در قرآن بر اساس همین بنیان آیه دیگری نیز وجود دارد:
أَإِذَا كُنَّا عِظَامًا نَّخِرَةً ﴿النازعات: ١١﴾
چرا که ح و خ دو رسم الخط یک حرف در لسان وحی می باشند.
عملکرد واژۀ نحر/نخر به "منقطع شدن اتصالات چیزی" دلالت دارد. حالا این عملکرد در آیه 11 سوره نازعات به پوسیده شدن و نخ نما شدن اسکلت انسان دلالت دارد و در آیه دوم سوره کوثر به منقطع شدن راس یا گردن حیوان مورد قربانی.
در ضمن با استناد به آیه صریح ذیل از سوره حج در مناسک حج قربانی کردن حیوان نیز وجود دارد:
وَالْبُدْنَ جَعَلْنَاهَا لَكُم مِّن شَعَائِرِ اللَّهِ لَكُمْ فِيهَا خَيْرٌ فَاذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ عَلَيْهَا صَوَافَّ فَإِذَا وَجَبَتْ جُنُوبُهَا فَكُلُوا مِنْهَا وَأَطْعِمُوا الْقَانِعَ وَالْمُعْتَرَّ كَذَٰلِكَ سَخَّرْنَاهَا لَكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ ﴿الحج: ٣٦﴾
و شتران فربه را براى شما از جمله شعائر خدا قرار داديم، در آنها براى شما خير است. پس نام الله را بر آنها در حالى كه ايستادهاند ببريد، و چون به پهلو افتادند [و جان دادند] از آنها بخوريد و فقير قانع و فقير سائل را اطعام كنيد. اين گونه الله آنها را در تسلط شما قرار داده است باشد که شکرگذار باشید.
نکته پایانی اینکه:
مطابق تورات نیز قربانی باید از بهترین آن چیزی باشد که برای هر فرد امکان دارد. حتی کبوتران نیز جزو قربانی های تقدیمی می توانند باشند (برای کسی که وسع مالی اش به آن می رسد).... و گوسفند، گاو و گوساله و در قرآن شتر نیز آمده است. بدین ترتیب الله در قرآن انجام مناسک قربانی را به حیوان خاصی از انعام محدود نکرده است. بلکه بهترین هر چه که وسع فرد قربانی دهنده است مطلوب می باشد.