موضوع آیه 23 سوره رعد و آیه 70 سوره زخرف، ایمان و عمل صالح است و بر آن دلالت دارد که مومنین به همراه اطرافیان صالح چون پدران، ذریه و نیز همسران صالح ایشان (چنانچه صالح باشند) به بهشت عدن وارد می شوند. این آیه بهیچ وجه به برقرار شدن مجدد رابطه نکاح در بهشت اشاره نکرده و لذا هیچ تناقضی با آیات انجیل ندارد:
جَنَّـٰتُ عَدْنٍۢ يَدْخُلُونَهَا وَمَن صَلَحَ مِنْ ءَابَآئِهِمْ وَأَزْوَٰجِهِمْ وَذُرِّيَّـٰتِهِمْ ۖ وَٱلْمَلَـٰٓئِكَةُ يَدْخُلُونَ عَلَيْهِم مِّن كُلِّ بَابٍۢ ﴿الرعد: ٢٣﴾
«[همان] بهشتهاى عدن كه آنان با پدرانشان و همسرانشان و فرزندانشان كه درستكارند در آن داخل مىشوند، و فرشتگان از هر درى بر آنان درمىآیند». (رعد/23)
ادْخُلُوا الْجَنَّةَ أَنتُمْ وَأَزْوَاجُكُمْ تُحْبَرُونَ ﴿الزخرف: ٧٠﴾
(به مومنین خطاب میشود: ) شما و همسرانتان در نهایت شادمانی وارد بهشت شوید
در ضمن دقت کنید که چطور مترجمین همین کلمه "ازواج" را در آیات دیگر به "همردیفان" ترجمه کرده اند:
احْشُرُوا الَّذِينَ ظَلَمُوا وَأَزْوَاجَهُمْ وَمَا كَانُوا يَعْبُدُونَ ﴿الصافات: ٢٢﴾
كسانى را كه ستم كردهاند، با همرديفانشان و آنچه غير از الله مىپرستيدهاند،
آیه 54 سوره دخان نیز بدان اشاره دارد که پروردگار حور یا مخلوقاتی "مختص" را برای صالحین زن و مرد، خلق کرده که ایشان را قرین مردان و زنان صالح در بهشت عدن قرار می دهد:
كَذَٰلِكَ وَزَوَّجْنَاهُم بِحُورٍ عِينٍ ﴿الدخان: ٥٤﴾
اين چنين است، و آنها را با مختص شدگانی لایق قرین میگردانیم
بنابراین آیه 54 سوره دخان نیز بهیچ وجه به جاری شدن عقد نکاح در بهشت عدن اشاره ای ننموده است.
نتیجه
با مقایسه آیات فوق از قرآن با فراز انجیل مشخص می گردد که قرآن نیز بهیچ وجه به جاری شدن عقد نکاح در بهشت عدن بین مومنین اشاره ای ننموده است و لذا هیچگونه تناقضی بین آیات قرآن و انجیل وجود ندارد.