و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز

آیا استفاده از ویندوز کپی، مایکروسافت وُرد و دیگر نرم افزارها یا فیلم ها و آموزش های ویدویی که بصورت کپی مورد استفاده توسط کاربران است حرام است یا خیر؟ لطفا با استناد به آیات قرآن و کتب من قبل استدلال فرمایید.

 

در کلی و عمومی بوسیله ی

2 پاسخ

+2 امتیاز

بله یقینا.

چرا که استفاده از نرم افزارهای قفل شکسته یا اصطلاحا کپی، سرقت دسترنج دیگران شمرده می شود و آیات سرقت در قرآن و کتب من قبل بوضوح موجود است. 

بوسیله ی
–3 امتیاز
مسئله استفاده از نرم افزار قفل شکسته دقیقا عین دزدی در روز روشن است اما در مورد نرم افزارهای مربوط به شرکتهای آمریکایی فرق میکند زیرا یکی از دلایلی که 22 میلیارد پول نقد ایران از 35 سال پیش در نزد دولت آمریکا بلوکه شده است این است که ایران هزینه کپی رایت نرم افزارهای آمریکایی را نمیدهد. بنابراین در غیر از موارد نرم افزارهای آمریکایی که هزینه آنها از بخش پول ایرانیان تامین میشود مسئله به قوت خود باقی است هرچند در مورد اخیر نیز اشکالاتی مطرح است از جمله اینکه ، پول مال همه ملت ایران است و همه ملت از نرم افزار آمریکایی استفاده نمیکنند. ولی موارد عدیده دیگری هم هستند که دلیل بلوکه شدن پول ایران است و ممکن است استفاده کننده نرم افزار از آن دلایل برخوردار نباشد . هم چنین در صورت عدم استفاده ، هزینه معادل بلوکه شدن اموال از بابت کپی رایت به هدر میرود.
بوسیله ی
عجب تحلیل اشتباهی! شما می گویید که چون حکومت ایران از حکومت ایالات متحده طلب کار است، پس من و شما می توانیم دسترنج شرکت های امریکایی را سرقت کنیم؟! مگر قرآن نفرموده:

أَلَّا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ ﴿النجم: ٣٨﴾

قرار نیست کسی جور طلب یا بدهکاری فرد دیگری را با سرقت دسترنج دیگران جبران کند! صد در صد در اشتباه هستید.
من اشتباهم را قبول میکنم و از الله طلب عفو دارم و توبه میکنم.
تشکر از روحیه حقیقت جویانه شما.
سعید عزیز این کامنت اخر شما خیلی مرا خوشحال کرده است کاش همه ما اینگونه باشیم....
...