و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز

انجیل متی ، باب 9 آیه 6:

حال تا بدانید که پسر انسان بر روی زمین توانایی آمرزش گناهان را دارد...

قرآن ، سوره آل عمران آیه 135:

وَالَّذِينَ إِذَا فَعَلُوا فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُوا أَنفُسَهُمْ ذَكَرُوا اللَّهَ فَاسْتَغْفَرُوا لِذُنُوبِهِمْ وَمَن يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا اللَّهُ وَلَمْ يُصِرُّوا عَلَىٰ مَا فَعَلُوا وَهُمْ يَعْلَمُونَ ﴿آل‌عمران: ١٣٥﴾

و آنان كه چون كار زشتى كنند، يا بر خود ستم روا دارند، خدا را به ياد مى‌آورند و براى گناهانشان آمرزش مى‌خواهند -و چه كسى جز خدا گناهان را مى‌آمرزد؟ و بر آنچه مرتكب شده‌اند، با آنكه مى‌دانند [كه گناه است‌]، پافشارى نمى‌كنند. (۳: ۱۳۵)

--  چرا بین آیه انجیل و آیه قرآن تضاد صد در صدی هست؟

وَالسَّلَامُ عَلَىٰ مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَىٰ 

 

در شبهات بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

2 پاسخ

+1 امتیاز

مقدمه:

قرآن فرموده که فقط الله مریضان را شفا می دهد:

وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ يَشْفِينِ ﴿الشعراء: ٨٠﴾

و چون بيمار شوم الله مرا شفا مى‌بخشد،

همین قرآن فرموده که مسیح عیسی بن مریم نیز مریضان را به اذن الله شفا می داد و حتی مردگان قبرها را زنده میکرد:

...وَأُبْرِئُ الْأَكْمَهَ وَالْأَبْرَصَ وَأُحْيِي الْمَوْتَىٰ بِإِذْنِ اللَّهِ .....﴿آل‌عمران: ٤٩﴾

... و به اذن خدا نابيناى مادرزاد و پيس را بهبود مى‌بخشم؛ و مردگان را زنده مى‌گردانم؛....

سوال: آیا قرآن با خودش هم، تناقض دارد؟ !! بالاخره کدام شفا می دهد، الله یا عیسی؟ ! 

یا تناقض در عقل ناقص و کج فهمی های ما از کتاب است؟ 

بررسی انجیل:

اگر فراز مربوطه از انجیل و همچنین آیات متشابه از صحف دیگر انجیل را کامل بخوانید، بسادگی خواهید دید که تضادی در کار نیست:

چون عیسی ایمان ایشان را دید، به وی گفت: «ای مرد، گناهان تو آمرزیده شد.» 21 آنگاه کاتبان و فریسیان در خاطر خود تفکرنموده، گفتن گرفتند: «این کیست که کفر می‌گوید. جز خدا و بس کیست که بتواند گناهان رابیامرزد؟» 22 عیسی افکار ایشان را درک نموده، در جواب ایشان گفت: «چرا در خاطر خود تفکرمی کنید؟ 23 کدام سهلتر است، گفتن اینکه گناهان تو آمرزیده شد، یا گفتن اینکه برخیز و بخرام؟ 24 لیکن تا بدانید که پسر انسان را استطاعت آمرزیدن گناهان بر روی زمین هست، مفلوج راگفت، تو را می‌گویم برخیز و بستر خود رابرداشته، به خانه خود برو.» 25 در ساعت برخاسته، پیش ایشان آنچه بر آن خوابیده بودبرداشت و به خانه خود خدا را حمدکنان روانه شد. (صحیفه لوقا فصل 5 آیات 20 تا 26)

1) اول مشخص شد که یهودیان زمان عیسی نیز بدلیل عدم شناخت ماهیت مسیح، دقیقا دچار همان شبهه ای بودند که در سوال مطرح کرده اید! آنها هم تنها بخشی از آیات را خوانده بودند و به بخش دیگر کلام وحی توجه نداشتند! لیکن مسیح به دقت برای شان ماهیت مسیح بودن خود را تشریح میکند تا مشخص شود هیچ تناقضی در کار نیست، چرا که ایشان با مسیح خداوند مواجه هستند نه یک منفعت طلب!:

کدام سهلتر است، گفتن اینکه گناهان تو آمرزیده شد، یا گفتن اینکه برخیز و بخرام؟ (همان آیات)

2) آیات انجیل تاکید میکند که، ودیعۀ کلام روح القدس -بعنوان آیت الهی مسیح بودن عیسی -  بر مسیح عیسی بن مریم قرار داده شده بود. اما یهودیان عیسی را به عنوان مسیح قبول نداشتند! لذا نمی خواستند باور کنند که لسان الله از دهان عیسی مسیح بیرون آمده باشد. عیسی نیز برای اثبات مسیح بودن خود، کلام روح القدس را به اذن الهی جاری می سازد تا یهودیان بدانند که همانطور که شفای آنی مفلوج و کور به اذن الله به مسیح واگذار شده، به همان ترتیب نیز آمرزش گناهان از جانب الله به مسیح واگذار شده است که به اذن الله-و بعنوان آیت مسیح بودن عیسی- ظاهر می گردد. 

