و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز

حکم تجاوز به عنف در دین اسلام چیست؟ حکم کسانیکه  با  توسل  به زور و ایجاد ارعاب به زنان و دختران تجاوز جنسی میکنند، چیست؟

در میان متنی (چند کتاب) بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز

مطابق آیات تورات مقدس حکم تجاوز به عنف (تجاوز جنسی) اعدام فرد متجاوز است:

25 اما اگر آن مرد دختری نامزد را در صحرایابد و آن مرد به او زور آورده، با او بخوابد، پس آن مرد که با او خوابیده، تنها کشته شود. 
26 و اما بادختر هیچ مکن زیرا بر دختر، گناه مستلزم موت نیست، بلکه این مثل آن است که کسی بر همسایه خود برخاسته، او را بکشد. 
27 چونکه او را درصحرا یافت و دختر نامزد فریاد برآورد و برایش رهاننده‌ای نبود. (آیات 25 تا 27 باب 22 صحیفه تثنیه تورات)

با رجوع به قرآن و تحلیل آیۀ ذیل با آیه فوق از تورات متوجه می شویم که حکم اعدام متجاوز نیز در قرآن بطور کلی بیان شده است که تورات مقدس آن را به تدقیق شرح داده است: 

إِنَّمَا جَزَاءُ الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَسَادًا أَن يُقَتَّلُوا أَوْ يُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلَافٍ أَوْ يُنفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذَٰلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ ﴿المائدة: ٣٣﴾

سزاى كسانى كه با الله و پيامبر او مى‌جنگند و در زمين به فساد مى‌كوشند، جز اين نيست كه كشته شوند يا بر صلیب آويخته گردند يا دست و پايشان در خلاف جهت يكديگر بريده شود يا از آن سرزمين تبعيد گردند. اين، رسوايى آنان در دنياست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت.

 

بوسیله ی
" دختری نامزد" به چه معناست؟
با مطالعۀ آیات قبل و بعد مشخص می شود که منظور باکرۀ به عقد شوهر درآمده است که هنوز به خانۀ شوهر نرفته است. البته این حکم اختصاص به باکره یا غیر باکره ندارد و تورات به فساد (رع) در قبل و بعد و همین آیات اشاره فرموده است.
سلام.
این ایه را توضیح دهید ممنون:

الزَّانِيَةُ وَالزَّانِي فَاجْلِدُوا كُلَّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا مِائَةَ جَلْدَةٍ ۖ وَلَا تَأْخُذْكُمْ بِهِمَا رَأْفَةٌ فِي دِينِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ۖ وَلْيَشْهَدْ عَذَابَهُمَا طَائِفَةٌ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ (24 | النور - 2)
هر یک از زن و مرد زناکار را صد تازیانه بزنید؛ و نباید رأفت (و محبّت کاذب) نسبت به آن دو شما را از اجرای حکم الهی مانع شود، اگر به خدا و روز جزا ایمان دارید! و باید گروهی از مؤمنان مجازاتشان را مشاهده کنند!
با سلام، آیات ابتدایی سوره نور که شامل آیه 2 نیز می باشد مجازات زن و مرد زناکار را تشریح فرموده و در آیۀ 4 به شرط مجازات یعنی اقامه نمودن 4 شاهد نیز اشاره کرده است. بدیهی است که زنا با تجاوز به عنف که زورگیری جنسی با ایجاد تهدید و ارعاب است بسیار متفاوت است.
...