و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+1 امتیاز
سلام

درباب ۲۲سفرتثنیه می خوانیم که اگر آثار بکارت در شب زفاف مشخص نبود و پدرومادردختر هم نتوانستند مدرکی دال بر شهادت دروغ مرد ارائه دهند (از پارچه خونی بعنوان مدرک یاد شده است)، باید آن دختر سنگسار شود.

حال این سوال پیش می آیداگر دختر دارای بکارت حلقوی فرم باشد یا به دلایل دیگروبدون آگاهی  بکارتش ازبین رفته باشد طبق این حکم که سنگسار میشود. این واقعا حکم خدایی علیم است؟
در شبهات بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+1 امتیاز

سوال شما اشتباه است و نشان از بی توجهی شما نسبت به آیات فصل 22 صحیفه تثنیه از تورات دارد.

ابتدا به آیات با دقت توجه کنید:

اگر کسی برای خود زنی گیرد و چون بدو درآید، او را مکروه دارد. 14 و اسباب حرف بدو نسبت داده، از او اسم بد شهرت دهد و گوید این زن را گرفتم و چون به او نزدیکی نمودم، او را باکره نیافتم. 15 آنگاه پدر یا مادر آن دختر علامت بکارت دختر برداشته، نزد مشایخ شهر نزددروازه بیاورند. 16 و پدر دختر به مشایخ بگوید: «دختر خود را به این مرد به زنی داده‌ام، و از اوکراهت دارد، 17 و اینک اسباب حرف بدو نسبت داده، می‌گوید دختر تو را باکره نیافتم، و علامت بکارت دختر من این است.» پس جامه را پیش مشایخ شهر بگسترانند. 18 پس مشایخ آن شهرآن مرد را گرفته، تنبیه کنند. 19 و او را صد مثقال نقره جریمه نموده، به پدر دختر بدهند چونکه بر باکره اسرائیل بدنامی آورده است. و او زن وی خواهد بود و در تمامی عمرش نمی تواند او رارها کند. لیکن اگر این سخن راست باشد، و علامت بکارت آن دختر پیدا نشود، 21 آنگاه دختر را نزددر خانه پدرش بیرون آورند، و اهل شهرش او رابا سنگ سنگسار نمایند تا بمیرد، چونکه در خانه پدر خود زنا کرده، در اسرائیل قباحتی نموده است. پس بدی را از میان خود دور کرده‌ای. (تورات صحیفه تثنیه فصل 22 آیات 13 تا 21)

با دقت در آیات نکات ذیل را داریم:

1) آیات تورات در مورد شب زفاف نیست!

2) آیات در مورد تهمت زدن به زن باکره و بدنام کردن زن است و اینکه تورات به دفاع از زن پرداخته است.

نکته سوم:

خلاف باور ایرانیان از ماجرای شب زفاف و پارچه خونی، رسم بین بنی اسرائیل کاملا به گونه ای دیگر بوده که در آیات فوق نیز منعکس شده است. در بین بنی اسرائیل پس از تعیین مهریه و پرداخت آن از طرف داماد و قطعی شدن ازدواج (رجوع به ازدواج یعقوب در صحیفه پیدایش و ازدواج موسی در قرآن)، چند زن معتمد فامیل، عروس را طی مراسمی به اتاقی می بردند و این زنان، بکارت عروس را ازاله میکردند (هر نوع بکارتی). خونی که در اثر ازاله بکارت می آمد را در پارچه ای می ریختند و آن را به پدر عروس تحویل می دادند. پس از التیام زخم، مراسم عروسی شکل میگرفت و عروس را در حالی که توسط این معتمدین ازاله بکارت شده به دست داماد می سپردند تا زندگی مشترک ایشان آغاز گردد. پدر عروس نیز این پارچه را بعنوان سند، نگه میداشت تا چنانچه داماد در آینده فردی مدعی از آب درآمد و خواست روی مساله بکارت بازی در بیاورد، این پارچه را به عنوان سند به معتمدین شهر نشان دهند و توطئه خنثی شود. بنابراین، کل پروسه ازاله بکارت و ثبت شدن آن در پارچه ای برای پدر عروس، مکانیزمی بازدارنده داشته و از حیثیت زن و خانواده زن در برابر سوء استفاده های احتمالی دامادهای شیاد محافظت میکرده است.

4) همچنین ادامه آیات امکان تبانی و توطئه خانواده زن را از بین برده است. به گونه ای که اگر خانواده دختر با هم دست به یکی کردند و خواستند بدون بکارت بودن دختر خود را مخفی کرده و بخواهند مهریه را از داماد به اسم دختر باکره بگیرند، چنانجه در جلسه زنان معتمد هر دو طرف عروس را غیرباکره تشخیص بدهند، داماد می تواند ادعا نماید و در صورت اثبات ادعای داماد، دختر را "جلوی منزل مسکونی پدرش" (به نشان همدستی پدرش در این امر) سنگسار میکنند تا بدنامی به خود خانواده عروس برگردد.

نتیجه:

آیات فوق، اجازه هرگونه سوءاستفاده از مقوله بکارت را چه برای زن، چه برای مرد سلب می نماید. زنان معتمد نیز افرادی باتجربه بودند که انواع آناتومی ها را تشخیص می دادند و به باکره بودن افراد شهادت می دادند. بنابراین این ساز و کار در غالب این احکام پروردگار علیم فضایی از اعتماد و اطمینان را بین خانواده ها بوجود می آورد و راه های ورود شیطان به این امر را از هر نظر مسدود می کرد.

