و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز
با سلام .... در آیات ۲۳ تا ۲۷ سوره قصص عنوان میشود که  پدر زن موسی ۲ دختر داشته که بعد از ماجرای مواجهه شان با موسی و دعوت شدن موسی بوسیله ی پدرآنها موسی میپزید که در ازای  اقامت و کار در مدت ۸ سال با دخترش ازدواج کند اما  در باب ۲ کتاب خروج آیات ۱۶ تا ۲۱ عنوان میشود که اولا پدر زن موسی ۷ دختر داشته نه  ۲تا ! و اینکه هیچ شرطی هم در قبال ازدواج موسی با دخترش گذاشته نمی شوذ ... ضمن اینکه این در ماحرای باب ۲۹ کتاب پیدایش  در داستان  ازدواج یعقوب  آمده که لابان ۲ دختر داشته که در ازای شرط ۷ سال کار لابان می پذیرد که دخترش را به  همسری او بدهد ... بر این اساس برخی بر این باورند که نگارنده ی قرآن  ماجرای ازدواج یعقوب را  اشتباها بجای ماجرای ازدواج موسی نقل کرده است !
نظرتان در مورد تناقض تعداد دختران پدر زن موسی در تورات و قرآن چیست ؟! .... با تشکر
در تورات و عهدعتیق بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+1 امتیاز

1) قرآن به تعداد دختران پدر زن موسی اشاره ای نکرده است. مطابق آیه 27 سوره قصص پدرزن گفت که "میخواهم یکی از این دو دختر را به نکاح تو در آورم:

"إِنِّي أُرِيدُ أَنْ أُنكِحَكَ إِحْدَى ابْنَتَيَّ هَاتَيْنِ".

اشاره به یکی از این دو بدانمعنی نیست که او فقط همین دو دختر را داشته است.

2) مطابق آیات قرآن موسی 8 سال برای پدرزنش کار نکرد. قرار شد که او 8 حج برای او کار کند:

أَن تَأْجُرَنِي ثَمَانِيَ حِجَجٍ

از آنجا که در هر سال 4 حج وجود دارد این به معنای حداقل دو سال است. 

بنابراین تناقضی وجود ندارد. مطابق تورات مقدس، پدرزن موسی یا همان کاهن مدین رعوئیل (نام دیگر یترون)، هفت دختر داشته است و قرآن نیز در بیان روایت انتخاب شدن زن موسی از بین دو دختر از آن هفت دختر اشاره کرده است. این مساله نیز ربطی به تعداد دختران یعقوب که سالهای زیادی قبل از موسی زندگی می کرده ندارد. 

بوسیله ی
خیر .... در قرآن در آیه ۲۳  قصص صراحتن آن تعداد دختری که بر سر چاه برای آب گرفتن رفتن را ۲ زن (امراتین )عنوان کرده اما در آیه ۱۶ باب ۲ کتاب خروج صریحا گفته هفت دختر یترون برای آب گرفتن به چاه رفتن !
قرآن فرموده  وَوَجَدَ مِن دُونِهِمُ امْرَأَتَيْنِ تَذُودَانِ ... یعنی موسی با دو دختر مواجه شد... پس قرآن نفرموده که او فقط دو دختر داشت. بلکه فرموده موسی با دوتا از آنها مواجه شد!
در قران ایه ۲۳ قصص امده:
و چون وارد شد به اب مدین یافت بر ان گروهی را از مردم که اب میدادند مواشی خود را و یافت در کنار ایشان دو زن را که منع میکردند مواشی خود را از اب  .....
و در باب ۲ ایه ۱۶ امده:
... موسی از حضور فرعون فرار کرده در زمین مدیان ساکن شد و بر سر چاهی بنشست. و کاهن مدیان را هفت دختر بود که امدند و اب کشیده ابخورها را پر کردند تا گله پدر خویش را سیراب کنند.

در قران میگه دو زن را در کنار گروهی از مردم یافت
ولی در تورات  میگه هفت دختر امدند و اب کشیدیند پس ۷ تا دختر کاهن مدیان در انجا حضور داشتند ولی در قران اشاره اب نشده
بحث تعداد دختر داشتن نیست بحث حضور ۷ نفر انها در اب مدین است
هفت هزار دختر هم بر سر چاه آب آمده باشند، موسی با دو تای آنها مواجه شده است!
تناقضی وجود ندارد.
...