و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾

به پرسش و پاسخ از قرآن، انجیل و تورات خوش آمدید!

برای شرکت در پرسش و پاسخ ها از طریق گزینۀ عضویت در بالای سایت ثبت نام فرمایید. مطالعۀ قوانین سایت را فراموش ننمایید. با تشکر!

+1 امتیاز

آیا از سوره نساء آیه 64 که به منافقین گفته شده  به نزد پیامبر بروند که پیامبر برای آنها دعا کند می توان نتیجه گرفت که الله برای خواندن و واسطه قرار دادن پیامبر اذن داده است؟

وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلَّا لِيُطَاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُوا أَنفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَّحِيمًا ﴿النساء: ٦٤﴾

در خواندن من دون الله بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز

اگر آیات قبل و بعد سوره نساء آیه 64 ( آیات 60 الی 70 ) را دقت کنید، ملاحظه خواهید کرد که الله سبحان ماهیت و روانشناسی دغلکارانه منافقین دوره محمد رسول الله را برای ما ترسیم مینماید و ضمناً توجه نمائید که  دعائی محمد نبی در زمان حیات ایشان برای منافقین هم عصر خویش نیز کارساز نبوده و مورد پذیرش حق تعالی واقع نگردیده است؟! 

سوره توبه آیه 80

اسْتَغْفِرْ لَهُمْ أَوْ لَا تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ إِن تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ سَبْعِينَ مَرَّةً فَلَن يَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ كَفَرُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ ﴿التوبة: ٨٠﴾:چه براى آنان آمرزش بخواهى يا برايشان آمرزش نخواهى [يكسان است، حتى‌] اگر هفتاد بار برايشان آمرزش طلب كنى هرگز الله آنان را نخواهد آمرزيد، چرا كه آنان به الله و فرستاده‌اش كفر ورزيدند، و الله گروه فاسقان را هدايت نمى‌كند

و با توجه به آیات متعدد قرآنی محمد رسول الله بشری مثل ما بوده و مُرده است و با مرگ رابطه انسان با دنیای فانی منقطع میگردد:

سوره زمر آیه زمر آیه 30

إِنَّكَ مَيِّتٌ وَإِنَّهُم مَّيِّتُونَ ﴿الزمر: ٣٠﴾:قطعاً تو خواهى مُرد، و آنان [نيز] خواهند مُرد

بوسیله ی
پس چرا خداوند در تورات به واسطه حضرت موسی بنی اسرائیل را بخشید و اگر حضرت موسی واسطه نمی شد همه آنها نابود میشدند ؟
یا چرا در همین سوره نساء خدا شرط پذیرش توبه منافقین را دعای پیامبر میداند؟
رسول حجت الله در بین مردم است.

اگر کسانی با رسول آشتی کنند، رسالت او را به رسمیت شناخته اند و به رسمیت شناختن رسالت رسول به رسمیت شناختن کلام الله است. پس آشتی با رسول مساوی با آشتی با الله است. برای همین است که شرط پذیرش توبه منافقین آشتی با رسول و معذرت و اعتراف به گناهان است.

در همین راستا، پاداش تغییر رویه دهندگان آن است که با دعای رسول مواجه می شوند که الله قول اجابت آنرا داده است (به شرط آنکه آشتی با رسول و اعتراف به رسالت او محقق گردد).
...