و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+4 امتیاز

سلام

چرا درمورد داستان بیرون راندن ارواح ناپاک درقبرستان میان اناجیل اختلاف ظاهری وجوددارد؟

متی ۸:

۲۸ هنگامی که عیسی به آن طرف بحیره به سرزمین جَدَریان رسید دو دیوانه از میان قبرها بیرون آمده با او روبرو شدند. آن ها آنقدر خطرناک بودند، که هیچکس جرأت نداشت از آنجا عبور کند.

 

لوقا ۸:

۲۶ به این ترتیب در سرزمین جَدَریان که مقابل ولایت جلیل است به خشکی رسیدند.

۲۷ همینکه عیسی قدم به ساحل گذاشت با مردی از اهالی آن شهر روبرو شد که گرفتار ارواح ناپاک بود

 

مرقس ۵:

۱ به این ترتیب آن ها به طرف دیگر بحیره، به سرزمین جَدَریان رفتند.

۲ همین که عیسی قدم به خشکی گذاشت مردی که گرفتار روح ناپاک بود، از مقبره ها بیرون آمده پیش او رفت.

در شبهات بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+3 امتیاز
 
بهترین پاسخ

با بررسی آیات کاملا مشخص است که آیات صحیفه متی از انجیل، به تعداد دیوانه ها اشاره کرده در حالیکه در آیات صحیفه های مرقس و لوقا تعداد دیوانه ها مهم نبوده و تمرکز آیات بر روی سخنانی است که یکی از دیوانه ها با عیسی داشته است.

این حتی اختلاف هم نیست. چه برسد به تناقض.

لازم به ذکر است که حتی قرآن نیز بجای شمردن تعداد افراد موجود در قصص قرآنی از مخاطب خواسته که به پیام و فحوای آیات و دستورات موجود بپردازد و تقوای الهی را همیشه مد نظر بگیرد:

سَيَقُولُونَ ثَلَاثَةٌ رَّابِعُهُمْ كَلْبُهُمْ وَيَقُولُونَ خَمْسَةٌ سَادِسُهُمْ كَلْبُهُمْ رَجْمًا بِالْغَيْبِ وَيَقُولُونَ سَبْعَةٌ وَثَامِنُهُمْ كَلْبُهُمْ قُل رَّبِّي أَعْلَمُ بِعِدَّتِهِم مَّا يَعْلَمُهُمْ إِلَّا قَلِيلٌ فَلَا تُمَارِ فِيهِمْ إِلَّا مِرَاءً ظَاهِرًا وَلَا تَسْتَفْتِ فِيهِم مِّنْهُمْ أَحَدًا ﴿الكهف: ٢٢﴾

به زودى خواهند گفت: «سه تن بودند [و] چهارمين آنها سگشان بود.» و مى‌گويند: «پنج تن بودند [و] ششمين آنها سگشان بود.» تير در تاريكى مى‌اندازند. و [عده‌اى‌] مى‌گويند: «هفت تن بودند و هشتمين آنها سگشان بود.» بگو: «پروردگارم به شماره آنها آگاه‌تر است، جز اندكى [كسى شماره‌] آنها را نمى‌داند.» پس در باره ايشان جز به صورت ظاهر جدال مكن و در مورد آنها از هيچ كس جويا مشو.

اگر این رهنمود را مد نظر بگیرید، خواهید دید که در آیات تورات و انجیل نیز خداوند به دلیلی در جایی تعداد را می آورد و در جایی بر روی عدد تعداد تاکید نمی کند و این آوردن یا نیاوردن دلیل بر شبهه یا اختلاف نیست. بلکه امری عمدی از جانب الله است تا کسی که به پیام تمرکز دارد را از کافرانی که دنبال مچ گیری از خداوند هستند تفکیک کند. 

بوسیله ی
انتخاب شده بوسیله ی
پیام با اضافات بروز رسانی شد.
...