و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز

منظور ازآیات پایانی فصل ۱۶انجیل متی چیست؟

وبه کدام واقعه اشاره دارد؟

۲۸هرآینه به شما می‌گویم که بعضی در اینجا حاضرند که تا پسر انسان را نبینند که در ملکوت خود می‌آید، ذائقهٔ موت را نخواهند چشید.

در شبهات بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

0 امتیاز

به آیات زیر توجه کنید:

زیرا که شاگردان خود را اعلام فرموده، می‌گفت، پسر انسان به دست مردم تسلیم می‌شود و او را خواهند کشت و بعد از مقتول شدن، روز سوم خواهد برخاست (صحیفه مرقس 9:31)

وَإِنَّهُ لَعِلْمٌ لِلسَّاعَةِ فَلَا تَمْتَرُنَّ بِهَا وَاتَّبِعُونِ هَذَا صِرَاطٌ مُسْتَقِيمٌ ﴿43:61﴾

و همانا او (عیسی) نشانه‏ اى براى قیامت است پس زنهار در آن ترديد مكن و از من پيروى كنيد اين است راه راست

باتوجه به آیات فوق و فرازهای متععدی از انجیل مشاهده ملکوت پسر انسان در حقیقت اشاره به برخواستن پس از مرگ اوست نه بازگشت او در روز قیامت. به آیات زیر توجه کنید:

۹ و صبحگاهان، روز اول هفته چون برخاسته بود، نخستین به مریم مجدلیه که از او هفت دیو بیرون کرده بود ظاهر شد ۱۰ و او رفته اصحاب او را که گریه و ماتم  می‌ کردند خبر داد ۱۱ و ایشان چون شنیدند که زنده گشته و بدو ظاهر شده بود، باور نکردند ۱۲ و بعد از آن به صورت دیگر به دو نفر از ایشان در هنگامی که به دهات می‌رفتند، هویدا گردید ۱۳ ایشان رفته، دیگران را خبر دادند، لیکن ایشان را نیز تصدیق ننمودند ۱۴ و بعد از آن بدان یازده هنگامی که به غذا نشسته بودند ظاهر شد و ایشان را به‌ سبب بی‌ایمانی و سخت دلی ایشان توبیخ نمود زیرا به آنانی که او را برخاسته دیده بودند، تصدیق ننمودند (صحیفه مرقس 16:9 تا 16:14)

در نتیجه خطاب عیسی به افرادی بوده که او را پس ار برخواستنش در روز سوم مشاهده کردند. و این فراز ارتباطی به زنده ماندن افرادی تا روز قیامت و بازگشت عیسی در آن روز ندارد.

وَمَا جَعَلْنَا لِبَشَرٍ مِنْ قَبْلِكَ الْخُلْدَ أَفَإِنْ مِتَّ فَهُمُ الْخَالِدُونَ ﴿21:34﴾

و پيش از تو براى هيچ بشرى جاودانگى قرار نداديم آيا اگر تو از دنيا بروى آنان جاويدانند؟

بوسیله ی
...