و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾

به پرسش و پاسخ از قرآن، انجیل و تورات خوش آمدید!

برای شرکت در پرسش و پاسخ ها از طریق گزینۀ عضویت در بالای سایت ثبت نام فرمایید. مطالعۀ قوانین سایت را فراموش ننمایید. با تشکر!

+1 امتیاز
سلام.

در ایه ذیل عبادی مکرمون چه کسانی هستند که دیگران ایشان را فرزندان خدا معرفی کردند؟
وَ قالُوا اتَّخَذَ الرَّحْمانُ وَلَداً سُبْحانَهُ بَلْ عِبادٌ مُكْرَمُونَ (021 | انبياء - 26)

ایا در تورات و انجیل ایه است که به ما بگوید اینان انسان هستند یا فرشتگان؟

تشکر.
در تورات و عهدعتیق بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+1 امتیاز

و علیکم السلام،

با مطالعه دقیق آیات 26 تا 29 سوره انبیاء مشخص می گردد که عباد مکرمون همان ملائک عرش الهی می باشند:

و گفتند: «رحمان واسطی اختيار كرده.» منزّه است او. بلكه بندگانى ارجمندند، كه در سخن بر او پيشى نمى‌گيرند، و خود به دستور او كار مى‌كنند.آنچه فراروى آنان و آنچه پشت سرشان است مى‌داند، و جز براى كسى كه الله رضايت دهد، شفاعت نمى‌كنند و خود از بيم او هراسانند. (آیات 26 تا 29 سوره انبیاء)

عملکرد همین عباد مکرمون در آیه ذیل نیز بیان گردد:

وَمَا نَتَنَزَّلُ إِلَّا بِأَمْرِ رَبِّكَ لَهُ مَا بَيْنَ أَيْدِينَا وَمَا خَلْفَنَا وَمَا بَيْنَ ذَٰلِكَ وَمَا كَانَ رَبُّكَ نَسِيًّا ﴿مريم: ٦٤﴾

و ما جز به فرمان پروردگارت نازل نمى‌شويم. آنچه پيش روى ما و آنچه پشت سر ما و آنچه ميان اين دو است، [همه‌] به او اختصاص دارد، و پروردگارت هرگز فراموشكار نبوده است.

به این ترتیب عباد مکرمون همان ملائک عرش می باشند.

در طول تاریخ بنی اسرائیل بارها ملائک عرش را بعنوان واسط بین خود و الله قرار دادند و به اسم این ملائک قربانی و نذور و طلب حاجت نمودند که این اعمال شرک آمیز بنی اسرائیل در کتب من قبل اشاره گردیده :

1) و خانه های اورشلیم وخانه های پادشاهان یهودا مثل مکان توفت نجس خواهد شد یعنی همه خانه هایی که بر بامهای آنها بخور برای تمامی لشکر آسمان سوزانیدند وهدایای ریختنی برای خدایان غیر ریختند. (صحیفۀ ارمیا باب 19 آیۀ 13)

2) و کاهنان بتها را که پادشاهان یهودا تعیین نموده بودند تا در مکان های بلند شهرهای یهودا ونواحی اورشلیم بخور بسوزانند، و آنانی را که برای بعل و آفتاب و ماه و بروج و تمامی لشکرآسمان بخور می‌سوزانیدند، معزول کرد.(صحيفه دوم پادشاهان باب 23 آیۀ 5)

از آیات فوق مشخص است که فرقه هایی از بنی اسرائیل در دوره هایی برای جنود آسمان (ملائک) بخور می سوزانیدند و آنها را ولد یا همان واسطه فرض می کردند که همین شرک در قرآن اشاره شده است.

بوسیله ی
ویرایش شده بوسیله ی
...