و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز

آیا طبق آیات زیر می توان نتیجه گرفت که غیر از قرآن به پیامبر چیز دیگری وحی شده است ؟
اگر جواب منفی است لطفا آیات را توضیح دهید .

سوره تحریم آیه 3
وَإِذْ أَسَرَّ النَّبِيُّ إِلَىٰ بَعْضِ أَزْوَاجِهِ حَدِيثًا فَلَمَّا نَبَّأَتْ بِهِ وَأَظْهَرَهُ اللَّهُ عَلَيْهِ عَرَّفَ بَعْضَهُ وَأَعْرَضَ عَنْ بَعْضٍ ۖ فَلَمَّا نَبَّأَهَا بِهِ قَالَتْ مَنْ أَنْبَأَكَ هَٰذَا ۖ قَالَ نَبَّأَنِيَ الْعَلِيمُ الْخَبِيرُ [٦٦:٣]
و زمانی که نهان داشت پیمبر بسوی بعضی از زنان خویش داستانی را ، پس گاهی که آگهیش داد بدان و فاش ساختش خدا بر او ،شناسانید پاره‌ای از آن را و روی برتافت از پاره‌ای. و هنگامی که آگهیش داد بدان ،گفت که تو را آگهی داده است بدین .گفت آگهیم داده است خداوند دانای آگاه‌

خداوند برای پیامبر چیزی را آشکار می کند که در قرآن موجود نیست .

سوره انفال آیه 7
وَإِذْ يَعِدُكُمُ اللَّهُ إِحْدَى الطَّائِفَتَيْنِ أَنَّهَا لَكُمْ وَتَوَدُّونَ أَنَّ غَيْرَ ذَاتِ الشَّوْكَةِ تَكُونُ لَكُمْ وَيُرِيدُ اللَّهُ أَنْ يُحِقَّ الْحَقَّ بِكَلِمَاتِهِ وَيَقْطَعَ دَابِرَ الْكَافِرِينَ [٨:٧]
و هنگامی که وعده می‌دادتان خدا یکی از دو گروه را که آن از آن شما است و دوست می‌داشتید که جز شوکتمند شما را باشد و خدا می‌خواست جایگزین کند حقّ را به کلمات خود و ببُرد دنباله کافران

خداوند در مورد وعده ای صحبت می کند که این وعده در قرآن نیامده است .

سوره بقره آیه 187
أُحِلَّ لَكُمْ لَيْلَةَ الصِّيَامِ الرَّفَثُ إِلَىٰ نِسَائِكُمْ ۚ هُنَّ لِبَاسٌ لَكُمْ وَأَنْتُمْ لِبَاسٌ لَهُنَّ ۗ عَلِمَ اللَّهُ أَنَّكُمْ كُنْتُمْ تَخْتَانُونَ أَنْفُسَكُمْ فَتَابَ عَلَيْكُمْ وَعَفَا عَنْكُمْ ۖ فَالْآنَ بَاشِرُوهُنَّ وَابْتَغُوا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَكُمْ ۚ وَكُلُوا وَاشْرَبُوا حَتَّىٰ يَتَبَيَّنَ لَكُمُ الْخَيْطُ الْأَبْيَضُ مِنَ الْخَيْطِ الْأَسْوَدِ مِنَ الْفَجْرِ ۖ ثُمَّ أَتِمُّوا الصِّيَامَ إِلَى اللَّيْلِ ۚ وَلَا تُبَاشِرُوهُنَّ وَأَنْتُمْ عَاكِفُونَ فِي الْمَسَاجِدِ ۗ تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَقْرَبُوهَا ۗ كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ آيَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ [٢:١٨٧]
حلال شد برای شما شب روزه درآمیختن با زنان خود آنانند پوشاک شما و شمائید پوشاک آنان دانست خدا که بودید شما خیانت می‌ورزیدید با خویشتن پس توبه کرد بر شما و ببخشود بر شما اکنون درآمیزید با آنان و بخواهید آنچه را خدا برای شما نوشت و بخورید و بنوشید تا پدیدار شود برای شما رشته سفید از رشته سیاه در بامدادگاه سپس به انجام رسانید روزه را تا شب و درنیامیزید با آنان حالی که معتکفید در مساجد این است حدود خدا زنهار بدانها نزدیک نشوید بدینسان بیان کند خدا آیتهای خویش را برای مردم شاید پرهیزکاری کنند

در عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

0 امتیاز

برخی گمان کرده اند که قرآن کتاب بیوگرافی لحظه به لحظه محمد یا افراد با ایمان است! در حالیکه قرآن کتاب قصه نیست! بلکه کلامی است که بوسیلۀ روح القدس و از جانب الله برای هدایت بشریت نازل شده و اخبار و رخدادهای آن قرار نیست زندگی لحظه به لحظه محمد را در خود جای دهد! به زبان ساده تر: قرآن را کسی نازل کرده است که خبیر است و سر ظاهر  باطن را می شناسد پس خواننده قرآن نباید در مورد مولف و اهداف او لحظه ای دچار تردید گردد. 

