکه روز قیامت علیه شما خواهند بود و ملامتتان خواهند کرد.(نمونه عرض میکنیم فرشتگانی که بر اشخاص گماره شده تا اعمال انها را مکتوب کنند)

اختلاف بین ما در این نیست که مجاز به خواندنشان هستیم
اختلاف بین ما این است که شما میگوئید مطلقا نمیشنوند
و ما میگویم منظور الله این است که گیریم اگر به ندرت یا به حکمت بشنود پاسخ نمیدهند.مثل این میماند که شخصی فقط ابتدای ۱۱نساء را قبول کند و شما بگوید خیر مبنا محاسبه تعداد دختران است نه پسران.
شما فقط استناد به ابتدای آیه میکنید و ما میگوئیم گیرم بشنوند بیخود نیامده
وگرنه الله خیلی راحت میگفت مطلقا نمیشنوند.
فقط این آیه نیست بسیاری از آیات این گونه طراحی شده تا بعد از ادعای ایمان انها بلافاصله تسلیمشان محک زده شود .و یا روز قیامت به انها بگویند چرا به دروغ گفتید ایمان آورده ایم.
چه بسا حق تعالی اراده کرده باشد به فتنه داخل شوند و خودشان خودشان را هلاک کنند تا مجازاتی برای انها و درس عبرتی برای خردمندان باشد
...