و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز
بنده دو بار به حج رفته ام و دکانداران دین چنان ما را در حواشی و اعمال گوناگون و ادعیه پیچاندند که به واقع هیچ فهم قابل توصیفی از دو حج برایم نماند الا آن زمانی که خود به تنهایی تسبیح خدا میگفتم و استغفار میکردم. برایم جالب است بدانم که ریشه هفت بار طواف دور کعبه و کیفیت آن در کلام وحی چیست؟
در کلی و عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز

واژۀ "طف" در لسان وحی به عملکرد "جمع آوردن در یک محدوده" اشاره دارد و "طواف" به عملکرد جمع شدن در یک محدوده است و طائفه به معنای گروه و جمعیت می باشد. پس با استناد به آیات قرآن، "طواف" به عملکرد حضور بهم رساندن در مسجد الحرام دلالت دارد، نه آن چیزی که شیعه و سنی در احادیث و روایات و تاریخ خود سرهم بندی کرده اند!! 

 وَإِذْ بَوَّأْنَا لِإِبْرَاهِيمَ مَكَانَ الْبَيْتِ أَن لَّا تُشْرِكْ بِي شَيْئًا وَطَهِّرْ بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْقَائِمِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُودِ ﴿الحج: ٢٦﴾

و چون براى ابراهيم جاى خانه را معين كرديم [بدو گفتيم:] «چيزى را با من شريك مگردان و خانه‌ام را براى طواف‌كنندگان (یعنی کسانیکه حاضر می شوند) و قيام‌كنندگان و ركوع‌كنندگان و سجده‌كنندگان پاكيزه دار.»

حالا شیعه و سنی به قرآن پاسخ دهند که آیا ابراهیم و اسماعیل و اسحاق و اسرائیل و مابقی انبیاء هم تابع احادیث و روایات و تاریخ دست ساز شیعه یا سنی بوده اند و 7 شوت ساعتگرد یا 7 شوت پادساعت گرد چرخ می زدند!؟؟ ! یا اینها سرهم بندی های احادیث و روایات و تاریخ آبا و اجدادی ایشان است و در متن مقدس قرآن هیچ خواستگاهی ندارد؟ 

حقیقتا دوری از کلام قرآن و کتب من قبل چه بلایی سر مردم آورده است؟

بوسیله ی
...