و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز

چرا الله در سوره نجم آیه ۲۷ میگوید.کسانی که به آخرت ایمان ندارند نام فرشته را نام دخترانشان میگذارند؟ آیا اگر نام دختر فرشته باشد یا جامعه ای این گونه نام گذاری ها را بپذیرد مرتکب نافرمانی میشوند؟

إِنَّ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ لَيُسَمُّونَ الْمَلَائِكَةَ تَسْمِيَةَ الْأُنْثَى ﴿۲۷﴾

در حقيقت كسانى كه آخرت را باور ندارند فرشتگان را در نامگذارى به صورت مؤنث نام مى ‏نهند (۲۷)

وَمَا لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَإِنَّ الظَّنَّ لَا يُغْنِي مِنَ الْحَقِّ شَيْئًا ﴿۲۸﴾

و ايشان را به اين [نام گذاری ها] معرفتى نيست جز گمان [خود] را پيروى نمى كنند و در واقع گمان در [وصول به] حقيقت هيچ سودى نمى ‏رساند (۲۸)

در کلی و عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

2 پاسخ

+1 امتیاز

اطلاق نمودن تسمیه انثی به ملائک یا همان فرشتگان خلاف آیات قرآن کریم است:

وَجَعَلُوا الْمَلَائِكَةَ الَّذِينَ هُمْ عِبَادُ الرَّحْمَٰنِ إِنَاثًا أَشَهِدُوا خَلْقَهُمْ سَتُكْتَبُ شَهَادَتُهُمْ وَيُسْأَلُونَ ﴿الزخرف: ١٩﴾

و فرشتگانى را كه خود، بندگان رحمانند، مونث پنداشتند. آيا در خلقت آنان حضور داشتند؟ گواهى ايشان به زودى نوشته مى‌شود و [از آن‌] پرسيده خواهند شد.

الله در آیه فوق از کسانیکه ملائک را مونث می پندارند سوال میکند که آیا ایشان شاهد خلقت ملائک بوده اند یا صرفا سرخود حرف می زنند. بنابراین اطلاق نمودن تسمیه انثی به ملائک یا تصویرکردن ملائک در وجه مونث در نقاشی ها (مانند نقاشی های کلاسیک غرب) خلاف آیات وحی می باشد.

بوسیله ی
بسیار عالی.
0 امتیاز
چنانکه از آیات روشن است مخاطبان قرآن با قطعیت بر آن بودند که فرشتگان مؤنث هستند و بدین طریق خدا را تحقیر می‌کردند. این امر گناه است. به آیات ۲۱ و ۲۲ نجم توجه کنید:

«می‌شود شما پسر داشته باشید و خدا دختر؟ تقسیمی نامنصفانه است»!

اما ساختن تصاویری از فرشتگان که دلالت بر مؤنث بودن آنها دارد اما فرد در این باره هیچ ادعایی درباره مؤنث بودن فرشتگان نداشته و فقط می‌خواهد تجسمی از آنها را عرضه کند نمی‌تواند به آیات فوق ربط داده شود و نتیجتاً گناه پنداشته شده و ممنوع گردد.
بوسیله ی
ویرایش شده بوسیله ی
...