و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز
سلام

ازدیاد نسل انسانها از آدم و حوا چگونه بوده است؟ آیا در کتب مقدس اشاره ای شده است؟

آیا پسران آدم با خواهران خود ازدواج کرده اند؟
در شبهات بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

از آنجا که مطابق قرآن و تورات، آدم و زوجه او اولین ابنیای بشر خلق شده بر روی زمین بوده اند پس بدیهی است که ازدیاد نسل ایشان بواسطه ازدواج خواهران و برادران بوده است. توجه داشته باشید که بر اساس تورات، آدم پدر، پسران و دختران متعددی بوده لیکن کلام وحی تورات فقط به بخشی از زندگی سه پسر اول او پرداخته است:

و آدم صد و سی سال بزیست، پس پسری به شبیه و بصورت خود آورد، و او را شیث نامید. 4 وایام آدم بعد از آوردن شیث، هشتصد سال بود، و پسران و دختران آورد (تورات صحیفه پیدایش فصل 5 آیه 3)

نکته اینکه:

حرمت ازدواج با افرادی خاص، برای اولین بار توسط پروردگار در شریعت تورات مقرر گردید و بدیهی است آدم و نوح و ابراهیم قبل از تورات زندگی می کردند. قرآن در این زمینه هشدار داده که:

يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لِمَ تُحَاجُّونَ فِي إِبْرَاهِيمَ وَمَا أُنزِلَتِ التَّوْرَاةُ وَالْإِنجِيلُ إِلَّا مِن بَعْدِهِ أَفَلَا تَعْقِلُونَ ﴿آل‌عمران: ٦٥﴾

ای اهل کتاب چرا ستیزه کنید در ابراهیم حالی که فرستاده نشده است تورات و انجیل مگر پس از او آیا تعقّل نمی‌کنید

بنابراین نمی توان آدم و نوح و ابراهیم را با شریعت تورات یا انجیل یا قرآن محک زد. چرا که پروردگار شریعت ش را در کتب متعدد تغییر داده است و هر قومی با کتاب زمان خودش روز قیامت مورد بازخواست واقع می شود. 

بوسیله ی
انتخاب شده بوسیله ی
سلام
(۱) يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَىٰ وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ ﴿الحجرات: ١٣﴾   
ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! (۴۹: ۱۳)
صدق الله.
...