و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+1 امتیاز
آیا ستارگان يا كرات سماوي در زندگی و کارهای انسان تأثیر دارند؟ لطفا با استناد به آیات نازل شده از سوی الله این موضوع را تشریح کنید.
در تورات و عهدعتیق بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز

خیر.

ای خاندان اسرائیل کلامی را که یهوه به شما می‌گوید بشنوید! یهوه چنین می‌گوید: «طریق امت‌ها را یاد مگیرید و از علامات افلاک مترسید زیرا که امت‌ها از آنها می‌ترسند. (صحیفه ارمیا باب 10 آیات 1 تا 2)

منظور از امت ها در عهدعتیق، اقوامی هستند که به تورات اعتقاد نداشتند و منکر آن بودند. در آیه فوق صریحا اشاره می کند که علامت افلاک (ستارگان، کرات سماوی) هیچ تاثیری بر زندگی مومنان ندارد.

در صحیفه دوم پادشاهان می بینیم که یوشیا یکی از پادشاهان بنی اسرائیل که مومن به تورات بود اینگونه عمل کند:

و کاهنان بتها را که پادشاهان یهودا تعیین نموده بودند تا در مکان های بلند شهرهای یهودا ونواحی اورشلیم بخور بسوزانند، و آنانی را که برای بعل و آفتاب و ماه و بروج و تمامی لشکرآسمان بخور می‌سوزانیدند، معزول کرد. (دوم پادشاهان فصل23 آیه 5)

در صحیفه دانیال نیز باطل بودن پیشگویی های منجمین و دیگر انواع پیش گویان مکتوب شده است:

دانیال به حضور پادشاه جواب داد و گفت: «رازی را که پادشاه می‌طلبد، نه حکیمان و نه جادوگران و نه مجوسیان و نه منجمان می‌توانندآن را برای پادشاه حل کنند. لیکن خدایی در آسمان هست که کاشف اسرارمی باشد و او نبوکدنصر پادشاه را از آنچه در ایام آخر واقع خواهد شد اعلام نموده است.(صحیفه دانیال باب 2 آیات 27 و 28)

پس  تنها یهوه الله است که کاشف اسرار است و تنها اوست که نجات و هدایتگر انسان است و کرات سماوی و ستارگان هیچ تاثیری بر زندگی یک فرد با ایمان ندارد. 

 

بوسیله ی
...