نتیجه:

الله تنها آمرزنده گناهان است. الله تنها شفادهنده مریضان است. لیکن در مورد مسیح عیسی بن مریم، الله این اختیارات را برای مسیح عیسی بن مریم به ودیعه گذارد تا آیت مسیح بودن او از جانب خداوند بر همگان مسجل گردد. اما یهودیان قبول نکردند و با خوشه چینی از تورات به جنگ با او نیز رفتند! لیکن الله که از دهان عیسی سخن می راند؛ ادعاهای یهودیان را باطل می ساخت و کلام حق را مستحکم می کرد:

إِذْ قَالَ اللَّهُ يَا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ اذْكُرْ نِعْمَتِي عَلَيْكَ وَعَلَىٰ وَالِدَتِكَ إِذْ أَيَّدتُّكَ بِرُوحِ الْقُدُسِ تُكَلِّمُ النَّاسَ فِي الْمَهْدِ وَكَهْلًا وَإِذْ عَلَّمْتُكَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَالتَّوْرَاةَ وَالْإِنجِيلَ وَإِذْ تَخْلُقُ مِنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ بِإِذْنِي فَتَنفُخُ فِيهَا فَتَكُونُ طَيْرًا بِإِذْنِي وَتُبْرِئُ الْأَكْمَهَ وَالْأَبْرَصَ بِإِذْنِي وَإِذْ تُخْرِجُ الْمَوْتَىٰ بِإِذْنِي وَإِذْ كَفَفْتُ بَنِي إِسْرَائِيلَ عَنكَ إِذْ جِئْتَهُم بِالْبَيِّنَاتِ فَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ إِنْ هَٰذَا إِلَّا سِحْرٌ مُّبِينٌ ﴿المائدة: ١١٠﴾

[ياد كن‌] هنگامى را كه خدا فرمود: «اى عيسى پسر مريم، نعمت مرا بر خود و بر مادرت به ياد آور، آنگاه كه تو را به روح‌القدس تأييد كردم كه در گهواره و در ميانسالى با مردم سخن گفتى؛ و آنگاه كه تو را كتاب و حكمت و تورات و انجيل آموختم؛ و آنگاه كه به اذن من، از گِل، [چيزى‌] به شكل پرنده مى‌ساختى، پس در آن مى‌دميدى، و به اذن من پرنده‌اى مى‌شد، و كور مادرزاد و پيس را به اذن من شفا مى‌دادى؛ و آنگاه كه مردگان را به اذن من [زنده از قبر] بيرون مى‌آوردى؛ و آنگاه كه [آسيب‌] بنى‌اسرائيل را -هنگامى كه براى آنان حجتهاى آشكار آورده بودى- از تو باز داشتم. پس كسانى از آنان كه كافر شده بودند گفتند: اين‌[ها چيزى‌] جز افسونى آشكار نيست.

بوسیله ی
–1 امتیاز

انجیل یوحنا، فصل 1، آیه 29

در فردای آن روز یحیی عیسی را دید که به جانب او میآید. پس گفت: «این است بره خدا که گناه جهان را برمیدارد!

قرآن، سوره انعام ، آیه 164

قُلْ أَغَيْرَ اللَّهِ أَبْغِي رَبًّا وَهُوَ رَبُّ كُلِّ شَيْءٍ وَلَا تَكْسِبُ كُلُّ نَفْسٍ إِلَّا عَلَيْهَا وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ ثُمَّ إِلَىٰ رَبِّكُم مَّرْجِعُكُمْ فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ ﴿الأنعام: ١٦٤﴾

بگو: «آيا جز خدا پروردگارى بجويم؟ با اينكه او پروردگار هر چيزى است، و هيچ كس جز بر زيان خود [گناهى‌] انجام نمى‌دهد، و هيچ باربردارى بار [گناه‌] ديگرى را برنمى‌دارد، آنگاه بازگشت شما به سوى پروردگارتان خواهد بود، پس ما را به آنچه در آن اختلاف مى‌كرديد آگاه خواهد كرد. (۶: ۱۶۴)

-- در هیچ کدام از آیات قرآن ذکر نشده که فردی می تواند گناه دیگران را بردارد حتی پیامبران قدرت این کار را ندارند.

 

بوسیله ی
اگر این دیدگاه نسبت به پاسخ ادمین به شماست، پس چرا آنرا در قالب پاسخی به سوال خودتان نصب کرده اید؟
در ضمن قبل از طرح سوال، شبهات خود را در سایت جستجو کنید. شاید مثل این قبلا پاسخ داده شده باشد:
http://www.noorpods.com/?qa=2371/آیا-مسیح-برای-کفاره-گناهان-مصلوب-شد؟
...