و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+4 امتیاز
با سلام

بیشتر افرادی که کتب من قبل (تورات و انجیل) را تحریف شده می دانند به ایه 32 مائده استناد می کند چون (کتبنا علی بنی اسرائیل) در ایه امده می گویند پس حکم کشتن انسان بی گناه و نجات دادن ان باید در کتب منقبل باشد مگر نه تحریف شده ممنون می شوم نظر خود را در این باره بیان بفرماید.

با سپاس
در شبهات بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+3 امتیاز

به آیه مربوطه از تورات توجه فرمایید:

ולא ישפך דם נקי בקרב ארצך אשר יהוה אלהיך נתן לך נחלה והיה עליך דמים (تورات صحیفه تثنیه فصل 19 آیه 10)

تا خون بی‌گناه در زمینی که یهوه خدایت برای ملکیت به تو می‌دهد، ریخته نشود، و خون بر گردن تو نباشد. 

با دقت در آیه فوق مشخص می شود که پروردگار بر بنی اسرائیل مقرر فرمود که چنانچه قتل ناحق و خون به ناحقی (یعنی خلاف تعالیم تورات) ریخته شود، خون ها بر گردن فرد می باشد. توجه شود که در لسان وحی، خون به דמ (دم) نامیده می شود لیکن در انتهای آیه این واژه بصورت جمع آمده است نه مفرد: דמים ! لذا ترجمه صحیح آیه از قرار ذیل می باشد:

تا خون بی‌گناه در زمینی که یهوه خدایت برای ملکیت به تو می‌دهد، ریخته نشود، و خون ها بر گردن تو نباشد (تورات صحیفه تثنیه فصل 19 آیه 10)

به نمونه ای دیگر از آیات تورات توجه فرمایید:

כי תבנה בית חדש ועשית מעקה לגגך ולא תשים דמים בביתך כי יפל הנפל ממנו 

چون خانه نو بنا کنی، بر پشت بام خود دیواری بساز، مبادا کسی از آن بیفتد و خون ها برخانه خود بیاوری (تورات صحیفه تثنیه فصل 22 آیه 8)

نتیجه

تورات فرموده که ریخته شدن خونی بناحق (دم)، مستوجب به گردن کشیدن "خون ها" (دمیم) است یعنی صراحتا تورات فرموده که کشتن یک انسان بناحق مانند کشتن انسان ها می باشد. 

 

بوسیله ی
دوست گرامی، دقت کنید:
هیچکس نمی تواند ثابت کند میشنا در قرن دوم میلادی نوشته شده یا بعد از نزول قرآن، نونویسی و تغییر داده نشده! چون این قضیه قابل اثبات نیست و مساله ایست تاریخی و نیازمند نظر مورخین متعدد است (که معمولا با هم مخالفت دارند)، بدین ترتیب، بحث کردن پیرامون این قضیه هم از نظر تورات و قرآن و هم از نظر قوانین این سایت باطل است..... شما بحث های تاریخی را در این سایت طرح نکنید.. کسانیکه ایمانشان به یک بند وصل است و با چنین استدلال فکسنی ای دین را می بوسند، همان بهتر که زودتر این کار را انجام دهند.
با سلام ;
اول از همه معذرت خواهی می کنم بابت این که ناخواسته خلاف قوانین سایت کامنت گذاشتم
دوم اینکه جوابتون قانع کننده نبود اما دو خط اخر کامنتتون رو باید با اب طلا نوشت...
با تشکر
با سلام. علت اینکه شما قانع نشدید آن است که بحث تلمود، بحث تاریخی است و ویژگی مباحث تاریخی آن است که هیچ کسی "قانع" نمی شود. چرا که تاریخ، کلام وحی نیست! بلکه دست نوشته انسانهاست و معمولا مملو از دروغ و جعل می باشد. همانطور که رخدادهای روز گذشته را تحریف و جعل کرده و در کتاب ها منتشر میکنند... پس چگونه پیرامون کتاب هایی که به دست مشتی دشمن انجیل و قرآن نوشته شده است می توان استدلال قانع کننده ارائه نمود؟؟!!
طبق روال همیشه سایت، پس از مدتی دیدگاه های نامرتبط ذیل پست را حذف خواهم کرد تا پرسش و پاسخ و دیدگاه های مرتبط صرفا باقی بماند.
در پاسختون بگم(البته شاید  خودتون هم بدونید و فقط یادآوری باشه) تلمود شامل دو بخش هست.
میشنا و گمارا ؛ به تلمود تورات شفاهی هم میگویند. چون از زمان عزرا هسوفر (عزیر) تورات را برای مردم میخوانده و تفسیر میکرده. ولی تفاسیر در اون دوره نوشته نمیشدند و در دوره یهودا هناسی میشنا جمع آوری شده یعنی 180 میلادی؛ هیلل خاخام دیگری که 110 سال قبل از میلاد زندگی میکرده و بیشترین سهم را در میشنا داشته. چون گفتید قرن دوم میلادی!!!
میشنا از قبل حضرت عیسی بوده ؛ ولی به صورت شفاهی و اگر هم مکتوب بوده بصورت پراکنده که یهودا هناسی اون را جمع آوری میکند.
بخش گمارا نوشته شده بابل و اورشلیم که حتی کلمات فارسی قدیم هم در آن هست (چون هم دوره اشکانیان و ساسانیان بوده)
حتی تفسیر "راشی" که کوچکترین تفسیر از تورات است و خاخام های  اروپا هم هست که تقریبا کمتر از 300 سال که به آن اضاف شده و جدید تر هست.
گفتید منطقی جواب دهید : نه قران کپی شده و نه تورات تحریف شده
این آیه از قران مربوط به میشنا؛ مسخت(دفتر) سنهدرین که قدیمی ترین بخش تلمود است...و مطلب تازه و جدید تلمود نیست.
و جالب است بدانید که سنهدرین جایگاهی بوده مثل مجلس یا ثنا که همه عالمان یهودی حضور داشتند و حتی برخی از پیامبر مانند عزرا و نحمیا هم در آن حضور داشتند که درباره  آیه ای هلاخا یا حکم شرعی میدادند
...