متاسفانه در ایران کل این قضیه غلط فهم شده است.

بوسیله ی
ویرایش شده بوسیله ی
سلام ... ببخشید میشه بفرمایید این مطلبی که در قسمت نکته سوم در رابطه با آداب و رسوم بنی اسراییل در شب زفاف نوشتید ، دقیقا از کدام منبع موثق و معتبر استخراج شده ، چون شخصا در کتاب مقدس در رابطه با موضوع بکارت اینقدر ریز و با جزئیات به این مطالب برنخوردم جز همان قدر که در آیات بالاتر آوردید؟!
....آنگاه پدر یا مادر آن دختر علامت بکارت دختر برداشته.... پس جامه را پیش مشایخ شهر بگسترانند
آنچه شما نوشتید مربوط به قبل از اتهام عدم بکارت و چگونگی تهیه سند دوشیزگی است که اشاره به معاینه بوسیله ی زنان معتمد فامیل در هیچ کجای تورات نیامده  در حالبکه آنچه تورات صریحا بآن اشاره کرده مربوط به بعد از اتهام عدم بکارت و داوری بوسیله مشایخ شهر است ... منتها مسئله این است که اگر فقط بیان صریح تورات را مد نظر قرار دهیم بنظر میسرد که این حکم برای پیروان شریعت تورات هم نسخ شده چون معلوم نیست این سند دوشیزگی چگونه تهیه میشود و حتی اینگونه می توان برداشت کرد که کار معاینه بکارت را همان مشایخ شهر انجام می دهند !!  اما اگر بیان شما در قسمت نکته ی سوم را هم به حکم اصلی اضافه کنیم این حکم برای پیروان حال حاضر شریعت تورات هم قابل اجراست بنابراین نسخ شده نیست !
پس لطفا آدرس دقیق آیاتی که چگونگی تهیه سند بکارت را توضیح می دهند را قرار دهید وگرنه باید اینگونه نتیجه گرفت که این احکام تورات الزاما مربوط به آداب و رسوم بنی اسرائیل در دوران نزول تورات بوده و در حال حاضر کاملا نسخ شده نه اینکه فقط برای پبروان شریعت پیامبر خاتم نسی شده باشد!!!!!
احکام تورات برای پیروان تورات است نه پیروان قرآن! امروز بنی اسرائیل برای مشخص شدن علامت بکارت دختر ممکن است به روش های نوین پزشکی اقدام کنند. آن شیوه سنتی که من از آیات و تحقیقاتم استنباط کرده ام (شیوه زنان مشایخ) سنتی ترین و قدیمی ترین روش است. اما اینکه آیه سند دوشیزگی امروز مورد نیاز هست یا خیر؟ این به خانواده داماد ارتباط دارد. هستند کسانیکه صرفا دنبال زن دوشیزه هستند و مبالغ زیادی برای آن پرداخت میکنند. و هستند کسانیکه اینطور نیستند. در قرآن حکمی در مورد مجازات عدم باکره بودن دختر وجود ندارد.
در قرآن مزخرفاتی تحت عنوان عدم سلامت بکارت مجازات ندارد اما مطابق آیه ۷۵ الرحمن در توصیف زنان بهشتی دوشیزه ماندن تا پیش از ازدواج یک ارزش محسوب می شود.... در منطق یهوه که او را خالق هدفمند یکتا می دانند حتی حیض زن هم که به اختیار خودش نیست و سیستم آن بوسیله همان خالق طراحی شده  و در همان علم نوین پزشکی کوچکترین اختلال و بی نظمی در آن تداوم نسل بشر را به مخاطره می اندازد گناه محسوب میشود و  مجازات پرداخت کفاره دو قربانی دارد (لاویان باب ۱۵ آیه ۳۰) ! دیگر چه برسد به عدم بکارت !
عزیزم این حرف شما خیلی از سر عدم فهم درسته توراته چون یهوه در زمان موسی و هارون بین بنی اسرائیل مسکن داشته حضور داشته و اکثر سخت گیری های تورات بخاطر ساکن بودن یهوه بین شون بوده. حیض زن هم مساله طبیعیه و خدا با زن لج نبوده خصومت نداشته . اینکه در قرآن نگفته زن در زمان حیض نباید کفاره بده برای اینه که خداوند بین قوم محمد در تابوت و در جلال آتش ساکن نبوده شما هنوز متوجه نشدی که چرا احکام خدا برای بنی اسرائیل اینطوری سخت گیرانست. بحث بکارت هم مال توراته اشکالی بهش نیست نگید مزخرفاته!!!
عزیزم ما جلوی پدرمون لباس و شلوار کوتاه نمی پوشیم میگیم حرمت داره. خون دوران حیض رو مخفی میکنیم حتی از شوهرامون که میگیم حرمتش حفظ بشه اونوقت چطور که یهوه که خالقه و بین بنی اسرائیل حضور داره نمیتونه کفاره برای زن حائض بزاره؟ چطور مردم الان حرف آخوند مشرک و مفسد رو قبول میکنن و غسل حیض میکنن اونوقت اگه یهوه که بین بنی اسرائیل ساکنه دستور کفاره بده میشه مزخرفات؟؟
...