اما آیاتی که در بالا آورده اید  نیز خود سند قطعی و رونمایی از اخباری است که بر محمد نبی یا مومنین  حادث گردیده است. فی الواقع اگر آیات فوق در قرآن نبود، شما چگونه می توانستید از وقوع وقایع فوق مطلع گردید؟؟!! پس ملاحظه می گردد که اینجا قرآن است که به ما اخبار را می رساند. علاوه بر آن قرآن صریحا فرموده که دایره وحی بر محمدنبی انحصارا و فقط محدود به قرآن است و لاغیر:

وَأُوحِيَ إِلَيَّ هَٰذَا الْقُرْآنُ لِأُنذِرَكُم بِهِ وَمَن بَلَغَ أَئِنَّكُمْ... ﴿الأنعام: ١٩﴾

و وحی می گردد این قرآن بر من تا شما و هر کس که این قرآن بدو می رسد بوسیلۀ آن هشدار دهم

فلذا هیج چیزی بغیر از این قرآن که امروز پیش روی ماست بر محمد نبی وحی نگردیده و هر آنچکه الله برای هدایت انسان لازم داشته را در این قرآن جای داده و نازل فرموده است. 

بوسیله ی
در مورد آیه 3 سوره تحریم آن اطلاعی که خداوند به پیامبر داد و پیامبر بخشی از آنرا اظهار کرد ، در کجای قرآن آمده است؟
آیه 7 سوره انفال می گوید زمانی که خداوند وعده می دادتان . زمانی که این وعده را می داد این وعده در کجای قرآن آمده است .
آیۀ 3 سوره تحریم ذکر و یادآوری همان اتفاق را در خود جای داده است.

آیۀ 7 سوره انفال ذکر همان وعده را آورده است. پس دیگر نیازی به آیه دیگری نیست.
ببخشید در رابطه با  جمله "ﻭ ﻭﺣﯽ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ ﺍﯾﻦ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺮ ﻣﻦ" یه سوالی داشتم:
ﺍﯾﻦ ﮐﺠﺎﺵ ﻣﻌﻨﯽ ﺍﻧﺤﺼﺎﺭ ﻣﯿﺪﻩ !!!
بالفرض اگر ﻣﻦ ﺑﮕﻢ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﻣﻨﻪ ﺍﯾﺎ این به این معنی است که ﺑﺮﺍﺩﺭﯼ دیگری ﻧﺪﺍﺭﻡ ؟!
شما که ادعا می کنید چیز دیگری بر محمد وحی شده، آیه اقامه کنید تا رفع حصر و انحصار شود!
با سلام
ایا با توجه به اینکه الله فرموده است که (ان علینا جمعه و قرآنه) یعنی جمع و قرائت قرآن، با الله است.می توان این طور استدلال کرد که این قرآن، به همین ترتیب که کتابت شده، بر پیامبر نازل نشده بود. اما آیات جدید که نازل میشدند، پیامبر دقیقا میفرمودند که این آیات برای کدام قسمت قرآن است (یعنی باید پیش یا پس از چه آیاتی قرائت شود)... از جایی که چنین دستوراتی (مبنی بر محل قرار گرفتن آیات قرآن)، در قرآن وجود ندارد، و از جایی که یقین داریم (جمع آوری قرآن)) توسط خود الله انجام شده است، پس حد اقل باید وحی ای غیر از قرآن به پیامبر میشده که به ایشان امر کند، هر قسمت از آیات را در کجا قرار بدهند.... درسته؟
با سلام... خیر.
چنین استدلالی نیازمند آیه ایست که نشان دهد ترتیب نزول قرآن خلاف نوشتار آن بوده است.
در عین حال مد نظر داشته باشید که مساله ترتیب نزول سازی در هیچ فرقه ای قبلا بغیر از تشیع و تسنن رواج نداشته است و همه کتب حسب نزول توسط انبیاء نوشته می شدند.... من واقعا نمی دانم حسب کدامین آیه عده ای مدعی می شوند که ترتیب نزول قرآن فرق دارد.... و در ضمن پذیرش ترتیب نزول شیعه و سنی به این معناست که مسلمانان تا سال آخر نبوت خودساخته شیعه و سنی، وضو نمی گرفته اند!!.... چرا که آیه وضو یا آیه خوردنیها یا نکاح یا تیمم در سوره مائده قرار دارد... اما شیعه و سنی آنرا به سال آخر نبوت محمد نسبت می دهند!! که این بسیار مضحک است...

لذا نمی توان بر اساس حدس و گمان ادعا کرد... باید بتوانید آیه ای صریح را اقامه کنید که مبنی بر متفاوت بودن ترتیب نزول قرآن باشد.

ممنون.
سلام
حرف دوستان صحیح است،، درآیات اراعه شده در این سوال وهمچنین آیه ۱۴۳سوره بقره خداوند ازاتفاقاتی حرف میزند که قبلا برای محمد بیان کرده است. مثلا در آیه۳سوره تحریم خدا راز بین دو همسر پیامبر. را برایش فاش میکند و در آیه۱۴۳سوره بقره صحبت ازقبله ای میکند که قبلا برای محمد مشخص کرده است.حال این سوال پیش می آید که چگونه؟؟؟غیر از این است که غیر از قرآن نیز بر محمد وحی یا الهام میشده است؟؟
همانطور که در قسمت دیدگاه مشاهده میشود گفته شد که تمام این اخبار در همین آیات دوباره جمع آوری شده است و به اطلاع همه رسیده است و همه از غیبی که خداوند بر رسولش آشکار کرده مطلع شدیم.
...