و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾

به پرسش و پاسخ از قرآن، انجیل و تورات خوش آمدید!

برای شرکت در پرسش و پاسخ ها از طریق گزینۀ عضویت در بالای سایت ثبت نام فرمایید. مطالعۀ قوانین سایت را فراموش ننمایید. با تشکر!

+5 امتیاز

لواط چیست؟ و حد لواط كننده در اسلام چه می باشد؟ لطفا با استناد به آیات بیان فرمایید. 

در خانواده و ازدواج بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

2 پاسخ

+5 امتیاز
 
بهترین پاسخ

اگر آیات سوره نساء را مورد تفتیش قرار دهیم متوجه می شویم که از آیه 15 سوره نساء به بعد محور بحث آیات پیرامون مسائل ازدواج و حرمت های مربوط به آن است. باب این بحث در آیات 15 و 16 سوره نساء قرار گرفته که بنظر می رسد پیرامون همجنس گرایی زنان و مردان می باشد:

وَاللَّاتِي يَأْتِينَ الْفَاحِشَةَ مِن نِّسَائِكُمْ فَاسْتَشْهِدُوا عَلَيْهِنَّ أَرْبَعَةً مِّنكُمْ ۖ فَإِن شَهِدُوا فَأَمْسِكُوهُنَّ فِي الْبُيُوتِ حَتَّىٰ يَتَوَفَّاهُنَّ الْمَوْتُ أَوْ يَجْعَلَ اللَّهُ لَهُنَّ سَبِيلًا وَاللَّذَانِ يَأْتِيَانِهَا مِنكُمْ فَآذُوهُمَا ۖ فَإِن تَابَا وَأَصْلَحَا فَأَعْرِضُوا عَنْهُمَا ۗ إِنَّ اللَّهَ كَانَ تَوَّابًا رَّحِيمًا (نساء 15 و 16)

و آن دو زن از شما که فحشائی آرند پس گواه گیرید بر آنان چهار تن از خود شما پس اگر گواهی دادند نگهدارید ایشان را (بازداشت کنیدشان) در خانه‌ها تا برسدشان مرگ یا بگذارد خدا برای ایشان راهی‌ و آن دو مرد از شما که فحشائی آرند آزارشان کنید پس اگر توبه کردند و به شایستگی آمدند بگذرید از ایشان همانا خدا است بسی توبه‌پذیرنده مهربان‌

بنظر می رسد که آیات 15 و 16 سوره نساء تنها در مورد همجنس گرایی و همجنس بازی زنانه (مساحقه) و همجنس گرایی و همجنس بازی مردانه (لواط) نازل شده اند و حکم مربوط به چنین فواحشی در این آیات بیان شده است. 

در ادامه آیات همان سوره آمده است که اگر ایشان توبه کردند و راه صحیح را در پیش گرفتند پروردگار آمرزنده گناهان است و باید از آزار و اذیت یا حبس ایشان دست برداشت. 

بوسیله ی
انتخاب شده بوسیله ی
تحلیل شما درست و متین است. مخصوصا اینکه آیات مربوط به مجازات ارتکاب این فاحشه به تفکیک جنسیت بیان شده اند (اللاتی و اللذان) و دیگر اینکه مجازات مربوطه با حکم زنا متفاوت است.
+1 امتیاز
لواط واژه ای غیرقرآنی است و واژه ایست که توسط مذاهب ساخته و پرداخته شده است. پس اول باید بدانیم که در قاموس قرآن کریم واژه لواط وجود خارجی ندارد.

دوم اینکه در قرآن کریم مجازات برقرار کردن رابطه جنسی با هر کس بغیر از همسر شرعی، به شرط اقامۀ چهار شاهد،"جلد" یا مطابق آیه بطور دقیق 100 تازیانه است.

چه این رابطه جنسی با مرد باشد، چه با زن باشد همان عملکرد "زنا" را دارد و در آیات ابتدایی سوره نور به خوبی مجازات آن تشریح شده است.

باید دقت شود که آیات 15 و 16 سوره نساء (که توسط برخی به لواط منتسب شده است) هیچ ارتباطی با مساله روابط جنسی یا حتی زنا ندارد و بطور کلی در مورد ارتکاب عام فاحشه از نظر قرآن است.
بوسیله ی
پاسخ شما در مورد تعریف و مفهوم زنا با آیات تورات و قرآن مطابق نیست. حکم زناکار کاملا در سوره نور مشخص شده است و این حکم با آیات 15 و 16 سوره نساء متفاوت است.
...